Søgning på: engelsk mundtlig a. Resultater: 19621 til 19640 af 163702
-
Raise/rise?
ForumindlægHey piger og drenge. Har et problem med hensyn til at skelne mellem Raise/rise . Synes ellers at jeg kan nemt skelne mellem lie/lay. Er der nogen som har nogle gode tips man kan anvende til at skelne mellem raise/rise ? På forhånd tak -
Martin Luther king?
ForumindlægJeg skal fortælle om Martin Luther king til eksamen. Nogle der har nogle ideer til hvad der er meget vigtigt at fortælle? Og nogle der kan give råd til noget jeg fx kan perspektivere det han har oplevet til? Tak på forhånd. -
Farmaceut uddannelsen
Forumindlæghej nogen der ved om man har engelsk når man skal læse til farmaceut, og er der nogen der kan give generelle informationer om hvordan det er at læse til farmaceut, hvilke fag man primært lægger vægt på osv. bare alt hvad i kender til uddannelsen på forhånd tak :) -
Rettelse - HASTER!
ForumindlægHej alle sammen...Jeg vil blive glad, hvis en har tid til at kigge min oversættelse igennem, og evt. rette den for fejl!Den skal afleveres onsdag!Takker på forhånd!Min oversættelse: For years the number of smokers had been falling in Great Britain, but the latest number showing a little increase.... -
Har jeg valgt forkert studieretning?
ForumindlægHej, Jeg er simpelthen så meget i tvivl.. Jeg er lige startet i 2.g på studieretningen eng A, samf A, mat B - en studieretning jeg oprindeligt valgte fordi jeg har interesse for utrolig mange fag alt fra at være nørd i kemi til tyske gradbøjninger. Pr... -
Hvor svært er det at få job som gymnasielærer med tysk som hovedfag?
ForumindlægJeg har planer om at studere tysk på uni efter mit sabbatår, og jeg kunne godt tænke mig at blive gymnasielærer efterfølgende. Jeg har hørt, at afhængigt af ens fagkombination kan det være svært at få et job, men gælder det også tysk? Ift. sidefag overvejer jeg fransk, græsk (som giver undervis... -
Drømmen er ved at være død!
ForumindlægHej med jer. Som udgangspunkt ved jeg ikke, hvad jeg ønsker med dette indlæg ikke andet end måske lidt trøst, og en person der måske har oplevet det samme som jeg. Sagen er at jeg havde et snit på 10, hvilket er fornuftigt nok til at komme ind på jura på hhv. aau og au, hvor adgangskvotienten ... -
oversætelse?
ForumindlægPLZZ noen der gider oversætte denne stil fra dansk t engelsk???Computeren er den lille firkantede chip, som der oftest er en KÆMPE køler på. Det er selve computeren og hjernen i hele skidtet. Den sidder på et bundkort (mobo = Motherboard) som simpelthen er ledningsnettet i hele pc`en. Alle enhede... -
Potensfunktion - vækstmodeller
ForumindlægHej Jeg sidder og skal forberede mig på mundtlig matematik eksamen. Jeg har et spørgsmål som omhandler vækstmodeller som det overordnede emne. jeg skal redegøre for potensfunktioner(har jeg gjort), men hvordan skal jeg redegøre for differentialkvotienten og finde monotoniforholdene for en poten... -
Noter på outline?
ForumindlægHejsa. Jeg er i gang med min eksamen i engelsk, men kom en smule i tvivl om man egentligt må skrive noter på sin outline ligesom på din synopsis i dansk?? Tak på forhånd:)) -
8. Klasse Terminsprøver
ForumindlægHej! Jeg har snart Terminsprøve i matematik, engel og dansk, men jeg ved ikke hvordan, jeg skal øve mig på engelsk retskrivning. Er der nogle, som kan fortælle mig, hvordan jeg gør? -
En der gider kigge på dette? Ta'r 5 min
ForumindlægGenitivFlg er oversat til engelsk:· Det er hr. Owens nye hus· Nu er to dages hårdt arbejde spildt· De sejlede over Michigansøen· Dr. Nobbs har altid været de gamles ven·Vi er meget imod drengeskoler·Kan jeg få et kilo danske æbler?·Din antenne er større end naboens·Rådhusets tårn er højere end ki... -
En lille oversætelse. fra DK til Eng..
Forumindlægjeg skal oversætte den Danske tekst til engelsk: Samuel ringede til Emily i hendes hjem. i begyndelsen var hans stemme rolig. ”hvor kan vi mødes?” spurgte han. ”Du må være gal at ringe til mig hjemme,” sagde Emily. ”heldigvis er min mand på arbejde, og børnene er i skole. Hvorfor ringer du på den... -
Nogen kan hjælpe? det haster :((((((((((
ForumindlægNogen kan hjælpe hvad er fejlene i de sætninger???? og forklare dem A. Ret fejlene i følgende sætninger, og forklar på dansk dine rettelser. Brug relevant grammatisk/faglig terminologi. Der er kun en fejl i hver sætning. Skriv den korrekte sætning på linjerne nedenunder. 1. Two lightning bo... -
Hvad er den grammatiske fejl ved
Forumindlæg1. In a hour she will be home. He was involved in a accident. Er der nogle der vil hjælpe mig med at forklarer fejlen, på dansk 2.Yesterday she has come to see mee. Bur I am not home. Yesterday she came to see me. But I was not home. Er det korrekt....hvordan kan man forklarer fejlen,... -
Oversæt
ForumindlægFra dansk-engelsk Og dermed er sandsynligheden også større for, at man forelsker sig med en fra en anden kultur. And then the probability is bigger to fall in love with someone from the other cultures -
Hjælp til oversættelse af sætning
ForumindlægHej jeg vil høre om der er en der kan oversætte nedestående sætning for mig, til engelsk. Gerne så det lyder så godt som muligt :D "Tekststrukturen er bygget op på den måde at hver sætning indledes med et udsagn og dernæst et tilhørende belæg" -
Udtal Aquinas?!
ForumindlægHvordan udtaler man Aquinas (Thomas Aquinas, middelalderfilosof og teolog? Har via Google fundet den engelske udtale: [Uh-QUI-nuss], men jeg vil gerne kunne sige det på dansk, når jeg fremlægger :P På forhånd tak for hjælpen. -
Hjælp til SRP
ForumindlægHej jeg går på HTX og skal have valgt emne til SRP. fagene der ingår er Engelsk, Kom/IT, Dansk, Design og Samfundsfag. jeg har ikke rigtig en ide om hvad jeg vil skrive om, så bud ville være meget værdsat -
Hjælp til outline
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp til ideer til min outline i engelsk. Overemnet er youth og jeg har valgt social medias som mit underemne. Jeg har nogle ting, som jeg gerne vil snakke om: 1. What is social media? 2. Positive and negative effects 3. What kind of influence do social medias have on se...
