Søgning på: psykologi c eksamen noter. Resultater: 19701 til 19720 af 101533
-
Afstand med sin, cos og tan
ForumindlægHej. Jeg sidder med en trekant hvor jeg hved at vinkel A er 90 grader og B er 89,05 og C må derfor så vel være: 0,95 grader. Jeg ved udove dette at afstanden mellem A og B er 6371 km. Opgaven er nu at igennem at bruge sin, cos og tan at udregne linjen bc. Jeg vil gerne have en lille forklaring ... -
programmer til ti-83
ForumindlægEr der ikke nogle som har nogle programmer til lommeregneren texas ti-83, de kan være gode at have ved hånden. Måske kunne man lave et forum hvor man kunne uploade programmer, samt deres progammerings koder/skifter, til dem der ikke har et link-kabel. Det er svært at lave progammer, især hvis man... -
Prøven? hvad tror du?
ForumindlægHej, Jeg har igår været op til matematik skriftlig terminsprøve, og er blevet ret nervøs på, hvordan det egentlig gik. Jeg har derfor nogen spørgsmål, som jeg håber i kan svare på - i må gerne svare selvom i ikke ved det med sikkerhed.. Tæller den første del (færdighedsregningen) mindre end den... -
Notater
ForumindlægHej...Er her nogen der har nogle notater til 9. klasse afgangseksamen ?Bare ganske normale, tilfældige notater for at friske de vigtigste ting op... -
hmm...hmm..tjo..næh? hjæææælp!!!
ForumindlægHejsa..Sidder lige med en opgave her, jeg ikke rigtig kan kom videre med. Håber at der er en eller anden der er villig til at hjælpe. Jeg vil være jer meget taknemmelig.Genet for cystisk fibrose sidder på kromosom nummer 7. det spænder over 250 kilobasepar(250.000 basepar) og koder for 1480 amino... -
fyC/engA - rumrejser
Forumindlæghej, Jeg tager udgangspunkt i '2001 A Space Odyssey' (rumrejsen 2001), men er der nogen, der har en ide om hvordan man evt kan få koblet noget fysik henover? Hej hej -
Reaktion mellem CO2 og atmosfærisk luft
ForumindlægHej... Har søgt vidt og bredt men har ikke kunne finde noget om følgende, så derfor håber jeg i kan hjælpe... :DHvordan reagerer CO2 med luften når en sodavand afbruser?? Med venlig hilsenAnders -
Drama
ForumindlægHej. Jeg skal på gymnasiet næste år. Og derfor har jeg valgt en linje med drama på B niveau. Hvis der er nogen der selv har drama på gymnasiet, vil I så ikke fortælle, hvad I laver? Mvh. Heidi -
Kemiopgave om lattergas.
ForumindlægNogle der kan hjælpe med følgende opgave om lattergas? -
Effekten af en bølge?
ForumindlægRadioteleskopets modtagerantenne har arealet 490m^2 målt vinkelret på retningen til Cygnus A hvorfra den modtager radiostråling med effekten 1,1*10^-13W. Afstanden til Cygnus A er 6,62*10^24 m.Bølgelængden på radiobølgerne er 0,750m (og frekvensen 0,002 Hz)b) Bestem den effekt, hvormed ... -
Forsøg: Baggrundsstråling
ForumindlægHeeeeeeeeeej:) Jeg skal lave en rapport til forsøget baggrundsstråling. Men jeg ved ikke, hvad jeg skal skrive i teorien. Jeg tror jeg skal skrive om baggrundsstråling, men er det nødvendigt at går i dybde og skrive hvad kosmisk stråling er. På forhånd tak:) -
Reducer
ForumindlægHvordan reducere jeg videre?a) 5/6x-2/3y-1/3x+1/6y = 5/6x-4/6y-2/6x+1/6y -
opgave- find vinkel
ForumindlægHejsa.. jeg sidder og prøver at løse en opgave som er følgende:I et koordinatsystem har en linje m ligningenm: y=-3x+12Bestem den spidse vinkel mellem m og koordinatsystemmets førsteakse. hvis man ser på lommeregneren kan man se at der dannes en vinkel, men jeg har jo kun en ligning og et punkt ... -
AT 2012: Gini koefficient i USA ved Wall Street krakket 1929?
ForumindlægHey allesammen! Katastrofe - årsager og konsekvenser, dét er emnet for AT i år. Jeg har derfor valgt at skrive om Wall Street krakket i 1929, fordi det ledte til en økonomisk katastrofe og endvidere måtte mange befolkningsgrupper imødekomme nogle trænge vilkår på baggrund herfor. Min ta... -
DUMPET ENGELSK?? HASTER
ForumindlægJeg vil lige høre om jeg har dumpet engelsk.. Jeg har fået 7 i mundtlig og 4 i skriftlig årskarakter. Men jeg har dumpet i skriftlig.. Jeg skal op i mundtlig og er i tvivl om hvad jeg skal have for at bestå i faget? Består jeg selvom jeg dumper?? Jeg har engelsk på A PÅ FORHÅND TAK -
Er denne klumme okay?
ForumindlægHej SP Jeg skal skrive dansk opgave har arbejdet noget tid på den og den skal afleveres kl 23:59 idag, ville gerne høre hvad i synes. Jeg prøver at skrive en klumme og ved godt layoutet ikke eksistere i min klumme men det arbejder jeg på, ville gerne have nogen ideér til layout. -
Løs ligning
ForumindlægHej hvordan løser man ligninger som denne? log(x) = 3,21 -
Tv-reklamer? hjælp!
ForumindlægHeeeej :) Jeg har trukket Tv-reklamer i dansk og jeg ved slet ikke hvilke reklame jeg skal vælge!! Jeg vil rigtig gerne have en, hvor der ikke rigtig er noget snak i, men derimod fx. en sang, der spiller i baggrunden, som passer til reklamen osv. :) Er der nogle der kender sådan en?? el... -
Hjælp til at isolere?
ForumindlægHJÆLP Hey folkens, jeg skal isolere x i denne ligning: y=24*x+65 Jeg fik det til: y/24-65=x Men jeg tror ikke at det er rigtigt -
Tysk
ForumindlægER i tvivlt om et par sætninger. det er relativ pronomen. Hvem kender ikke Rødhætte, som møder ulven? Das kennen nicht Rotkäppchen, das den Wolf trifft? Eller snehvide, som heksen giver et æble? Oder Schneewittchen, das die Hexe der Apfel gibt? er det dem istedet? Eller Tornerose...
