Søgning på: dansk eksamenssæt. Resultater: 19641 til 19660 af 42474
-
Nogen som har skrevet: Venstres dilemma?
ForumindlægHej Jeg skal skrive samfundsaflevering over emnet: Venstres dilemma? (opgaveoplæg fra skriftlig eksamen 2007) Nogen som kan give mig ligt god inspiration - hvad kendetegner venstres vælgere? Og hvad kan forklare Venstres ledelses afvisning af de fire teser: - Offentlig forsørgelse må aldrig giv... -
treårskrigen
ForumindlægJeg har på mange hjemmesider set, at treårskrigen - eller den 1.Slegvigske krig var fra 1848-1850, men i mine notater fra sidste år, og fra mit historiekompendie, som jeg fik igår, står der altså 1848-1851. Hvordan kan det være, at der er et års forskel? -
''spansk rettelse :) ''
ForumindlægHejsa , her er der en spansk aflevering jeg skal aflevere på fredag , altså imorgen.. Er der nogen der lige kunne kigge den igennem :) .. A) Oversættelse El diseñador danés y famoso Mads Nørgaard tienen cuarenta y seis años. en su tienda, que está con la calle en Copenhague, se vendedor sencill... -
Eksamensprojekt..
ForumindlægHej! Jeg tænkte på, om man selv kan vælge fag i forbindelse med eksamensprojekt eller der er nogle særlige krav til fagkombination? Jeg kunne fx godt tænke mig at lave opgaven i biologi (C) + samfundsfag (C) - er det overhovedet muligt? Eller skal det være to naturvidenskabelige eller humanistis... -
Har DU brug for HJÆLP ?!
ForumindlægJeg har levet i tyskland i vanvittig mange år, så kan self. flydende tysk.. Og tja når man på Gymnasiet ikke får mindre end 12 i faget så er der nok noget om det :D Men skulle du have brug for hjælp så kan du bare skrive, ved rettelse af større stile, kunne en mulighed være lidt betaling via. ww... -
Hjælp-Maleri
ForumindlægEn der kan hjælpe mig med at anaysere et maleri. Den skal snart afleveres. Please Sophie -
Hurtig spørgsmål om Fagtekst
ForumindlægHej! Jeg har et hurtigt spørgsmål: Det er typisk for fagtekster, at de skrives i en bestemt tid. Hvilken? a) Præsens (nutid) b) Imperfektum (datid) c) Futurum (fremtid) Jeg mener det er Præsens. Altså Nutid. Men er det nu også rigtigt?? På forhånd, tak. -
Kommunisme
ForumindlægHej :) Er kommunisme en ideologi? I dette tilfælde - hvad er dens hovedsynspunkter så? -
Oversættelse øvelser
ForumindlægHey Tænkte om der var nogle der vist hvor man kunne prøve kræfter med nogle oversættelsesopgaver a la dem til eksamen. Behøver ikke være nogle der er givet til eksamen men ca. samme sværhedsgrad og længde. Er der nogle der kunne hjælpe mig med det? Eller hvis der ellers er andre steder man kun... -
Videnskab og ansvar... Røntgen
ForumindlægHej folkens jeg skal til at skrive en synopsis i AT omkring Videnskab og Ansvar... Man skal skrive om noget, der er blevet videnskabeligt opfundet, for at skabe en bedre fremtid, men i stedet har skabt problemer. Idet skal der indgå en diskussion, om hvem der har ansvaret. Fx atomkraft... Jeg ha... -
Ret en tekst (på engelsk)
ForumindlægOpgaven lyder således: Cross out ten mistakes and correct them. Her er opgaven: After being missing for over six days in rugged bush country, Katy Richards, an nineteen-year old from Canberra has been found alive. Incredible, she has survived night temperatures down to minus two, despite having ... -
Plinius' to breve
Forumindlæghvor er det muligt at få fat i Plinius' to breve? jeg har søgt på bibliotek.dk, men der er det ikke muligt at bestille bogen hjem, da den kun findes på det kongelig bibliotek. jeg er ikke så meget for at få dem fra et tilfældigt sted på nettet, da lærerne ikke altid mener det er troværdigt d... -
flere ældre der er fattige
ForumindlægJeg så på en statistik for et par mdr. siden, og der så jeg at der faktisk er flere fattige ældre mennesker over de 60 stykker, mens de unge ikke er nær så "fattige". Kan det ikke have noget at gøre med, at de jo omkring den alder jo er pensioneret og derfor ikke "er i stand" ... -
det mundtlige engelsk
ForumindlægNu har jeg lige fået mine standspunktskarakterer, og der fik jeg 4 både i skritlig og mundtligt engelsk! Vil så godt op i 7-10 taller, men det er næsten umuligt da jeg stinker til at snakke engelsk, og ligemget hvor mange grammatik opgaver jeg laver, så vil jeg altid bøje ordene forkert. Nu ska... -
hjælp til rettelse for grammatik og fejl. meine hoppy
ForumindlægMeine hoppy ist fussball. Ich bin sehr für Fussball interessiert. Ich lese viel über Fussball im Netz und sehe eine Menge Fussballspielen im Fernsehen und manchmal im Fussballstadion, wenn mein lieblingsverein AGF spielt Heimspielen. Ich bin eine grosser AGF Fan. Aus dem Ausländer, ich bin Fan vo... -
Lola rennt - sætning
ForumindlægHej! Skriver i skrivende stund en stil om filmen "Lola rennt." Er næsten færdig, men der er én sætning, som driller mig. Har prøvet at omskrive den til noget lettere, men det blev bare ikk en lettere sætning: Jeg har valgt, at jeg gerne vil skrive om temaet fra bettinas gruppe. Ich h... -
Metrik
ForumindlægHej Jeg sidder med en sang og skal bestemme rytmen altså metrikken. Det er skiften mellem trykstærk og tryksvag.. Men jeg har et problem jeg kan ikke finde ud af om dette er korrekt. Eksempel: Tryksvag: u Trykstærk: - Jeg render mig en maraton om dagen.... u - u u - - u u - - u v... -
avisernes vrangbillede
Forumindlægnogle der kan præsentere og redegøre synspunkterne for denne artikel for mig kort? -
Matematik HF B mundtlig
ForumindlægHvordan foregår eksamen, fra begyndelse til ende? Får jeg eksamensspørgsmålet først? og dernæst 24 timer? -
Spørgsmål omkring kommatering
ForumindlægHej. Jeg er så småt ved at få tæmmet de forbandede kommaer, men der er ét punkt, hvor jeg ofte kommer i tvivl. I sætninger, hvor man udelader grundleddet, vil man da fortsat smide et komma ind? Eksempel: Først tænkte jeg, at det var mærkeligt og overvejede at hoppe fra. Her kunne man ...
