Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 19801 til 19820 af 95434
-
Opfattelser
ForumindlægDer er forskellige opfattelser af et objekt, men hvad forstås der ved obejtets afbildning for sig selv? -
Integrale med cirkel midt på
ForumindlægHvad er står et integraletegn med en lille cirkel (på størrelse med et grad-tegn) for? -
hvilken retting til Læge uddannelsen?
ForumindlægHej, jeg vil mægtig gerne være læge. men jeg er rimelig forvirret pga. der findes så mange retninger i gymnasier og aner ikke hvilken jeg skal have for at kunne blive læge? Nogen der har styr på det? -
Synopsiseksamen
ForumindlægEr der nogle der sikkert ved om de to fag skal fordeles 50/50 eller må man gerne have et "hovedfag", og bare inddrage fra et andet? Der er lidt uenighed omkring det på vores skole.. -
studieretning
ForumindlægHvilken retning skal man tage hvis man godt kunne tænke sig at blive en læge. Studieretning: biokemi eller science.?? håber at nogle kan hjælpe mig ;) -
Eng.!
ForumindlægVille blive glad, hvis nogen vil se om dette er ok mht. sætningsopbygning.Hvorfor har historien altid glemt kvinderne?Alle historiebøger handler om mænd og mænds beslutninger, og dog har den halve verden altid været kvinder.Hvordan levede, hvad lavede de, hvilke tanker havde de, hvad syntes de om... -
Summary
ForumindlægHej . Vil gerne have rettet denne lille tekst :) In some countries, weddings for teenagers are not unusual. A girl called Tabatha was only twelve years old when she got married. She lives in a shed with seven other people in two small rooms. She lives in Horse Creek, Clay County, 600 km from Was... -
Hr. Mim - manden i midten
ForumindlægJeg har fået denne lille "dansk til engelsk" -oversættelse for, som jeg har lavet, og som jeg håber I vil rette for mig, hvis der skulle være nogle fejl, eller udtryk I synes passer bedre ind. __________________ Hr. Mim - manden i midten Hr. Mims sociale status er baseret på penge. ... -
Smerte, SRO
ForumindlægJeg sidder og skriver SRO og forsøger at forstå den vedhæftede figur. Min undren ligger i hvor C-fibrene kommer fra. På figuren ligner det at Alfa-delta-fibrene er de eneste smertefibre forbundet med de sensoriske nerver, mens C-fibrene kommer ud af det blå og samles i rygmarven (hvorefter det g... -
Regneproblem
ForumindlægHej....jeg sætter 1.koordinatet for en parabel ind i f(x) men kan ikke få 2.koordinatet ud af det: a[(-b)/(2a))+b(-b/2a)+c= a(b^2/4a)+b(-b/2a)+c= ab^2/4a-b^2/2a+c= 2ab^2/8a-4ab^2/8a+c= -(2ab^2/8a)+c= -(2ab^2/4a)+c/2a= -(2ab^2/8a)+4ac/8a= -(2ab^2+4ac)/8a= (b^2+4ac)/4a Kan i se nogle fejl? -
Minimum antal eksamener på HTX?
ForumindlægHej brugere på Studieportalen! Jeg er meget tæt på vejens ende i 3.g på HTX. Det ligger så bare sådan at jeg kun har fået trukket 9 eksamener + SRP alt i alt. Alle de andre har trukket 10+SRP fra min klasse. Hvordan kan det være? Mit udtræk gennem årene ser således ud: 1.g Samfundsfag 2.g Teknolo... -
substitution af hexan med dibrom
ForumindlægJeg skal i en opgave komme med 3 forbindelser der kan opstå med substitution af hexan med dibrom. Jeg skal både tegne og navngive dem, men jeg forstår det ikke rigtigt. Please Hjælp:) -
Generelle spørgsmål til lineære funktioner
ForumindlægLinære funktioner 1. Må man godt kalde b for begyndelsesværdi? 2. Hvad er forskelen på en lineær sammenhæng og lineær funktion? 3. "Hvis x-værdien vokser med h enheder, så vokser y-værdien med ah-enheder, uanset værdien af x. Passer det? I så fald hvordan skal det forstås? Ligefrem propo... -
Finde specifik varmekapacitet
ForumindlægHej, Jeg er gået død i min fysik opgave, eller jeg har prøvet at regne den men jeg er bange for at det ikke er rigtigt. Så jeg ville hører om ikke ville se om det er helt hen i vejret.. Opgaven lyder: I en kogekande opvarmes en sten med massen ms=0,050 kg til T = 100 C Når man er sikk... -
Fejlbedømmelse?
ForumindlægHej Jeg har idag modtaget min terminsprøve i fysik. Jeg tror jeg har ret i min sag, når jeg synes den er blevet fejlbedømt. Jeg havde en snak med min lærer, hvor han gennemgik mine svar og fortalte, hvad jeg havde fået af point for hver enkelt. Jeg fortalte ham at jeg var uening og han gav mig re... -
Karakter - 11/13
ForumindlægHejsa.1) Jeg tænkte på om der var nogle med et snit omkring/over 10 som gad lægge deres karakterer ud i dette indlæg?2) Er der nogle som kan henvise til nogle samfundsfags- eller geografiopgaver til 13? -
Polynomier forskriften
ForumindlægVi er lige startet på andengradspolynomier. Jeg har lært at forskriften for polynomier er f(x) = an * xn + an-1 * xn-1 + ... a1 * x + a0 Jeg kan overhovedet ikke forstå denne forskrift. Hvad er n og hvor kommer tallene a1 og a0 fra? Og hvorfor står der ... midt i ligningen? -
Platon
ForumindlægHej er der nogen som ligger inde med noter til hulelignelsen af platon? har allerede læst dem igennem som er her på siden, men de virker ikke så gennemarbejdede. på forhånd mange tak. -
sekularisering
Forumindlæger det når stat og rigion er sammenhængende eller adskilt...? har brugt udtrykket 50/50 i alle mine noter... men går vist ikke at lave fejl i det i morgen til eksamen ;) -
Hjæææælp :O
ForumindlægNogen der ligger inde med nogle lækre noter i old? Har selv nogle, men føler ikke at det er nok til når jeg skal op til eksamen.. tak på forhånd :*
