Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 19761 til 19780 af 102572
-
Fermats optimering af kvadrat
ForumindlægJeg sidder og leder efter Fermats optimeringsmetode til hvordan man skal placere et punkt på et linjestykke for at få det største kvadrat ud af det. Vi ved alle det er midtpå, men jeg vil gerne se fermats bevis på det. Er der nogle, der ved hvor jeg kan finde dette bevis? A|-------*E-------|C -
Stående bølger
ForumindlægHejsa... Jeghar et lille problem. Jeg skal op til fysik imorgen og fremlægge om LYD. der står ikke så meget om stående bølger i min fysik Orbit C, og af den grund fatter jeg ikke hvad det er.... er der ikke nogen der kan forklare hvad det er??? Tak -
3D: Ligning for plan
ForumindlægEn plan rummer punkterne B = (- 1, 3, 8), C = (0, 7, 0) og D = (1, 1, 1). Beregn en ligning for planen gennem disse tre punkter. Kan nogen hjælpe? -
Afstem en kemisk reaktion
ForumindlægHej, jeg skal til at have kemi på B-Niveau. Men jeg har ikke haft det i et helt år på C-niveau, derfor ved jeg ikke hvordan man afstemmer en kemisk reaktion ? . Er der en regel ? Formel, noget man kan bruge så man ved hvordan ? Har virkelig brug for hjælp, på forhånd tak : ) -
Egenskaber .. nedarves?
ForumindlægHeey alle Jeg læser op til eksamen og stødte på spørgsmålerne her: Hvordan kan egenskaber nedarves? og Gør overordnet rede for hvordan DNA kan styre cellens funktioner Tusind tak på forhånd ps. jeg har biologi på c niveau -
geometri
ForumindlægABC and A'B'C' are similar triangles. If angle b = 3x-45 and angle b' = 2x-10, what is angle b? a) 35 b) 15 c) 60 d) 45 What is the sum of the exterior angles of a 10 sided polygon? a) 100 b) 360 c) 1440 d) 180 Steve is designing a backpack and needs to determine the length of... -
Fysik skrfttlig stx 2009
ForumindlægSå er skriftlig fysik eksamen overstået. Meget nemmer end forventet, synes jeg i hvert fald :) God tid, og nemme opgaver. Er der nogen der har deres resultater, som de kan lægger op? Jeg fik selv lavet alle opgaverne, men kan allerede nu se, at jeg har lavet et par regnefejl, så hvis der er nogen... -
Isolering i ligninger
ForumindlægHar et lille problem med en opgave hvor man skal isolere c, normalt er det ikke noget problem men den her har sat mig ud af kurs, så er der ikke en venlig sjæl som kan forklare mig igennem den her b*c=1+c Mange tak på forhånd -
Bare et lille forhør...
ForumindlægHejDen skriftlige årsprøve i dansk i 2.g, kan det tænkes at være genbrug fra studentereksamen 2003?Altså om emnehæfterne er genbrug fra tidligere år?I såfald er der så nogle der ved hvor man kan finde disse "afleveringssæt" henne - altså kun emnerne?Idet jeg gerne vil øve mig på nogle a... -
Kemi 2010 juni stx A-niveau
ForumindlægTil alle jer rare og dygtige studenter. :-) - jeg håber, at det er gået jer godt, og huen sidder på hovedet. Men men, vi er jo nogle, der skal op næste år, og kunne godt tænke os at se, en vejledende besvarelse til Kemi A stx juni, altså den skriftlige eksamen. Håber at der er nogle, som vil lægg... -
Ikke bestået optagelsesprøven
ForumindlægHej, Jeg hedder Georgi og går nu i 9 klasse på en international skole.Da jeg skal videre nu,har jeg været til optagelsesprøve hos hhx som jeg ikke klarede,fordi jeg ikke forstod nogne af tingene i for eksempel matematik,og er derfor nu vurderet ikke uddanelsesparat.Jeg har søgt hos pre-ib også, m... -
to linjer ved ligninger
ForumindlægBrug for hjælp tak Opgave 2 to linjer l og m er givet ved ligninger l: y=3/4x+9/2 m: y=3x+1 a) bestem den spidse vinkel mellem l og m en cirkel har centrum i punktet C(1,-1) og har linjen l som tangent. b) bestem en lingning for cirklen c) bestem koordinatsættene fo hvert af skæringspunk... -
Hvordan skal det oversættes
ForumindlægI matematik bog står der "... there exists a smallest σ-algebra containing ..." Jeg ville oversætte det til "... der findes en mindste σ-algebra, der indeholder ..." Men problemet er, at jeg tvivler om man kan sige "en mindste" på dansk. -
Er der nogle som har fået 03 eller 5??
ForumindlægNu er der så mange herinde som scorer høje karakterer, hvilket jo er dejligt og flot.. men er der nogle som fx har fået 03 eller 5 til en eksamen? og hvilken indflydelse har det på jer?? -
På Memphis station
ForumindlægEr der nogen som evt. skulle have noter til at om dette digt.TAk ! -
Manglende pensum MAT A?
ForumindlægHej. Jeg havde på MAT C og B en række emner, som læreren gennemgik. Jeg husker dog tydeligt, at min lærer sagde, at han ikke ville undervise os i trigonometri, da vi mødte ham det første år og snakkede om de kommende 2 år. Umiddelbart blev jeg glad, da jeg aldrig forstod meningen bag trigonometri... -
Forbedre gennemsnit af særligt relevante fag
ForumindlægHej Studieportalen Jeg vil gerne søge ind på min drømmeuddannelse, som er jura, om et par år. I sommers blev jeg student, og mit gennemsnit har derfor tegnet et billede af, om optagelse på jura kan blive en realitet. Det kan det nu, men adgangskvotienten på uddannelsen er igen steget, og da den ... -
f(f(x))
ForumindlægEr det muligt at finde f(x), hvis man ved at f(f(x))=2*x/(1+x^2)? -
Forberedelse af Spørgsmål
ForumindlægHey Jeg skal op i mundtlig matematik her om ikke så lang tid og jeg tænkte på om der var nogen der havde nogen foreslag til hvad jeg kunne komme ind på ? Her er de uploadede spørgsmål. : 1. Trigonometri – Du skal redegøre for hvordan sinus, cosinus og tangens er defineret. – Du skal b... -
Disposition?
ForumindlægEt af rådene når man er til eksamen er at lave en disposition over hvad man har tænkt sig at sige, så lærer og censor kan følge med i det.Dette lyder som en fin ide, men hvordan gør man? Eller rettere, har I den på skrift, ligger/lægger den frem så lærer og censor kan se den og gennemgår den så m...
