Søgning på: matematik aflevering golf. Resultater: 19781 til 19800 af 39512
-
Den inversefunktion af
ForumindlægHej derude, jeg har i en aflevering fået følgene funktion hvor jeg skal finde den inverse. Men jeg er helt stuck og ved ik umildbart hvad jeg skal gøre, for at finde løsningen. Håber der er nogle kloge hoveder derude der kan hjælpe. Funktionen er vedhæftet -
eksponential funktion x!!
Forumindlæghej jeg er igang med min aflevering og jeg har fået disse punkter til at lave en eksonentialfunktion den går gennem punkterne p(3/2,f(3/2) q(81/2,f(81/2) jeg skal bestemme den for g(x) -
Regulering af blodsukkeret
ForumindlægHej derude. håber i har en god weekend. sidder og fifler med en aflevering og er gået i stå ved dette spørgsmål: redegør for hvordan blodsukkeret. reguleres. -ved simpelhen ikke hvad jeg skal svare. er der nogen der ved hvad det skal mene? -
Hurtig hjælp (Trekant)
ForumindlægHej alle sammen :) Er lige gået i stå i denne her opgave i vores aflevering. Figuren viser en trekant ABC, hvor punktet F ligger på siden BC. Nogle af målene fremgår af figuren. Beregn længden af AF og vinkel BAF. Beregn længden af AC. - Mange tak på forhånd! :) -
SUMKURV
ForumindlægHej folkens Jeg skal lave en aflevering, hvor der skal laves en sumkurv for nogle data (se vedhæftet fil). Jeg er i vanskligheder, da intervallerne jo ikke er ens. Hvad gør jeg i denne situation?!!?!? PLEASE PLEASE HJÆLP!!!! På forhånd tak! :) xx -
Fast sætningskonstruktion
ForumindlægJeg har svært ved at slå betydningen af dette op. Det skal egentlig bruges til kinesisk, hvor vi har fået besked på at vi skal gøre brug af faste sætningskonstruktioner i vores aflevering. Kan nogen hjælpe? Hvad er en fast sætningskonstruktion? -
Nogle der kan rette mit spansk? *haster*
ForumindlægHar lige siddet og lavet en aflevering, men er dog ikke helt sikker på, om det hele er godt, da jeg startede efter juleferien, så jeg har ikke haft det i så lang tid, så derfor ville det være en kæmpe hjælp hvis der var en venlig sjæl der kunne hjælpe mig! Jeg har vedhæftet .doc dokumentet! -
Hjælp
ForumindlægHejsa! Jeg sidder her og laver aflevering om binomialfordeling, men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvordan man finder exceptionel udfald. Opgaven lyder på: Undersøg om 39 er et exceptionelt udfald for X Opgaven er vedhæftet nedenunder -
Trigonometri
Forumindlæg3x^2-2x=10 Hej alle sammen! :-) Jeg har fået en aflevering, hvor en af opgavere er den jeg har skrevet øverst. Jeg har aldrig prøvet, hvor det ikke giver 0, altså reslutatet. Vil håbe at en af jer kunne hjælpe mig. Tak på forhånd :-) -
Ligevægtskonstant og volument
ForumindlægVi har nogle opgavet til en kemi-aflevering, hvor vi skal kommentere vores resultater, men vi ved ikke helt hvad vi skal kommentere. opgaven er vedlagt. og der står med rødt, der hvor vi ikke helt ved hvad vi skal kommentere. -
4(X-2)-6(X-2)=9(2-X) trin for trin
ForumindlægHej, sidder midt i en matmatik aflevering og er gået i stå ved den ligning 4(X-2)-6(X-2)=9(2-X) er der nogen venlige mennesker der er søde at sige trin for trin hvordan den skal løses er ikke den skarpeste til mat. -
Udledning af acceleration
ForumindlægJeg skal bruge hjælp til fysik aflevering :) Vis at ved brug af Newtons 2. Lov at acceleration a er givet ved: a=m/m+M*g ? På forhånd tak :) -
Opsætning af tysk sætning
ForumindlægHej alle ;) Jeg sidder med en tysk aflevering og vil egentlig bare være sikker på at jeg har forstået tingene ordenligt, så... Hvis jeg skal skrive "Producentens fjernsyn" ville man så ikke på tysk skrive "Der Fernseher der Produzent"? På forhånd tak for hjælpen! -
Et godt ræsonnement
ForumindlægJeg har lige fået i min VØ aflevering spørgsmålet ''Hvad er et godt ræsonnement'' Men.. Jeg ved ikke helt præcist hvad et godt ræsonnement er. Og selve begræbet har jeg hellere ikke helt styr på. Et ræsonnement er at overveje noget, før man tager stilling til ikke? -
Enzymers 6 hovedklasser
ForumindlægHej alle! :) Jeg sidder med en aflevering og mangler kun at svare på et enkelt spørgsmål, som jeg ikke synes jeg kan finde nogen steder og vil derfor høre om en af jer kan hjælpe mig. Spørgsmålet lyder på hvad de vigtigste forskelle er på de 6 hovedklasser hos enzymerne. På forhånd tak! :) -
Beregn ph i cyanidopløsningen ved 25 ℃.
ForumindlægHejsa! Nu sidder jeg og laver en skriftlig kemi aflevering, og jeg er kørt fast. Jeg skal beregne pH i cyanidopløsningen ved 25 grader. Er der nogen som har en fremgangsmåde som jeg kan gå ud fra? eller? Jeg er på bar bund! -
Molin model
ForumindlægJeg har fået en aflevering for, som jeg har mega svært ved at besvare. Ved ikke rigtigt hvordan jeg skal udfylde skemaet. Jeg har vedhæftet skemaet, håber på nogen kan hjælpe mig :) -
Hjælp til 10'potens!!
ForumindlægHej jeg er i gang med en aflevering, og nu får jeg denne opgave: Skriv som potens af 10 1000000 = 10 * 10^5 13495,47 = Men denne her ved jeg ikke hvad giver, har virkelig brug for hjælp, når det jo ikke er nuller. Tusind tak på forhånd. -
staten, civilsfundet og markedet
ForumindlægHej alle jeg har en aflevering for til i aften hvor jeg skal svare på dette spørgsmål, men synes det er lidt svært at finde noget på nette, håber i kan hjælpe mig :D Hvordan er forholdet mellem staten, civilsfundet og markedet i forhold til opgavefordelingen? -
Bestemmelse af fordoblingskonstanten i en eksponentiel funktion
ForumindlægJeg har fået denne opgave i en aflevering og kan simpelthen ikke hitte ud af hvordan jeg skal udregne det... Håber i kan hjælpe. For en eksponentialfunktion h gælder, at funktionsværdien h(x) øges med 75 %, når x får en tilvækst på 12. Bestem fordoblingskonstanten.
