Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 19641 til 19660 af 117955
-
Reduceringsopgave
ForumindlægJa det har aldrig været min stærke side. Reducering af: (1/a+1/b)/(a+b)=? Hjælp! -
Ligning (brøk)
ForumindlægHej, en der kan hjælpe mig med nogle mellemregninger her? (2a+b)/(a+b)=(a+b)/a <=> a^2-ab-b^2=0 :) -
essay
Forumindlægheyy.. er der nogle der kan huske hvad titlen hed på dét essay, som sprolige gymnaiseelever kom op i til skriftlig eksamen sidste år(2005)??? på forhånd tak.. -
Engelske ekstemporaltekster
ForumindlægHej!Jeg skal til eksamen i engelsk og frygter ekstemporalteksten, som man trækker inde til selve eksaminationen, og tænkte på, om der er nogle herind, som har nogle liggende, som jeg kan øve mig på?Det ville være en stor hjælp - tak :) -
Hvordan????
ForumindlægEr der nogle herinde der ved hvordan en Virksomhedsøkonomi eksame foregår, jeg er så heldig og have en lærer der ikke kan svare på dette spørgsmål, eller han prøver på at kunne undgå at foreklare mig det. -
Eksponentiel ligning
ForumindlægHej, jeg er ved at forberede mig til mundtlig matematik eksamen, hvor jeg skal redegøre for regneregler i forbindelse med løsning af eksponentielle ligninger. Der skulle ikke være en der kunne komme med et svar på det spørgsmål ? Det ville virkelig være en stor hjælp! -
gennemsnit
ForumindlægHej jeg har et spg. om gennemsnit hvis man fx har et gennemsnit i årskarakter på 6 og eksamens 5 vil det samlede gennemsnit så være 6+5=11 11/2=5,5 altså det endelig snit 5,5? -
Buddhisme: Årsagskæden og livshjulet
ForumindlægHej allesammen! Jeg er ved at læse op til eksamen og er kommet i tvivl. Er årsagskæden = livshjulet = samsara? Jeg er lidt på dybt vand i forhold til dette og håber på en venlig sjæl, der kan hjælpe :d På forhånd tak! -
Terminsprøver
ForumindlægHej allesammen Jeg vidste ikke helt, hvor jeg skulle katogorisere denne tråd under, men nu har jeg altså bare valgt det. Jeg går i 1.g og om 2 uger er der sidste skoledag. Hvad sker der egentlig i læseferien? Jeg ved at den første uge, skal jeg skrive min DHO, også skal jeg mindst op til én eks... -
Fartøjer - Vektorer
ForumindlægHej. Jeg har virkelig problemer med denne opgave er der nogen der kan hjælpe? Spørgsmålet lyder: Hjulene er cirkelformede med en diameter på 520 mm, og det midterste hjul på figur 5 har centrum i punktet (1160 ; 260): Bestem, enten ved en grafisk konstruktion eller ved beregning, den korteste a... -
Mekanik 1. HJÆLPPP
ForumindlægHej derude. Jeg har aldrig brugt dette portal før, men jeg håber, at der er nogen derude, som vil hjælpe med denne opgave. Jeg prøve at løse en opgave i Mekanik 1, som er en tidlige eksamens opgave fra Københavns Universitet, men er i tvivel om. Opgaven Lyder: En Kase A er fastgjort til en tov. ... -
Parabler
ForumindlægHvodan kan man bedst beskrive hvad leddet bx gør ved en grafisk afbildning af et anden grads polynomium? -
Struktur af paracetamol
ForumindlægVedhæftet er et billede af paracetamols struktur. Jeg kan se, at paracetamol består af en phenol (benzenring med OH), men jeg har problemer med at identificere resten af molekylets funktionelle grupper. Så hvilke funktionelle grupper er paracetamol opbygget af? -
Engelsk grammatik - Video 6 - Afstemningen er afsluttet
ForumindlægFilmen er lavet af Tobias Juhler Maureschat og Ditlev Kiersgaard Frisch fra Virum Gymnasium. I videoen omtales en test. Du kan se testen her. Stem på denne video ved at sende VIDEO 6 til 1220 (det koster 1 kr. + alm SMS-takst) Dette er en af videoerne i konkurrencen om billetter til Roskilde ... -
Die schlaufe
ForumindlægNogen der har arbejdet med Die schlaufe??? Teksten stammer fra HANS PETER RICTER: DAMALS WAR ES FRIEDRICH. -
lineære
Forumindlægbefolkningstallet i årene 1950-2000 vokset med 2,58% om året i 1950var befolkningstallet 9,2 mio. opstil en model der beskriver udviklingen i sudans befolkningstal i årene 1950-2000 er det ik er det ik lineære model 2,58x+9,2=Y -
Tungen
ForumindlægHej... 1. Kan det lade sig gøre at have "blanke" områder på tungen, hvor hverken bittert, salt surt eller sødt synes at kunne registreres? Og i så fald, hvorfor? 2. Smagsløg = kemoreceptorer ? -
Rente - regning
ForumindlægHej Håber der er nogen der kan hjælpe Jeg har en opgave der lyder at vi har en årlig rente på 6% og et lån på 2 mill derudover har vi følgende årlige ydelser 200.000 -200.000 - 200.000 - 200.000 og 300.000 Nu skal jeg lave en ligning der viser hvor mange år det tager om at tilbagebetale lånet?... -
Perspektivering hvor vigtig???
ForumindlægJeg sidder med min franske eksamenstekst, og er meget i tvivl om hvor meget jeg skal perspektivere til undervisningen.. da ejg ikke rigtigt har nogle konkrete historier at perspektivere til.. Håber på hurtig hjælp... Sofie -
Andengrads ploynomier (Det gyldne snit)
ForumindlægHej. Jeg er ved at forberede mig til mundtlig matematik. Jeg skal gøre rede for det gyldne snit, men ved simpelhen ikke hvad det er. Nogle der kan hjælpe?
