Søgning på: matematik a noter skriftlig. Resultater: 19721 til 19740 af 168518
-
hjælp til 1 engelsk sætning
ForumindlægHej, kan I hjælpe mig med denne sætning:"Life is not what you are doing. You don't take the good advice, which you realize afterwards you have done" Livet er det du ikke gør…. Du tager ikke det gode råd, som du ser bagefter du burde have gjort! -
regne min gennemsnitud
Forumindlæghej er der nogen der gider regne min karakter ud, da jeg tror det er forkert måde jeg har lavet den på? og har kigget på internet, med regne men ik så god stor hjælp -
Valg af lommeregner?
ForumindlægVed ikke om det er det rigtige sted at spørge om dette.Men er der nogle der kan vejlede mig til hvilken lommeregner jeg skal investerer i?Jeg er netop startet på matB og regner med at tage matA til sommer. Herefter på KU biokemi (håber jeg:-).Kigger i øjeblikket på TI-84 og TI-89 men ved ikke om... -
fif til eksamen - haster lidt :-)
ForumindlægHej er der ikke nogen der vil hjælpe mig.. jeg skal til eksanen i Mat B og har det med at blande rundt i formler og hvad de skal bruges til. kan i ikke lave en let " huskeseddel" til mig f.eks a^2+b^2 = c^2 bruges til arial af rette trekanter arial af rette trekanter bruges : a^2+b^2 = ... -
Insulin eller malaria
Forumindlæghey allsammen jeg skal til at skrive SRP men jeg har to emner nemlig malaria og insulin og jeg vil skrive i Biologi A + Mat A er der nogen der har skrevet om dette eller er der nogen der ved hvilken af de to emner hvor der er mest matematik i. hilsen mig :) -
4 sætninger
ForumindlægHej,Jeg skal lave en oversættelse, men der er lige 4 steder hvor jeg er i tvivl.....I forbindelse med vej/traffik:"Det må laves om, synes De ikke?""It must be altered/changed, don't you think (so)?""Men jeg mener alligevel, bilen er det bedste transportmiddel, vi har.... -
At blive god til mat?
ForumindlægJeg skriver på baggrund af nogle aflagte prver gennem mit første år på Gym (STX) med Mat. A. Problemet er, at jeg ikke har fået over 4 og har endda fået 00 den ene gang! :-( Jeg forstår simpelthen ikke hvordan jeg kan blive bedre! Har i et par gode råd, tips, hvad som helt? Har tænkt på at læse... -
udtryk
ForumindlægEr lidt i tvivl om hvordan man oversætter følgende 'udtryk' til engelsk: a) I mange år: For many years .. b) Man har simpelthen ikke været i...: You have simply not been in.. c) En anden ting, man absolut må gøre, når man er i..: Another must, when you are in.. d) ..ser bestemt ikke spor ... -
Supplering i spansk
ForumindlægHej! Jeg dumpede desværre min spansk skriftlig eksamen, men bestod både mundtlig og skriftligt i standpunktskarakter. Jeg vil gerne læse dansk på uni, og der er et adgangskrav at man skal have bestået et fremmedssprog. Kan man komme ind alligevel på kvote 2? Og er der nogle der ved no... -
Dansk faglige begreber til Mundligt
ForumindlægHej er der nogle der ved hvor man kan finde en liste med dansk faglige begreber til mundtlig dansk,hvor der er en forklaring til hvert ord ? Foreksempel symbol, metafor, komposition osv Der må da være lavet en uddybende liste. Fra A til Å Med forklaring af ordene Har dansk på A niveau Mvh Jo... -
Vectorer, hvordan gør jeg?!
ForumindlægHey alle på SP! Jeg har været på udenlandsophold i hele 2015, og har derfor været igennem nogle andre emner indtil nu, end hvad min danske studiegruppe har været igennem i Matematik. Nogle der kan hjælpe med at komme i gang? Vores opgave er vedhæftet som PDF :) Kh. Nikita! :) -
Studieretningsopgave/3.g opgave
ForumindlægJeg skal til studieretningsopgaven skrive i 2 fag (mener jeg), hvoraf det ene SKAL være matematik. Det andet kan så være kemi, fysik, historie eller dansk. Umiddelbart virker det mest oplagt at vælge to naturvidenskabelige fag, så jeg søger ideer til et godt og letilgængeligt emne? Evt. nogen de... -
Studieretningsskifte - hhx
ForumindlægHeej Studieportalen Jeg er lige begyndt på hhx og er kommet på linjen innovation m. Tysk. Men jeg vil gerne ind på linjen som hedder mikro- og makroøkonomi, da jeg finder økonomi samt matematik yderst interesant. Nu skal jeg så tage fat i studievejlederen angående skifte, og da jeg er overbevist ... -
Binomialfordeling
ForumindlægNår der produceres klodser hos LEGO er det vigtigt, at størstedelen af klodserne er en succes, altså at der ikke er fejl på disse. I en undersøgelse på 10.000 klodser var 9700 en succes (altså klodser uden fejl). a) Bestem antalsparameteren n = 10.000 b) Bestem sandsynlighedsparametere... -
Lektiehjælp
ForumindlægHej!Jeg er studerende på MØK CBS og har 5-års universitets uddannelse i matematik. Jeg tilbyder hjælp til matematikopgaver i alle niveau (A,B,C). -
Oversættelse
ForumindlægHey! Har en lille oversættelse. Nogen der gider glo den igennem? :) Tak!Dansk:Den mest sandsynlige udgang på helle denne affære bliver nok, at politiet undlader at rejse sigtelse mod ham. Sagen er ganske vist stadig aktuel, men i virkeligheden er der bogstavelig talt ingen beviser, de kan fremfør... -
Ligningssystem
ForumindlægVi har fået en afleveringsopgave i matematik, og i den er der emner som vi ikke, har haft i over et år. Derfor har jeg brug for hjælp til en opgave. Opgaven lyder følgende: Løs Ligningssystemet y=1-2x y=0,5x-4 Hvilke metoder skal man bruge til at løse den form for ligning? -
R^2, R^3,...,R^n
ForumindlægHej med jer, Det er måske så meget sagt at jeg har et forståelsesproblem, men man definere en 2x2-matrix som R^2 og en R^n som en nxn-matrix, og som jeg har forstået det betyder det i to dimensioner og i n´te dimension ikke sandt. Men det der er mit "problem" er hvordan man siger det, ... -
Censor og snyd
ForumindlægHej alle sammen Hvis censorer finder ud af om en person har snydt/plagieret til skriftlig eksamen, ringer de med det samme på skolen og fortælller det? Eller får skolen det først at vide, når karaktererne bliver sendt ud til skolerne? Håber at der er nogle der kan svare, på forhånd tak! -
kan i hjælpe med at rette mine gramatiske fejl
Forumindlæghej her har jeg en engelsk tale. jeg har lavet grammatiske fejl tror jeg men jeg er ikke så god til engelsk grammatik, så jeg har prøvet at rette så meget som jeg kan, jeg kan ikke mere vil i nok hjælpe mig. Engelsk tale I can not understand why Chris brown attack me, he attack me because I see...
