Søgning på: matematik fp10 2019. Resultater: 19701 til 19720 af 31730
-
Bestem forskriften for den harmoniske svingning, hvis graf ses på figuren
ForumindlægI mit hjemmeopgavesæt til matematik har jeg fået en opgave, der siger: "Bestem forskriften for den harmoniske svingning, hvis graf ses på figuren". Jeg har vedhæftet figuren som fil til opslaget. Jeg håber at der er nogle af jer, der kan hjælpe mig med hvordan jeg skal gribe opgaven an... -
indekstal -hvordan?
Forumindlægjeg har meget svært ved matematik -(specielt indekstal) og har fået en matematik aflevering, med denne opgave.. hjælp! spørgsmål ''udregn 2008 1.kvartal som værende 100, og find ud af hvor meget det falder og udfyld skemaet ( i indekstal)..? please hjælp er blank... skema ... -
Analytisk Geometri
ForumindlægHej derude.. Jeg sidder lige med en matematik opgave, som jeg simpelthen ikke kan komme igennem. Jeg håber, at der er nogle kloge hoveder derude, som lige har to min til at forklare mig denne opgave, som jeg skal løse UDEN hjælpemidler. Opgaven lyder så ledes: En linje L er givet ved ligningen 2x... -
kontinuitet og differentiabilitet.
ForumindlægHej. Er der nogle, der kan vise mig et link eller et dokument med bevises for differentiabilitet ⇒kontinuitet og ikke omvendt. Og om i kender en hjemmeside, hvor en lærer fortæller og giver råd til, hvad man kan komme ind på ved de forskellige eksamensspørgsmål og alt efter ambitionsnive... -
Lineærprogrammering
ForumindlægHej alle. Jeg har fået stillet til opgave, at lave en emneopgave omkring Lineærprogrammering(LP). Idet jeg ikke har været der i de fleste matematik lektioner, grundet at jeg har været indlagt på hospitalet. Dermed har jeg ikke fået fuldt udbytte af undervisningen, og har dermed nogle problemer me... -
Lineærprogrammering
ForumindlægHej alle. Jeg har fået stillet til opgave, at lave en emneopgave omkring Lineærprogrammering(LP). Idet jeg ikke har været der i de fleste matematik lektioner, grundet at jeg har været indlagt på hospitalet. Dermed har jeg ikke fået fuldt udbytte af undervisningen, og har dermed nogle problemer me... -
mat. reflektion/konklusion?
ForumindlægJa jeg havde så en matematik emneopgave om observationer for og der står på mit papir at når jeg er blevet færdig med opgaven skal jeg udover den aflevere nogle papirer, som indeholder - forside -indledning -gennemgang af de basale begreber indenfor emnet -reflektioner (hvordan har jeg lavet arbe... -
Grafer i 3 dim.
ForumindlægJeg er ved at skrive SRP i samfundsfag og matematik om finanskrisen. I den forbindelse arbejder jeg i matematik med funktioner af to variable, men er havnet i det problem, at jeg ikke kan finde ud af at lave mine 3d-grafer i sagenb.org, som jeg ellers havde tænkt mig at benytte. Findes der et an... -
Ba
ForumindlægHejsa.. Jeg sidder og skriver SRP om Babylonsk matematik.. Jeg har 2 spørgsmål som jeg slet ikke kan finde ud af : 1.På en babylonsk lertavle kan man finde en opgave, som antyder en værdi for (pig) 3,125 skriv dette tal i det babylonske talsystem. 2.Et rektangel har længden 4 Nindan og arealet 6... -
Metoder
ForumindlægHej alle sammen, håber i kan hjælpe for jeg er lidt lost Sidder og prøver at få styr på metoderne til min srp og mine vejleder er desværre ikke til meget hjælp, da de ikke rigtig har svaret mig de sidste 3 dage. jeg skriver i matematik(A) og historie(A) og i opgaven laver jeg et bevis, hvor i me... -
Ligninger bliver min død - please hjælp
ForumindlægHej allesammen :) Sidst jeg havde matematik var i folkeskolen og ja, jeg er klar over at man lærte om ligninger dengang, men nu er jeg 23 og har glemt ALT om det og har nu matematik på b. Please hjælp mig med disse opgaver a) 2x + 6 = 5 · (x -3) b) x² + 4 (x - 2) = x(x + 1) + 4 ... -
Haster hvordan beregner jeg prisen
ForumindlægHej alle derude Jeg sidder med en matematik opgave som jeg har lidt svært ved. Jeg skal beregne prisen for bogstavet P i 24 karat guld. Prisen for guld er 1375,25$ for en troy ounce - en troy... -
Differentialregning
ForumindlægHalløjsa ;) Jeg har fået nogle opgaver for i matematik, og der er specielt tre af dem jeg ikke kan løse. Det skal også lige siges at jeg stinker til matematik! Men opgaverne lyder: 1) Bestem F' for: ff(x) = ½ x3 + 9/2 x+1 (Jeg kan ikke lige finde ud af at lave brøktegn på computeren me... -
hvordan ser jeg skema?
ForumindlægHej alle sammen.. jeg vil have matematik på B niveau næste år, og har spurgt min vejleder om hvis det er mulig at studere både A og B niveau samme tidspunkt, så sagde hun at det er muligt. Min spørgsmål er hvordan kan jeg finde de skema for enkelt til næste år? og hvordan finder jeg så nogen s... -
Vis GROMK skærer TG og VG i minima?
ForumindlægHejsa med jer, Jeg ville gerne kunne vise med matematik at GROMK (grænseomkostningerne) skærer TG (Totale gennemsnitsomkostninger) og VG (Variable gennemsnitsomkostninger) i deres minima. Jeg kan godt forklare det med ord, men jeg ville gerne have sat lidt matematik på det hvis det er muligt ;) J... -
Matematiske beviser i bilag?
ForumindlægHejsa folkens! Jeg skriver SRP i denne uge og er blevet begrenset til 17 normalsider i fagene Matematik A/Fysik A hvor jeg skriver udenover pensum i Matematik. Jeg har nu fået lidt pladsproblemer og tænkte om det ville være ok at lægge matematiske beviser i bilag? Og i samme spørgsmål, så diskut... -
Logik og argumentation
ForumindlægHar brug for et tip eller to... Hvordan lyder det, at skrive en SRP om argumentation og logik i fagende dansk og matematik. Jeg er ikke ret i tvivl om matematik delen, da det er den mere "logiske" del, men er der nogen som har en ide om hvordan bærer sig ad i dansk delen (eller har fo... -
Spørgsmål vedr. økonomistudiet
ForumindlægHej, Jeg kunne godt tænke mig at få svar på nogle spørgsmål vedr. økonomistudiet. Jeg er i dag sygeplejerske men er begyndt at læse matematik med henblik på at søge ind på dette studie til februar. Kan nogen herinde svare mig på. 1. Hvilke emner inden for matematik bruges der mest kræfter på-jeg... -
simpel men svært matematikproblem, når man ikke lige kender metoden :)
ForumindlægNogen der kenter en nem metode til at løse det her ? a + b= 8 a * c = 6 b + c= 7 find a= ? , b=? c=? jeg har fundet ud af at a=3 b= 5 og c= 2 jeg har løst det ved at prøve mig frem, men findes der en nem metode til at løse det ? det er noget matematik på D niveau, som en ven har spur... -
Optagelsesprøve til STX.
ForumindlægHej! I morgen skal jeg til optagelsesprøven, og jeg er nervøs. Jeg skal op i Engelsk, Matematik og Dansk - mundtligt. Men jeg har læst omkring, man også kommer op i Fysik/Kemi, er det rigtigt? - Men ellers har jeg forberedt mig på Fysik, på de generelle ting, som hvad en ion fx er. Men jeg ville...
