Søgning på: matematik a eksamen. Resultater: 19661 til 19680 af 178710
-
Dansk eksamen (mundtligt) :)
ForumindlægHej allesammen! Jeg har trukket mit fordybelsesområde i dansk : "relationer", og så har jeg fået skrevet det meste af min synopse, men et af punkterne hedder " præsentation af prøveoplægget og begrundelse for valget af dette emne" jeg har begrundet hvorfor jeg har valgt em... -
FSA historie-eksamen
ForumindlægHejsa Jeg skal op i historie om en uge og er allerede mega nervøs. Er der nogen, der har prøvet det før og har nogen råd? Man trækker jo nogle tekster og så har man 40min til forberedelse. Hvad starter man med at fortælle om? Skal man bare starte med at give et resume af alle tekster? -
Tysk eksamen B Hjælp
ForumindlægHej Alle skal snart op i tysk B er der nogen der ved hvor meget det kræves før man bare består. er vildt nervøs og skal bare bestå den her. M.V.H sofie -
Folke- og kunsteventyr til eksamen
ForumindlægHej alle sammen, jeg skal op til mundtlig dansk inden længe, og har trukket kunst- og folkeeventyr og ville lige høre herinde, om der var nogle der kendte nogle gode eventyr at bruge som prøveoplæg, helst med så mange eventyrtræk som muligt selfølgelig. Tak på forhånd. -
y-yo = a(x-xo)
ForumindlægHvis man har et punkt ( 12, 11) med en hældning på 7 så bruger man y-yo = a(x-xo) ? y-11 = 7(x-12) y = 7x-12+11 ? en der kan hjælpe, jeg kan ikk lige helt se det -
Dumpet i dansk A - hvad kan man gøre?
ForumindlægHej, jeg har dumpet i dansk A - og alle uddannelser kræver at man har bestået dansk. Hvad kan man gøre for at ''rette'' på det? Kan man tage VUC i sommerferien? -
Differentialligninger; a og b, monotoniforhold, løsningskurve.
ForumindlægHej. Sidder med en opgave, hvor jeg skal komme med en redegørelse af a og b's betydning for monotoniforholdet for løsningskurverne, og jeg er helt blank. Håber der sidder en geni der ude der kan hjælpe. Hilsen Sofie. -
Life Is a Bitch oplæsningsstykke
ForumindlægTitlen siger sådanset det hele, jeg har udvalgt kortiflmen Life Is a Bitch til mundtlig dansk, men jeg har super svært ved at finde et oplæsningsstykke at bruge, da de fleste er engelske eller endda norske! Plz hjælp mig! -
Trigonometriske funktioner, Matematik HF TILVALG, Opgave 413, Side 216 (Ib Axelsen, Lis Bøttcher og Hans Jørgen Schrøder)
ForumindlægOpgave 413 Løs hver af liningerne. 1. sin( x )= 0.6745, x ∈ [ 0; 2π ] Mit forsøg: sin( x )= 0.6745 ⇒ sin-1 ( 0.6745) = 0.7403. På en enhedscirkel ligger punkt x = 0.7403 symmetrisk om andenaksen da intervallet er x ∈ [ 0; 2π ] så er løsningen at x er derfor retnin... -
Løsningsforslag, eksamenssæt fys A 2008
ForumindlægPå opfordring, og da det tilsyneladende er eftertragtet: Mit løsningsforslag til eksamenssættet fra fys A 2008 STX: -
Matematik! :D:D
ForumindlægHEJ INDSKRIVNINGS MATEMATIK. HÅBER NOGLE KAN HJÆLPE. PÅ FORHÅND TAK! :-) 1) Fra København ril Korsør er der 110 km. Jensen kører denne strækning på 1 time og 40 minutter. Hvor mange km/t kører han i gennemsnit? Hvor længe ville han være om turen med 50 km/t? PÅ FORHÅND TAK - GOD WEEKEND! :D -
Må man have computer med til mundtlig dansk eksamen?
ForumindlægMå man bruge computer i ens forberedelse til den mundtlige eksamen? -
Skal der opstilles en problemformulering og problemstillinger til historie-eksamen?
ForumindlægHej allesammen, Skal der opstilles en problemformulering og problemstillinger til historie-eksamen? For er meget i tvivl. -
Dansk mundtlig eksamen prøveform B
ForumindlægHej hvordan foregår en mundtlig eksamen i dansk prøveform b -
eksponentiel funktion - bestem a og b
Forumindlæger blevet stillet denne opgave : Antal år efter 2001: 0 4 Dagligt antal personrejsende: 35 359 50 118 ( skal læses som en tabel ^ ) Det daglige antal personrejser over Øresundsbroen i perioden 2001-2005 kan med god tilnærmelse beskri... -
Tabeller, bestem talene p0 og a
ForumindlægEt skema er givet med sammenhørende værdier for danmarks bnp og tiden i modellen antages det at BNP er funktionen P af tiden t (målt i antal år efter 1994) p(t)=p0 * a^t Benyt tabellens data til at bestemme tallene p0 og a skal jeg indsætte skemaet i TI-inspire og så vælge m... -
matematik ligning,kompleks
ForumindlægHej igen og igen :D Jeg skriver SRP, og kan ikke finde ud af ligningen, jeg ved slette ikke hvordan den skal regnes ud, det er komplekse tal jeg skriver om... pleaseeeeee help me out Z^2= -7+24 -
Laplace. Forskel på ω og a i tabeller
ForumindlægHej. Er der en der kan svare på hvad forskellen på ω og a er når man kigger i en tabel? -
Prisfunktion, hvorfor skal a være mindre en 0?
ForumindlægHej. Jeg sidder lige og undrer mig over hvorfor a skal være et negativt tal når man taler om prisfunktionen. P(x)=a*x + b A<0 = hvorfor? -
Optimering - betydningen af a og b for x
ForumindlægO(x) = x3 + ax + b Omkostninger i tusinde kr. E(x) = O(x) / x enhedsomkostninger x enheder (varer) For at opnå de mindst mulige enhedsomkostninger, må x være (b/2)^(1/3). (har jeg regnet mig frem til) Kommenter betydningen af de to modelparametre a og b for x
