Søgning på: psykologi c eksamen noter. Resultater: 19801 til 19820 af 101533
-
Angående bevis for parablens toppunkt
ForumindlægHey alle sammmen. Jeg har et lille spg. til et trin i udledningen af toppunktet. ved trinet til y-koordinaten har vi, at ab^2/4a^2 - b^2/2a + c. Hvordan kan det være, at c svarer til c/1? Det ville være dejligt hvis nogen lige kunne forklare det. Det er lidt relevant nu hvor jeg skal til eksamen ... -
Eksamensklar i fysik? Eller matematik?
ForumindlægHej Jeg tilbyder hjælp til at blive klar til eksamen i fysik. Jeg har selv en bachelorgrad inden for meteorologi, hvorfor jeg har taget en del forskellige fysikkurser på universitetet. Fra C- til A-niveau. Desuden tilbyder jeg også hjælp til matematik fra C- til A-niveau. Jeg bor i KBH Ø, s... -
Beviser
ForumindlægHejJeg går i 1.g.Skal op til mundtlig matematik på tirsdag.Nogle som kan fortæller mig hvilke beviser man kan tage op i trigometri. -
HF? Nogle, der har gået/går på - 2-årigt hf eller har godt kendskab til hf generelt?
ForumindlægHej alle. Jeg har nogle spørgsmål, da jeg snart starter på et 2-årigt hf. Jeg er inde i, at man skal op i fuldt pensum.. Det er fx. Disse fag: Dansk: mundtlig og skriftlig Engelsk: mundtlig og skriftlig Kultur og samf gruppe (KS) mundtlig Matematik mundtlig og skriftlig Naturvidenskabelig fagg... -
Stofmængdekoncentration af chlorid i havvand hjælp
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til denne opgave. Jeg har lavet a men kan ikke finde ud af resten er der nogen der kan hjælpe? 1. Beregn stofmængden af AgNO3 i det tilsatte volumen af 0,100 M AgNO3. Noter i skemaet nedenfor. Vi bruger formlen n=c*V Måling 1: V(AgNo3)= 0,0036 L c(AgNO3)= 0,1mol... -
Opløslighedsprodukt og ledningsevne (den er nem; det burde være)
ForumindlægHej jeg fitler lidt rundt i at få det korrekte svar her. Jeg skal finde opløslighedsproduktet for Ag2SO4 og ved: molare ledningsevne for Ag2SO4 = 285.64 mS cm^-1 M^-1 ledningsevnen i en mættet sølvsulfat opløsning = 4.417 mS cm^-1 opløseligheds produktet får jeg til: Ksp = [Ag+]^2[SO4-] konce... -
Differentialligning
ForumindlægHej... Jeg behøver lidt hjælp til denne opgave da jeg ikke helt ved om det er rigtigt det jeg har lavet.. I en sø er forforkoncentrationen (målt i mg/m^3) en funktion f af tiden t (målt i døgn). I en model forudsættes det, at der pr. døgn udledes en konstant mængde fosfor i søen. I denne model er... -
Søger nogle folk der er gode til tysk! Hurtigst muligt :D
Forumindlæg#0 Hej alle, Jeg har trukket teksten: Spuck vor ihr aus, som jeg skal op i til tysk eksamen. Så jeg tænkte på om der eventuelt er nogle der tidligere har været oppe i denne/har noter om den eller på anden måde kan være behjælpelig, da jeg er meget i tvivl om jeg har fået fat i det rigtige. Håbe... -
Øvelsesopgaver
ForumindlægDet er ikke et lektiespørgsmål; men ville høre om I kendte nogle hjemmesider, hvor man kan downloade øvelsesopgaver til Skriftligt Matematik HHX B eksamen. Jeg ved godt, at Studienet.dk har nogle opgaver, men det er mere vejledende løsninger og ikke hvor man selv skal løse dem. Jeg søger neml... -
Fysik/Kemi 9. klasse
ForumindlægNogen der ved hvad man kan lave af forsøg, eller smarte ting man kan fortælle censor, omkring disse nedenstående emner??? KalkSyreSalteInduktionTransformationAtomfysik (Alfa, Beta, Gamma...)... Alle kom med forslag og imput... :D- Hvis nogen har nogle noter, vil jeg også med glæde modtage dem..P... -
Inhomogen 2. ordens differentialligning
ForumindlægHvordan griber jeg denne differentialligning an d2y/dx2 +6y = 3e2x ? I opgaven står der: Bestem A. Hvilket siger mig, at jeg skal bruge nålestiksmetoden, men jeg synes, der mangler enten et b eller et c før jeg kan bruge den. Jeg er meget interesseret i begrundelsen for den metode, jeg skal brug... -
Hjælp til nogle engelske sætninger
ForumindlægHej er der nogle som gider at kigge lidt på de her sætninger? Engelsk er nemlig ikke min stærke side..May I look at your new bike?You can see it but you can not drive on it. I have to talk with you. May I come tonight?He maybe comes tomorrow.It could be very cold in April. You must see this movi... -
"Hjælp" og "Haster"
ForumindlægCaseeksamen i Erhversøkonomi Niveau C -
Annuitetslån
ForumindlægHvordan laver jeg opgave c)? -
Fedtprocent
ForumindlægHjælp til opgave b og c -
Forklaring vedr. Bevis
ForumindlægHar problemer med at se logikken i dette bevis; "Sætning; Hvis a er primisk med b, og a går på i b*c, da går a op i c." (Og så til beviset for denne sætning) "Bevis; Når a er primisk med b, kan vi finde hele tal s og t, så:" "s*a + t*b = 1" (Dette forstår jeg u... -
Medicin
ForumindlægHej...\n\nVil gerne spørge jer herinde nogle råd...\n\n\nJeg har tænkt på at læse medicin og her er bl.a. kemi C, mat B, fysik B nødvendig..\n\nJeg har valgt Kemi på A og Mat A+ og filosofere over at tage biologi på B.\n\nJeg har hørt bl.a. mange sige at det er klogere at tage Kemi på A end biolo... -
y=ax+b
Forumindlæghar en opgave jeg ikke kan finde ud af. Hos en bestemt vognmand kan man købe stabilgrus. Nedenstående tabel viser sammenhængen mellem mængden af stabilgrus og den samlede pris inkl. Kørsel. Stabilgrus (m3) 4 14 Samlet pris (kr.) ... -
Oversættes til engelsk
ForumindlægJeg har endnu engang også lavet en stor sætning . jeg har sådan meget travlt at jeg også har 6 afleveringer foran mig, og jeg skal nå at lave færdigt Jeg har en engelsk stil for, jeg er i gang med det, jeg er noget halvdelen, kan i ikke godt oversætte det her hvad jeg har skrevet indtil videre i ... -
Hvad gør I ?
ForumindlægHej alle sammen (: Jeg har, ligesom andre, vinterferie. Men det skal naturligvis udnyttes positivt ved at lave noget skolearbejde (tsk tsk :P), men jeg har en del bøger, jeg skal have læst, for at kunne skrive en rapport, så tænkte på, skriver i notater, mens i læser? Eller læser i bogen først, ...
