Søgning på: Andet. Resultater: 19721 til 19740 af 91205
-
Rimtyper, betydningen
Forumindlægparrim,enderim, krydsrim, indrim,mutirim, bogstavrim. Hvad betyder de her rim typer? -
Klimateorier
ForumindlægHej you ! Jeg sidder og forbereder mig til AT årsprøve, og jeg har skrevet i min synopsis, at jeg vil tage udgangspunkt i teorierne om gletsjernes afsmeltninger. Og at jeg vil kigge på de forskellige teorier og kritikken af dem. Bum. Jeg har på den ene side Al Gore som jo mener at det hele e... -
Solsystemet
ForumindlægHej Hvordan blev solsystemet helt præcist dannet? -
hf spørgsmål om fn verdensmål
Forumindlægjeg har nogle små problemer med denne opgave forstår den ikke helt, en der kan hjælpe eller forklar den?:) jeg har ikke kunne sætte billede ind så jeg har bare vedhæftet det i denne sammenhæng:) Tegn trappediagrammet og stolpediagrammet over antal landbrug i de forskellige regioner, samt beste... -
Normalfordeling
ForumindlægEn stokastisk variabel X er normalfordelt med middelværdi 15 og spredning 4. a) Bestem P(x≤ 23).; Hvordan løser man dette? -
FSA Kernekraft forsøg
ForumindlægHej, jeg står og skal op til fysik eksamen på onsdag. Og jeg er igang med at lave nogle dispostioner, dertil. Men jeg ved ikke hvad jeg skulle fortælle om til emnet "Kernekraft" - eller hvilke forsøg jeg skal lave. Det er sådan, at vi har 2 emner under Atomfysik, nemlig "Radioaktiv... -
er der ikke en der gider? (bevis)
Forumindlæger der ikke en der gider at bevise sætningen om "omdrejningslegemer"? integralregning... -
Eksamen til Matematik B
ForumindlægSomsagt går jeg på et adgangskursus, hvor jeg har følgende fag. Engelsk C-B , Matematik B-A , Fyisk B og Kemi C Jeg har været op i kemi, men har ik fået karakterene i nu Jeg var op i skriftlige matematik B og fik 00, men jeg har meldt mig til reeksamen. Så mit spørgsmål er, bliver det en svære s... -
faktoriser med 1 rod
Forumindlægkan man faktoriserer en andengradspolynomie, med 1 rod ? -
SDU
Forumindlægjeg er kommet ind på en uddannelse i Odense og jeg bor i nærheden af køge, er der nogen som har prøvet ligende situation, hvor de skal tage toget hele den lange vej? er det overdrevet besværligt, eller er det til at overleve, man kan vel læse i toget:) -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægOpgave 2 En af Salling groups leverandører laver statistik på, hvor ofte de møder kø på forskellige ruter de kan tage, når de leverer til butikken. De har indsamlet følgende data: Fra A til B har de oplevet kø 4 ud af 12 gange. Fra B til C har de oplevet kø 1 ud af 8 gange. a) Hvad er s... -
Søger engelsk analyse
ForumindlægNogen der har en analyse af Let him dangle by elvis costello Søger en lyrisk analyse -
Titrering
ForumindlægHvad er forskellen på en potentiometrisk titrering og en end-point titrering? -
Nobody/no one
ForumindlægHvornår skal man bruge nobody og hvornår skal man bruge no one? -
Mellemregning til Familetur i nordjylland
ForumindlægHejsa læser, jeg har en opgavesæt for hvor der skal være en mellemregning men jeg har et lille problem med en af opgaverene den lyder "3.2 Hvad er sandsynligheden for, at 2 drenge sover i samme køjeseng (A+B eller C+D)?" Mit spørgsmål er hvordan jeg skal skrive mellem regning til den... -
reducer
Forumindlægjeg skal i matematik reducere dette udtryk 3x-(6x+2)2+4(0,5x+0,5) håber der er nogen, der kan hjælpe mig Hilsen Jakob -
Knas med notationen
ForumindlægJeg er præsenteret for mængden: Lad A = {x tilhørende Q hvorom der gælder 0<x;x^2>2} Men hvad betyder dette semikolon x;x^2 inde mellem de to ulighedstegn? Det kan vel ikke betyde divisionsstreg? Jeg præsenteres i samme dur også for mængden: A = {x tilhørende Q hvorom der gælder 0<x;2&... -
Kulturrevolution i Kina
ForumindlægHej Er der en der kan få mig lidt på sporet af årsagerne til kulturrevolution i Kina -
Trykte reklame
ForumindlægHej venner! jeg har trukket trykt reklame til eksamen. Jeg tænkte at tage Arla, nyd det gode, men problemet er bare, at jeg kan ikke finde kilder på reklamen. Hvad kan jeg gøre i denne sitaution?? Tak på forhånd -
Beregning af fart (2)
ForumindlægFarten for Karstens modeltog kan beregnes ved formlen: Vmodel = V x 1000 / 160 x 3600 Vmodel: Modeltogets fart i m/s V: det virkelige togs fart i km/t Et NY-lokomotiv har i virkeligheden en topfart på 133 km/t A. beregn den tilsvarende fart for modeltoget i m/s B. Hvor lang tid vil d...
