Søgning på: international økonomi A. Resultater: 19881 til 19900 af 146944
  • Algebra

    Forumindlæg
    hvordan løser man lige den her sætning: 2a(3a+4b)+(2a-3b)^2det er faktisk kun ^2 jeg er i tvivl i
  • Soul(HJÆLP) - Musikeksmanen

    Forumindlæg
    Jeg skal til eksamen i musik imorgen og kan risikere at skulle analysere et soul nummer. Jeg aner ikke hvad der forstås ved et groove. Er der nogen der i korte træk kan forklare hvad det går ud på. På forhånd tak
  • koordinatsystem

    Forumindlæg
    Jeg kan ikke huske formlen for en linje i et koordinatsystem, nogen der kan det? Taak
  • HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej!! Jeg har en opgave jeg lige ville høre om der er nogle herinde der er sød at hjælpe med. En integralkurve til differentialligningen y`=3y-(x/y)+ln(x*y) går gennem p(1,1). Bestem en ligning for tangenten til denne kurve i punktet p. umiddelbart ville jeg sige at man bare skulle sætte 1 ind på...
  • Reduction

    Forumindlæg
    Hejsa derude.. mangler noget hjaelp til en af mine svagheded nemlig reduction.Opgave:(x+1)^2+x(7-x)^2mit spoergsmaal er saa hvordan ophaever i ^2 paranteserne ?
  • Allyl stilling

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan forklarer mig hvad der menes med at noget er i allyl stilling?
  • Blodtyper

    Forumindlæg
    Hvis man har B posetiv, hvilke antistoffer findes der så i mi blod.
  • Sky Tower - opgave

    Forumindlæg
    Hej!Sidder med en fysik opgave der hedder Sky Tower. Opgaven kan ses her: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer04/fysik-2004-7-2.pdf?menuid=150560#search=%22Sky%20Tower%20Fysik%22Det er opgave b + c, som driller... Hvis der er nogen som ved hvad man gør, så er det super :)
  • Genotyper, teori, blodtypebestemmelse

    Forumindlæg
    Hej gutter, jeg er godt i gang med at skrive en rapport, som omhandler blodtypebestemmelse. Jeg kal skrive et afnsit om teorien bag genotyper, men jeg er ikke sikker på jeg forstår spørgsmålet rigtigt. Jeg har kigget lidt rundt omkring, men... hvad ER teori bag genotyper, og hvad viser genotyper ...
  • hvornår er reaktionen foreløbet fuldstændig

    Forumindlæg
    hvis jeg har hastighedskonstanten og startkoncentrationen, kan jeg så ikke udregne til hvilken tid reaktionen er fuldstændig foreløbet. jeg har prøvet men man kan ikke tage ln(0) det er em reaktion af 1. orden.
  • Faktorisering af 2-gradsligning

    Forumindlæg
    Jeg skal bruge hjælp til faktorisering af en andengradsligning: 4x^2-19x+7 Jeg er i tvilv om hvad der menes eller hvordan det skal gøres? HVis nogen evt. kan lede mig på vej ville det være rart
  • Y^2-4?

    Forumindlæg
    Hvordan løses y2-4, ved at omskrive ved hjælp af en kvadratsætning? Håber en kan hjælpe mig (:
  • Fysik, hjælp til formler

    Forumindlæg
    Hej.. Hvad er forskellen på disse to formler? Ft = ρ ·V·g og Ft = h·a·ρ·g
  • Bestem arealet af punktmængden

    Forumindlæg
    Jeg ar fået stillet følgende opgave: Bestem punktmængden givet ved {(x,y)|0<=x<=2pi ^sin x -1<=y<=0} Nogen som kan hjælpe mig med dette???
  • Mat B Niveau

    Forumindlæg
    En linje har ligningen y = 1.7x - 3 Hvordan beregner jeg den spidse vinkel mellem linjen og førsteaksen ?
  • TI-89 sjov

    Forumindlæg
    Ved ikke om det er det forkerte sted at spørge, men på min TI-89 lommeregner jeg er kommet til at "store" x som en helt konkret værdi. Hver kan jeg skriver x, opfatter min lommeregner det som et andet tal nemlig 0. Hvordan får jeg det tilbage til standart, så x svare til x og der derm...
  • Tredjegradfunktion

    Forumindlæg
    hej ! Sidder lige med en opgave hvor jeg skal finde forskriften til en tredjegradsfunktion. jeg får oplyst at nulpunkterne er: (-1/2) (1) (-2) samt at f(2) = 20 men hvordan er det nu lige at jeg kommere videre herfra ?
  • SSO hjælp

    Forumindlæg
    jeg har en ligning med ligningen Z^3=23+126i inden for komplekse tal, har virkelig brug for hjælp til at hvordan jeg kan løse denne ligning??
  • ligevægte

    Forumindlæg
    Opgave 2 hej har mega meget problemer med denne vedhæftede opgave :/
  • parentesregning

    Forumindlæg
    Hvordan regner man dette ud: (x-3)^2