Søgning på: matematik 1g. Resultater: 19821 til 19840 af 32350
-
regne procent ud.
ForumindlægJeg sidder her og er i gang med en matematik opg. Opgaven lyder sådan her: "Jeg har en kjole til 1500 kr, men den er nu sat 75% ned". Skal jeg så bare bruge formlen: "k*%/100" ? -
Omregn til minutter og sekunder
ForumindlægHejsa, jeg er i gang med lektier til matematik, og jeg er i tvivl om, hvordan jeg med beregning kan vise, hvad 80 sek. svarer til i minutter og sekunder. Kan I hjælpe? Indtil videre har jeg stillet det op som vist på villedet. Tak på forhånd. -
Fremskriv kapitalen
ForumindlægHej. Jeg sidder med en lille matematik opgave, som lyder sådan: a) Fremskriv kapitalen. Rentefod: 4,8 % Startskapitalen: 5674 kr. og antal terminer: 6 Er der nogen, som jeg kan hjælpe mig? -
Tredjegradspolynomier HJÆÆÆLP :S
Forumindlæghey alle sidder her laver matematik og jeg har store problemer med en opgave om tedjegradspolynomier. redegør for tredjegradspolynomiers generelle egenskaber - fx graf og a, skæring med y-aksen og diskriminanten, antal rødder og monotoniforhold... er der ikke nogle rigtig rare mennesker der vil h... -
Løsningsmængde
ForumindlægHej folkens! sidder med en matematik aflevering, hvor at en af spørgesmålene lyder "Bestem løsningsmængderne til...." | x | = < 3 nogen som kan forklare mig det? er | det samme som en normal parantes?? Håber nogle kan forklare mig det! :-) -
x^2+(k-1)x-k=o
Forumindlæg*Hjæææælpppp!!!!!!!!! , heej alle sammen i morgen skal jeg aflevere min matematik aflevering, men jeg kan bare ikke finde ud af denne andengradsligning , er der nogen der hurtigst mulig kan hjælpe mig.... x^2 + (k-1)x-k=0 -
FSA 9. klasse
ForumindlægHej - jeg vil gerne have en forsmag på den kommende eksamen i matematik, er der nogle der ved hvor jeg kan få en GRATIS prøve på nettet? (Evt. en kopi fra 2009/10) Hvis ikke, må jeg vel spørge min skole! :) På forhånd tak -
Hvilket rumfang er størst-Hvordan regner man det ud? hjælp!
ForumindlægJeg sidder og er total lost i en opgave i matematik. Der står sådan: Hvilket rumfang er størst? 0,07kubikmeter, 58 kubikdecimeter, eller 35240 kubikcentimeter Hvordan finder jeg ud af hvilket rumfang der er størst?? :D -
Rentesregning?!
ForumindlægOkay, jeg er ret så meget på skideren! Jeg er elendig til matematik og har en opgave for! Håber virkelig på noget hjælp!! Opgave: 10.000 kr. på en konto forrentes med 2 % femten gange. Hvad er den nye saldo? -
Sammenhængen mellem fremskrivningsfaktoren og vækstraten
ForumindlægHej. Jeg sidder og er i gang med en matematik rapport, som jeg skal aflevere i morgen. Jeg mangler nu kun, at skrive sammenhængen mellem fremskrivningsfaktoren og vækstraten. Jeg meget i tvivl om, hvad jeg skal skrive. På forhånd - mange tak! :-) -
Vektor regning
ForumindlægJeg skal løse ligningen a→ · b→= 21 når: a→ = ( 1¦2 ) og b→ = ( X1¦X2) Nogle der kan hjælpe mig? - Hvis det hjælper er det opgave 637 i stx Mat AB1, opgaver (orange matematik bog for 1.x) -
Har brug for Noter til skriftlig eksamen
ForumindlægHej, jeg havde dumpet min skriftlig matematik eksamen som jeg nu skal tage om. så jeg ville spørge om der er nogen der har nogle gode noter som jeg kunne få og bruge. Jeg skal starte i et turbohold på vuc, så det ville være en stor hjælp. :) -
Haster til imorgen! (hhx optagelsesprøve)
ForumindlægHej Alle Jeg skal til optagelseprøve på hhx imorgen. jeg skal op i engelsk og matematik skriftlig imorgen. og på onsdag skal jeg op i dansk og tysk mundtlig. nogle der ved hvordan det foregår?? og hvad man skal? eller har nogle råd til hvordan jeg skal forberede mig? :) :) -
andengradspolynomium mm.
ForumindlægHej allesammen, sidder med nogen matematik opgaver som jeg har brug for hjælp til, tænkte om i gad at være søde og hjælpe mig :D bestem f(-2) når f(x)= 2x^2 + k * x + 1 og f'(-2)=0 -
At finde statistik
ForumindlægHej, Jeg skal til og skrive SRO med samfundsfag og matematik, og har i den forbindelse valgt et emne, hvor jeg vil beskæftige mig med sammenhængen mellem indkomst, politisk overbevisning, og forældrenes indflydelse. Hvor finder man dog informationer og statistiker om det? Mange hilsner Frederik -
HJÆLP TIL HJEMMEREGNING
ForumindlægPå efterskolen skal eleverne lave suppe til middag. De regner med, at hver person spiser 4 dl suppe. Der skal laves suppe til 110 personer Hvor mange liter suppe skal der laves? Hjælp, er ikke særlig god til Matematik. -
Teknologi A - Er det svært?
ForumindlægJeg skal snart på gym og har tænkt at vælge Tek a Design A som linje. Er det svært og hvad har i lært om i faget/fagene? Og gør det en stor forskel hvis man vælger Matematik i A fra starten af eller hæve det efter 2.g? -
hjælp! meget vigtigt!!!
Forumindlægmin søster har brug for hjælp til sin gymnasie matematik lektie, så nu er jeg lige den gode lillebror som prøver at hjælpe hende... jeg vedhæfter en skitse (ikke målbar) nogen der har en måde hvorpå man kan finde højden på denne bygning?? -
Snart til optagelsesprøve
ForumindlægHej Skal snart til optagelsesprøve, så ville høre, om der er nogen, der ligger inde med træningsopgaver i matematik? Har løst opgaverne i denne prøve: http://static.uvm.dk/udd/gym/gym_optag_2019/# Men føler, at det er alt for nemt? er det ikke sværere? -
Simpel vektorregning
ForumindlægMATEMATIK VEKTORER En linje l har parameterfremstillingen l: (x y)+t*(2 1) Bestem en ligning for den linje m, der går gennem punktet (3,4) og er vinkelret på l. Hvordan gør man lige det? :)
