Søgning på: srp historie fysik. Resultater: 19861 til 19880 af 36784
-
HHX eller Gymnasiet
ForumindlægHHX eller Gymnasiet....Hvilket er efter jeres mening bedst og hvorfor...Gang med at lave en undersøgelse, så alles begrundede mening er mere en velkommen. På forhånd tak -
integralregning
ForumindlægHej Jeg har fået en totalt forvirrende og mangelfuld redegørelse for integralregning, og det eneste, jeg ligefrem kunne konkludere af det, er, at det er det omvendte af differentialregning, og at (1/3)x3 er stamfunktion til x2. Med disse to oplysninger og lidt trial and error har jeg hje... -
Uddannelse som minder om farmaci
ForumindlægJeg skal til at vælge hvilken uddannelse det er jeg vil ind på, jeg har endt med et snit på 8.2 og sidste års adgangskvotient ligger på 7.9, hvilket nok betyder at jeg ikke har så en god chance for at komme ind. Jeg søger nu efter en plan b som også skal have kemi og biologi i fokuspunktet samt ... -
Medicin
ForumindlægHvilke muligheder har man hvis man er sprolig student, gennemsnit på 8 efter det gamle skala for at komme ind på medicin studiet? Nada?? Findes der ikke nogle genveje, smutveje? -
Brændselscelle - aflevering
ForumindlægHej Jeg har skrevet en aflevering om brændselsceller (jeg arbjeder sammen med en anden person, så det er ikke hele opgaven). Opgaven er på lidt under 2 sider,og den del af opgaven, som jeg har lød på at beskrive brændselscellen og dens virkemåde, samt at beskrive et forsøg.. Er der en person, de... -
Mundtlig eksamen..
Forumindlægja sidder her og skal til fys A eksamen om en uge så skal nok til at komme i gang! men tænkte på om der er nogle gode fif til at læse op? er det bare noget med at skrive disposition til hvert emne? - og så selvfølgelig kende svarene...! -
Model for en havvindmølles energiproduktion
ForumindlægJeg har en opgave der lyder: En havvindmølles energiproduktion er ligefrem proportional med vindens hastighed opløftet i tredje potens. Indfør passende variable, og opstil en model for en havvindmølles energiproduktion som funktion af vindens hastighed. Er der nogen der kan hjælpe mig med den? -
Hej
ForumindlægJeg har hørt at det bliver rigtigt svært med matematik i en videregårende udannelse, men bliver er meget svært?? hvis ja hvor svært bliver det. -
Geometrisk optik
ForumindlægHej alle.. Er der nogen der har en idé til hvordan jeg kan: Diskutere hvor geometrisk optik bliver benyttet? Jeg håber at der er nogen der har en idé.. -
SSO emne
ForumindlægHej, jeg sider og skal ahve valgt emne til SSO i morgen på HF b.niveau. Jeg ved jeg ville skrive i matematik da jeg synes det er spænende, men hvad er endelig spænende? ja jeg synes bare det er selve matematike som er interesant, synes ikke lige der er et specifikt emne. Kan godt lige det med at... -
Er Delta Q og Delta E det samme?
ForumindlægEr Delta Q og Delta E det samme? -
årsopgave om bosnien
ForumindlægJeg ville bare spørge om der evt. var nogen der har haft om Jugoslavien og/eller Bosnien. Som har lyst til at fortælle om deres viden omkring emnet. Har virkelig brug for hjælp! -
Nøje?
ForumindlægNår man på engelsk skal sige "nøje" hedder det så: "intimate"He's looking very intimateHan kigger meget nøje- Selvf har jeg brugt en ordbog, men der dukker forskellige ord op. -
theogonien, perspektivering til ?
ForumindlægHvad kan man perspektivere skabelsesmyten, Theogonien med? Af pensum har vi haft: Odysseen, Bacchanterne(Dionysos, vin guden), Kong kroisos(herodot) og Platon: Staten. Skal op i morgen, så hurtige svar ville være rigtig dejligt, på forhånd tak :) -
vi prøver igen
ForumindlægVi prøver igen, jeg mangler en begyndelse til min bog. Kan ikke rigtig finde på noget at skrive, men jeg mangler ideer, til begyndelsen. Bogen skal handle om en dreng, der oplever krig og mister en af hans bedste venner, de flygter til et land, hvor der er fred (holland). I den nye verden, hvor ... -
menneske og teknologi !Dansk!
Forumindlæghej. J eg skal skrive en fordrag over symaskinen og den betydning den har for os mennesker</p> <p>jeg har skrevet alt om symaskinen der er brug for, men nu sidder jeg sidder fast . hvad betydning har den for os mennesker ? jeg har søgt google osv. men kan ikke finde noget der kan bru... -
Jeg er helt forvirret!
ForumindlægJeg er en 16 årig pige, som overvejer at skifte studie. Lige nu går jeg på STX, med linjen Mat A, Biotek A Fysik B. Selv det matematik som vi bare har på C niveau virker som en udfordring for mig. Jeg føler mig så dum, jeg spurgte virkelig mange gange ind til problemløsningen til én af de andre e... -
novelle
Forumindlæghej :-D er der nogen der ville rette min novelle for mig med at sætte koma og puktumer :-) det er til i morgen :-D forsat en goddag .. min mor er den bedste" Hun kom hjem fra skolen og var inviteret til en fest klokken 18:00 sammen med hendes klasse. Hun kom hjem og kunne høre ... -
Talepapir - Fremlæggelse - Metode (AT Årsprøve 2G)
ForumindlægHejsan alle Vi ved hvis alle, at AT's-metaniveau er wierd. Alle siger at man til den mundtlige prøve, skal snakke ekstremt meget om metode. Mit problem er imidlertid at jeg i forvejen har beskæftiget mig meget med metoden i synopsen - og da man ikke må gengive synops til den mundtlige del, e... -
Analyse af Allendes sidste tale - Hjælp!
ForumindlægJeg sidder mit i SRP, og kunne godt bruge lidt hjælp til en tale jeg skal analysere. jeg ved at talen er lang men er virkelig på bar bund, lidt hjælp ville gøre underværker!! Håber virkelig nogen gider hjælpe! :) »Dette vil med sikkerhed blive min sidste henvendelse til jer. Flyvevåbnet har b...
