Søgning på: tysk analyse. Resultater: 19841 til 19860 af 38620
-
Konjunktiv
ForumindlægHvorfor anvendes der konjunktiv i disse to sætninger: 1.In dieser Art gab es ein paar Hinweise auf ihn, die zwar nicht gereicht hätten, ihn juristisch zu verfolgen, aber die es mir einfach klarer gemacht haben. 2. Im Frühjahr 2013 musste ich dann was machen. Selber aktiv werden, sonst wäre ich ... -
Ny opgaveredaktør
ForumindlægPr. dags dato er Waterhouse tiltrådt posten som opgaveredaktør i dansk og engelsk. Udover Waterhouse er der følgende opgaveredaktører:Frodo i Kemi, Matematik og NaturfagGogO i DanskMichael.padowan.dk i Tysk, Matematik, Naturfag og Fysik. Vange i EØ, IT og SamfundsfagDuffy i SpanskFingersen i Enge... -
Hvem er dit idol?
ForumindlægJeg er ikke helt sikker på, at det er det rigtige forum, jeg har valgt... men hvad pokker, nu prøver jeg alligevel:Hvem er dit idol? - og hvorfor?Det er i forbindelse med et foredrag i tysk, hvor jeg skal fortælle om mit idol (D'OH). Problemet er bare, at jeg ikke HAR noget idol, så inspirati... -
Burde jeg skifte gymnasie?
ForumindlægHej, Jeg står i den underlige situation, at jeg for høje karakterer i de fag der ikke er mine hovedfag i min linje, mens jeg for halvdårlige-moderate i mine hovedfag. Jeg går på Kemi-Biologi linjen på en HTX, og jeg er næsten færdig med første år. Indtil viderer har jeg kun fået 10-12 i engelsk,... -
et lille stykke
Forumindlæghej er ved at skrive en tysk stil.. og tænkte på om der er nogen som vil rette et par få linjer.. er lidt usikker på dem.. Wie die meisten wissen, war es ein großer Unterscheid, ob man in Ost oder West in dem früheren Deutschland wohnte. Das kann man nicht nur an das Land und die materiellen Din... -
Rettelse af et stykke tekst..
ForumindlægHeej er der nogen der kan rette dette?? ; Tysk: Ich habe die Scheidungskinder als mein Thema. Zunächst möchte ich sagen, warum ich dieses Thema gewählt haben. Scheidungskinder sind interessant, weil wir alle ein oder mehrere Scheidungskinder wissen. Ich habe selbst einige Erfahrungen im Hinblick ... -
Rettelse af kort tekst
ForumindlægDansk: Mange unge mennesker elsker fast food. Hvorfor? De siger fast food smager godt og koster ikke meget. Interessen for fast food har udviklet sig hurtigt. Før i tiden kendte man ikke dette begreb. Man købte måske en pølse på gaden. I dag kalder man pølser " Hot dogs" og maden er ble... -
Rettelse af små sætninger (HASTER)
ForumindlægDansk: 1. Har du sørget for god belysning ved dit skrivebord? 2. Hvad laver telefonbogen på gulvet? 3. Smid ikke din frakke på sengen! Hæng den på en bøjle? 4. Fold dine halstørklæder sammen og læg dem i skuffen. Der er jo rigelig plads i skuffen. 5. Støvsug også under længestolen! 6. Hvad har... -
Oversættelse af sætninger
ForumindlægJeg har oversat nogle tyske sætninger, men må indrømme jeg er meget i tvivl. Hvad siger i?Angela og Thorsten havde meget at fortælle=Angela und Trorsten hatten viel zu erzählen.De har ikke altid haft det let =Sie haben nicht immer leicht gehabtVar du sulten? =Warst du hungrig?Nej, jeg var tørstig... -
Rette
ForumindlægHejsa, jeg har en lille bid tekst her, som jeg har prøvet at oversætte til tysk, nogen der lige vil rette den, det ville være dejligt. :) Fiskene svømmede i vandet og så en anden fisk bide på en krog. Den påstod, at den var på vej ind i katapultrummet og snart ville være i (verdens)rummet. I virk... -
Hjælp til indirekte tale !
Forumindlæghej alle, jeg skal skrive et lille referat på tysk i indirekte tales med konjunktiver. Håber på der nogen der lige gider kigge den igennem, ved godt den ikke har så meget med indirekte tale at gøre, men det var det jeg kunne finde ud af at skrive ud fra den passage :) Auf die Frage des Journal... -
Opgave
ForumindlægHej. Håber der er nogen, der kan hjælpe med denne opgave: Et fast hvidt stof er ved kvalitativ analyse bestemt til at være opbygget af natrium-ioner og arsenat(III). Ud fra viden om arsens kemi kan man slutte, at stoffets molekyleformel kan skrives NaxAsOy. Der udføres to kvantitative analyser... -
Hvor lang bør min diskussion være?
ForumindlægHej med jer :) Jeg har efterhånden skrevet 15 sider på min SRP, og er nu i gang med at skrive min diskussion. Men, jeg er lidt i tvivl om, hvor lang min diskussion bør være? Jeg er bange for, at jeg kommer til at gentage mange ting, jeg allerede har nævnt i min analyse og fortolkning. Lige p... -
Mundtligt -vigtigt
ForumindlægNogen der kan forklar hvad disse ord betyder: hvad er metafor? er det Billedligt udtryk hvor man erstatter selve sagen med et billede (fx glød for lidenskab; økonomisk l hvad hvad betyder folkeviser og kunsteventyr hvad betyder aktantmodel/kontraktmodel? hvad betyder evenstyrtræk? ps. hvad skal... -
2. G-opgave
ForumindlægHej! Jeg skal lave 2. G-opgave, og overvejer meget, at skrive om det moderne gennembrud, men mangler lidt inspiration til at finde to tekster, jeg kunne analysere og perspektivere. Derfor ville jeg høre om der er nogle, som evt. har et eller flere forslag til, hvilke tekster der kunne være gode... -
Shooting an Elephant
ForumindlægHej Alle Jeg sidder og er igang med at skrive et engelsk essay hvori jeg skal lave en analyse af Shooting an Elephant. Der er sket det, at jeg er gået i stå, og ville høre om nogen kunne hjælpe mig lidt igang igen --> mangler nogle temaer, allerede har jeg politics, og jeg tænker på noget me... -
Nadine Gordimers "country lovers" og "city lovers"
ForumindlægSidder med srp - og har fået til opgave at analysere og fortolke Nadine Gordimers "city lovers" og "country lovers". Derunder skal jeg give en grundig karakteristik af novellernes væsentlige personer samt en disskussion af forfatterens måde at bruge skønlitteratur til at bes... -
Flyvemaskinen
ForumindlægHej, folkens. Jeg er igang med det sidste AT-forløb i 3.g, og jeg skriver om Flyvemaskien - på vej ind i første verdenskrig. Jeg er dog lidt i tvivl om, hvad nogle gode emner kunne være at komme ind på? Jeg har indtil videre kommet frem til at jeg vil redegøre for flyets udvikling fremtil først... -
Paradise Hotel - dansk & psykologi
ForumindlægHej alle Jeg skriver som så mange andre om paradise hotel i AT.. Jeg har valgt dansk (A) og psykologi (C) Jeg er i tvivl om hvordan de problemstillinger/formuleringer skal se ud? Jeg tænker lidt, hvis man fx vil forklare om noget der er sket i paradise og analysere et afsnit, skal lærerne så se... -
Historie opgave
ForumindlægVi skal skrive historie opgave og jeg skal skrive indledning og den er jeg slet ikke med. og jeg ener ikke hvordan man skriver sådan en. Jeg skal skriver om vikingetiden og jeg skal redegør for hvordan vikingetiden er blev anvendt siden 1800-talet i fortællingen danskhed. jeg skal analyser val...
