Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 19661 til 19680 af 102572
-
Fra og med i dag
Forumindlægskal jeg aldrig mere tænke på matematik og kun i sociale kredse referere til mine 10 år i folkeskolen og 3 år i gymnasiet bebyrdet med dette rædselsfulde fag som "dengang". Lykken er ubeskrivelig. I andre stakler må have god fornøjelse med det og held og lykke fremover. Jeg kommer nok n... -
Medicin kvote 2 i Århus
ForumindlægHej, Jeg har suppleret de 5 adgangsgivende fag til medicin: Dansk A, fysik B, matematik A, engelsk B & kemi B. Miine karakterer er (gennemsnittet af den skriftlige + mundtlige eksamen) : Dansk: 12 Kemi: 12 Engelsk: 12 Fysik: 9 MatematiK: 10 Gennemsnit: 11,0 Lad os s... -
SSO - S.O.S! Det gyldne snit!
ForumindlægJeg er lige gået igang med min større skriftlige opgave idag, hvor jeg skriver i matematik om det gyldne snit.. I min problemformulering står der at jeg skal inddrage aritmetiske egenskaber ved det gyldne snit :s - og jeg aner virkelig ikke hvad der menes.. Har slået ordet aritmetik op i divers... -
Hmmm!
ForumindlægHej allesammen!! Jeg sidder lige og forbereder mig til skriftlig eksamen i matematik uden hjælpemidler. Jeg har lidt svært ved at finde vejen frem i denne opgave: To funktioner f og g er givet ved: f(x)=x(2*ln(x)+1) og g(x)=(x^2)*ln(x) Gør rede for, at g er en stamfunktion til f. Håber nogen... -
Salg af matematikhåndbog
ForumindlægHej alle Jeg har bogen du har brug for, som sælges, hvis du har matematik på B- eller A-niveau og dermed fortsætter med faget efter sommerferien. Den hedder "Matematik 112" af gymnasie- og HF-lærer, Lars Pedersen, og indeholder regneregler og formler lige fra algebra og ligninger og ul... -
HJÆLP - måske jeg ikke kan fortsætte til 3g
ForumindlægMine årskaraktere i de afsluttende fag lyder 00 i mundtlig matematik, 00 i skriftlig matematik, 02 i religion, 02 i naturgeografi og 4 i samfundsfag - altså er snittet her på under 2. Men sammen med mine andre årskaraktere i dansk, spansk, engelsk osv. er snittet over 2. Kan jeg blive nægtet... -
Bestem def. mængde og nulpunkter i f(x)=(kvadratrod:2x-6)
ForumindlægHej, jeg sidder og øver gamle matematik eksamensæt, da jeg op til skriftlig matematik. Jeg sidder pt. fast i denne opgave: Funktionen f er givet ved forskriften f(x) =√2x-6 a) bestem definitionsmængde og nulpunkt for funktionen f. Jeg har pt. regnet dette ud: 2x-6=0 2x=6 x = √3 (re... -
Fejlkilder
ForumindlægHej alle jeg er i gang med at skrive en skriftlig aflevering kombineret med samfundsfag og matematik. Mit emne i samfundsfag er identitet samt sociologi og i matematik er det x2-test. Jeg har skullet lave et spørgeskema, og derefter skrive opgaven. Spørgeskemaet er gået ud til ca. 90 elever og k... -
9. kl eksamen.
ForumindlægHej allesammen. Jeg håber i kan hjælpe mig med disse spørsmål 1. Hvis man i 9. kl ikke består sin skriftlige matematik eksamen, har man så mulighed for og tage den senere? Jeg tager 10, klasse nu, og jeg træner min matematik meget. Derfor tænker jeg, at jeg vil være i stand til at bestå de... -
Manglende årskarakterer på eksamensbevis?
ForumindlægHej alle. Mon der nogen der kan svare mig på hvorfor kun nogle af mine afsluttende årskarakterer er kommet på mit nuværende eksamensbevis STX (2.g)? Jeg har fået afsluttende årskarakterer i følgende fag i år: Matematik B (skr.) Matematik B (mdt.) Engelsk B (skr.) Engelsk B (mdt.) Kemi B (skr.) Ke... -
Y''=cy
ForumindlægHej Jeg løser i mine bøger om differentialligningen y''=cy hvor de bruger wronskideterminanten, men jeg forstår ikke rigtig hvad der foregår. Derfor vil jeg spørge hvordan man step for step finder løsningen til differentialligningen y''=cy. På forhånd tak -
Vektor
ForumindlægHar prøvet i flere dage at lave den her og skal aflevere om 2 timer kan nogle sende facitet sidder i en dårlig situation, jeg kommer højst sandynlig ikke til at lave afleveringer i op til 2 uger da jeg har haft nærkontakt med en der har corona, og lige nu har jeg alle symptomer, og jeg må ikk... -
Hvordan kan man se på en forskrift, at grafen er en ret linje?
ForumindlægF.eks. f(x) = 200 - 1,62x Hvordan kan jeg se at eksemplet ovenover er en ret linje? -
hjælp!
ForumindlægNogen der kan hjælpe? -
Studere Økonomi
ForumindlægHejEr der nogle af Jer derude, som læser økonomi på universitetet og som kunne sige hvordan det er og eventuelt også hvis der var nogle som har læst/læser økonomi i udlandet???? -
Geometriopgave
ForumindlægHej en der kan hjælpe mig med denne matematik opgave? Jeg ved at jeg skal bruge cosinusrelationen, men aner ikke hvordan jeg skal sætte det ind? en der kan hjælpe?... Opgaven er vedhæftet -
Fysik projekt opgaver?
ForumindlægHej Alle samme . . Jeg er igang med et fysik projekt, hvor jeg skal løse 30 opgaver. Det er også gået helt fint, men dog har jeg nogle problemer med hvordan jeg skal regne nogle af dem ud: 1: Beregn massedefekten og bindingsenergien pr. nukleon for et C-12 atom 2: Den radioaktive kerne Cu-64 kan ... -
Halveringstid for radioaktivt stof?
ForumindlægHej. Jeg har siddet i rigtig lang tid og prøvet at regne opgave c ud. Da det er et radioaktivt stof, vil min lærer have, at vi bruger for at finde halveringstiden. Jeg har lavet en eksponentiel regression, hvor jeg har fået forskriften y=440*0.79729^x. Ved at bruge har jeg fået k til at være ... -
notater...
Forumindlæghej. jeg skal snart op til fysik/kemi prøven i 9.klasse. er der nogle som har gode notater de kan sende til mig på masih2005@hotmail.com... Takker på forhånd. -
Naturlige tal og Hele tal
ForumindlægHej derude. Jeg forberede mig til eksamen. Jeg har nogle spørgsmål om Naturlige tal og HELE TAL. Jeg ved, at Naturlige tal er lukket under under addition, multiplication, og exponentiation. Er Naturlig Tal lukket under substraktion og division. Jeg er i tvivl under division, da (1/2) er ikke e...
