Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 19641 til 19660 af 119569
-
Eksponentiel funktion og Fordoblingskonstant
ForumindlægHej studieportal, jeg sidder med en opgave til min matematik aflevering. Den lyder følgende: En eksponentielt voksende funktions graf går gennem punktet (7.200) og fordoblingskonstanten er 8. a. Bestem forskriften for funktionen b. Bergen f(15) og f(23) Skal man så ikke bruge formel... -
Hjæææælp til aflevering!!! haster
ForumindlægHej alle, jeg har virkelig brug for hjælp til en opgave i min matematik aflevering!! Håber i kan hjælpe. På forhånd tak! Jens densitet er d=7,87 g/cm3 a) Beregn massen af en jerngenstand, hvis rumfang er 1500 cm3 b) Beregn massen af en jerngenstand, hvis rumfang er 0,50 m3 c) Beren rumfang... -
LinæreFunktioner
ForumindlægHej alle, Jeg går på 1,g i HHX og er ret god til alt matematik UD OVER LINGINGER, Og har fået en emne opgave for som jeg på ingenmåde kan finde ud af, nogen dejlige mennesker derude der kan hjælpe? -
eksponentiel udvikling
ForumindlægHej! jeg vil meget gerne have hjælp til at forstå hvordan man løser den vedhæftede opgave :) Min egen bog beskriver det virkelig løst og er selv lidt fortabt ift hvilken metode jeg skal anvender for at løse den... mange tak for forkalringer på forhånd! -
Funktionforskrift
Forumindlæghvordan findes funtionforskriften til AB,BC,og AC, når man kun ved at i et kordinatsystem er A punktet -4,0 B punktet0,5 C ´punktet 3.0 Håber nogle kan hjælpe mig :) -
HJÆLP: 6,1 i gennemsnit - Uddannelsesmuligheder?!
ForumindlægHej allesammen. Jeg er 17 år, jeg går lige nu på SOSU Grundforløb, som slutter meget snart (før det, gik jeg i 9. klasse). Jeg skal på STX i august 2015. - Jeg vil rigtig gerne være klinisk diætist, men kan jeg blive det, når min eksamenskarakter fra 9. klasse kun er på 6,1? - Hvad KAN jeg bliv... -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægNogle, der kan hjælpe med opgave b på det vedhæftede billede? -
optagelse efter sommer (hjælp)
Forumindlæghej.. jeg vil gerne ind på IHA og læse ingeniør.. kravene er blot: Krav til niveauer? Ud over ovennævnte eksamen er der følgende krav til niveauer: Matematik på A-niveau med en gennemsnitskarakter af mundtlig og skriftlig eksamen på mindst 6,0 efter 13-skalaen eller 02 efter 7-skalaen Fysik ... -
Forskrifter og ligninger
ForumindlægHej Har en matematik-aflevering, som snart skal afleveres og der er nogle opgaver jeg ikke forstår. Kunne man få noget hjælp? Tak. Opg. 1: Omskriv 4x^2-12x til formen (ax+b)^2 Opg. 2: Undersøg om ½ er løsning til ligningen 8x^3+2x^2+x-3/2=0 Opg. 3: Bestem k, så -2 er rod i polynomiet p(x)=x^3+... -
åbne dører for
ForumindlægJeg har lige læst at hvis man vælger: Mat A, Kemi B, Fys B - åbner det bl.a. døre for jounalistisk(dvs. jounalist) hvordan kan det være? -
Opgave med differentialligningen
ForumindlægHej Jeg er ved at forberede mig til skriftlig matematik, og dette gør jeg ved at regne nogle gamle eksamenssæt. Jeg er løbet ind i nogle opgaver som jeg har lidt svært ved. En af opgaverne lyder som følgende: Temperaturen T som funktion af tiden t af et legeme der opvarmes i en ovn med konstant ... -
Antal stikord til FSA i Samfundsfag
ForumindlægHej studieportalen.. Jeg skal op i samfundsfag, i Folkeskolens Afgangsprøver på mandag, men min lærer siger, at man kun må medbringe 1 side noter til besvarelse af sin problemstilling. Derudover, må man selvfølgelig have de noter, man har lavet i forberedelsestiden.. Jeg har lige læst bekendtgø... -
lille sætning
ForumindlægHej. har problemer med at oversætte den sætning til noget der bare minder om engelsk. så håber der er nogen der gider hjælpe mig. Ikke kun kvinder ligger under for tidens krav om veltrimmede kroppe. Not only women who is lying under the time’s demand about (veltrimmede, slog det op men der var... -
Hjælpemidler til eksamen
ForumindlægHej! Jeg skal op i Psykologi C mundtligt imorgen tidlig, og jeg syntes at jeg hørte noget om at man godt måtte have sin computer med ind til forberedelsen? (alle mine noter er stortset på min computer), men at man selvfølgelig bare ikke må gå på nettet. Bliver bare helt i tvivl nu... Skal jeg s... -
Eksamen! Kirkekampen i DK i middelalderen
ForumindlægHejsa Har trukket diverse kilder fra Harald Blåtand og frem til jyske lov. Alt dette omhandler kirkens og kongens magtkamp. Er der nogen der har nogle gode ideer til perspektiveringer, problemstillinger eller andet der kan score points? Alle relevante noter, kilder og fx billeder modtages med k... -
snart til eksamen. hjælp søges
Forumindlæghejsa vidste ikke helt hvor det her skulle ligge. men skal jo snart op i eksamen i Naturvidenskabelig faggruppe som man skal i 1 HF og er meget nervøs allerede nu. er der nogle som har nogle gode råd til lige den eksamen eller måske ligefrem nogle Noter som de har brugt til denne her eksamen som ... -
Integralregning
ForumindlægHej kloge hoveder :) Jeg sidder med en matematik opgave jeg har lidt svær ved at finde ud af hvordan jeg skal gribe an. Opgave lyder følgende: En linje f(x)=ax+b indlægges i et koordinatsysytem. Hvis linjen drejes omkring x- eller y-aksen opnås volumen af en keglestub a) Vis, vha. af oven... -
Omskrive potens med brøk
ForumindlægJeg skal omskrive til potenstal med brøk i eksponenten og reducer hvordan gør man det.Opgaven er 4 sqrt a^5 * 6 sqrt a^8 Jeg tror det er skrevet rigtigt har ikke helt styr på de forskellige tegn over en computer. -
hjælp!
Forumindlægse billag har virkelig brug for hjælp!! -
vil i ikke gerne hjælpe mig
Forumindlægjeg skal op til mundtlig matematik i morgen og jeg er virkelig blank har nogle eksamens spørgsmål jeg har rigtig svært ved, så ville spørger om der var nogen af jer som kunne hjælpe. ekspontiel funktioner: bevis hvordan a findes hvis to punkter på grafen er kendt. Desuden skal du redegøre for bet...
