Matematik

hf spørgsmål om fn verdensmål

03. november 2021 af amalie3345 - Niveau: C-niveau

jeg har nogle små problemer med denne opgave forstår den ikke helt, en der kan hjælpe eller forklar den?:) 

jeg har ikke kunne sætte billede ind så jeg har bare vedhæftet det i denne sammenhæng:)

Tegn trappediagrammet og stolpediagrammet over antal landbrug i de forskellige regioner, samt bestem kvartilsæt, middeltal, varians og spredning. Tegn boksplot. Bestem 40% fraktilen.?

Vedhæftet fil: djiedje.docx

Brugbart svar (0)

Svar #1
03. november 2021 af Anders521

#0 Vedhæft et billede af (hele) opgaven.


Svar #2
03. november 2021 af amalie3345

det er godt nok det eneste man får afvide udover det som jeg har vedhæftet. 

Følgende figur viser ændringen i høstudbyttet efter overgang fra traditionelle dyrkningspricipper til økologisk dyrkning i Afrika.

Den grønne revolution er en fællesbetegnelse for udvikling af mere produktive landbrugssystemer i udviklingslande fra slutningen af den anden verdenskrig og frem til begyndelsen af 1980’erne. Selvom begrebet ”den grønne revolution” først blev hæftet pa° i slutningen af 1960’erne, begyndte udviklingen i Mexico allerede ved slutningen af anden verdenskrig. Her var Norman Borlaug (senere nobelprismodtager) med til at udvikle de højt-ydende majs-sorter, som revolutionerede Mexicos majsproduktion i løbet af fa° a°r. Den grønne revolution har været mest succesfuld i Asien-ikke mindst i Indien, som har mangedoblet udbyttet af mange afgrøder som for eksempel hvede, majs og ris siden 1960.


Skriv et svar til: hf spørgsmål om fn verdensmål

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.