Søgning på: engelsk eksamen 2010 stx. Resultater: 19781 til 19800 af 60468
-
Kan jeg overhovedet forbedre mine karakterer?
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg står i dette store dilemma, hvor jeg lige har fået mine årskarakterer udgivet. De lyder således Kemi(02/02) - Fysik(4/4) - Engelsk(4/4). Ville høre om jeg stadig kan nå at, få et bedre gennemsnit? Det skal også sige at, jeg ikke har været til mine afsluttende eksaminer i ... -
dansk eksamenssæt?
ForumindlægHej.. Hvor mange eksamenssæt bliver lavet hver år til studenternes afgangseksamen på stx? bliver der ikke lavet 2? en almindelig også en til sygeeksamen? -
Dansk på A niveau!
ForumindlægHejsa allesammen. Ville bare spørge. hvordan er dansk på A niveau? og hvad lærer man i dansk på A niveau? snakker om dnask i STX. Mvh Victoria -
Skr. dansk HF i mandags.
ForumindlægHej med jer, Nu har jeg læst en del mener igennem og kan se, at der er stor forskel på hvilke emner man kommer op, alt efter om man tager HF, HHX und so weiter. Er der nogen som tog HF-skriftlig dansk i mandags og som vil komme med deres mening om eksamens-forlægget? Evt. hvad i skrev om? Knus... -
Retningslinje
ForumindlægHej Jeg skal på gymnasiet næste år - STX, hvilken retningslinje er bedst at vælge? -
LektieGuru Jean - jeg har brug for din hjælp helst i dag!
ForumindlægImorgen skal jeg til terminsprøve i engelsk, og kunne godt tænke mig at finde ud af, hvad emnet var sidste år. Jeg gik ind på linket, du foreslog den sidste, der spurgte, men der fandt jeg kun ud af, hvad emnet var sidste år. Emnet var "The Whaler". HJÆLP! -
APARTHEID
ForumindlægHej derude, Har søgt en del på, hvordan Apartheid sluttede, men har ikke rigtig fundet svar. Jeg tror nok at den sluttede da Nelson Mandela blev president i 1994, men er ikke sikker... Skal op i mundtlig engelsk for dem der er nyserrig. :) Bedste hilsner Josef -
analyse af weddings and beheadings
ForumindlægHej Har virkelig brug for hjælp, ska lave en engelsk analyse af weddings and beheadings af hanif kuresishi. men har ingen ide om hva jeg ka sige til den... nogle der har skrevet en opgave el noget? -
oversætte en lille tekst
ForumindlægBoom i mobiltelefoner til børn Cirka halvdelen af eleverne I folkeskolens 7. og 8. klasse har egen mobiltelefon. Der er prestige i at blive ringet op og få sendt beskeder på lommedyret. Især hos ældre teenagere er disse tekstbeskeder blevet et modefænomen. Også i Storbritannien er børn og unges... -
Kan man forbedre sine karakterer?
ForumindlægHej! Jeg har en udenlandsk eksamen, og skal søge gennem kvote 2 på medicin. Jeg har engelsk på B-niveau, som jeg er blevet realkompetencevurderet i, dvs. jeg har niveauet men ingen karakter. Det trækker desværre MEGET ned i mit kvote 2 snit. Hvad er der for muligheder for at tage op engelsk på B-... -
hvordan skriver man en til et 10 tal??
ForumindlægHey folkens.. Jeg synes selv jeg skriver rigtig flot på engelsk... og jeg har næsten aldrig nogen grammatiske eller sproglig fejl når jeg skriver engelske stil... men alligevel får jeg kun 7?? altid... uanset hvor meget jeg gør ud af stilen...altsåå om jeg skriver den kl. 2 om natten eller bruge... -
Fysik
ForumindlægVed afbrænding af 1 ton kul i et kraftværk omsættes ca. 29 GJ. Hvor meget kul (f. eks. i ton) skulle der afbrændes for at dække Danmarks samlede energiforbrug på642PJ,dvs. 6,42×1017J?? -
Trækker det meget ned?
ForumindlægHej! Har lige været op til matematik eksamen idag og har lige opdaget, at jeg har lavet to dumme fejl. Trækker det meget ned hvis man f.eks. glemmer at skrive nogle variabler nogle steder og dermed får et forkert resultat, men at fremgangsmåden er rigtig? T... -
beregning af fordoblings og halveringstid HASTER
Forumindlæghej jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af hvad jeg skal gøre i følgende opgave det haster vi ved at Niger i 2010 havde en befolkningsvækstrate på 3,68%, beregn fordoblingstiden -
Samfundsvidenskabelige "metoder"
ForumindlægJeg skal til eksamen i morgen i AT, og et af mine hovedfag er samf. jeg ville høre om der er nogle af jer der evt. kunne oplyse mig de grundlæggende facts om disse "metoder" på forhånd tak -
Ligning for tangent i punkt (differantialregning)
ForumindlægHej, har denne opgave, men er meget usikker på den, kan nogen hjælpe? -
Er der nogle opgavesæt om differentialregning?
ForumindlægEr der nogen der ved, hvor jeg kan finde opgavesæt om differentialregning? -
Lineær funktion
ForumindlægHej, jeg sider med nedenstående opgave. Jeg ved at jeg skal finde hældningskoefficienten, men jeg ved ikke. helt hvordan jeg skal regne det ud. Nogle som kan hjælpe, og forklare lidt hvordan det skal gøres? Grafen for en lineær funktion f går gennem punkterne (0, 5) og (4, 7). a) Undersøg, om g... -
Gymnasium ikke-egnet hjælp
ForumindlægHej jeg er en 15 årig dreng med et gennemsnit på 5,1 jeg er blevet erklæret ikke-uddanelsesparat begrund af umodenhed og vil meget gerne i gymnasiet HTX så jeg skal til revurderingsprøv på gymnasiet så derfor er jeg ret deprimeret for tiden nogen der har nogen ideer f.x hvordan det foregår og er... -
eksponentielfunktion
ForumindlægArealet af det danske skovareal er vokset fra 4170 km2 i 1990 til 4630 km2 i 2005. Det antages, at udviklingen følger en eksponentialfunktion af typen f(x) = b•a x hvor x er antal år efter 1990 og f(x) er skovarealet målt i km2 a) Angiv forskriften for denne udvikling og beregn ...
