Søgning på: matematik 1g. Resultater: 19881 til 19900 af 32350
-
Pythagoras
ForumindlægHej skal skrive en srp ogave med fagkombinationerne historie og matematik. Har så valgt at skrive om pythagoras. Men skal lave en problemformulering til den, men har ingen anelse om hvad jeg skal komme ind på. Har i nogen bud på hvad jeg eventuelt kunne skrive om? -
Eksamens noter
Forumindlæghej derude :) Er der nogen der har, eller ved hvor jeg kan finde nogle gode noter til hvad man skal kunne til skriftlig matematik A uden hjælpemidler? Jeg synes det er en smule uoverskueligt at huske det hele lige pt... På forhånd tak :) -
hvornår bytter man om på a og b?
Forumindlæghej alle :) Som så mange andre skal jeg til eksamen i skriftlig matematik A Men er kommet i tvivl om hvornår man bytter om på a og b (ifølge lommeregneren) Er rimelig sikker på man gør det i eksponentiel- og potensfunktioner, men gør man det også i linenær funktioner? :S -
vækstegenskaben for den lineære udvikling??
ForumindlægJeg skal op til årsprøve i matematik her på onsdag, og jeg har bl.a. fået spørgsmålet: Bevis vækstegenskaben for den lineære udvikling. Jeg har dog svært ved helt at forstå hvad vækstegenskaben for den lineære udvikling overhovedet betyder... Så ja pls hjælp -
Eksamenshjælp af gymlærer i mat og fys
Forumindlægatmosfære. Jeg har 8 års erfaring med eksamination, så jeg ved hvad der skal til. Ring til 61734623 eller skriv til [email protected] Jeg kan hjælpe dig med matematik og fysik på alle niveauer samt AT med natfag og generelt videnskabsteori, da jeg også har læst filosofi. -
Isoler x i formlen
ForumindlægHey gutter og gutinder! Jeg har brug for hjælp til at løse en matematik opgave, hvor x skal isoleres. Formlen hedder: ax - 8 = 3(x - 2) Spørgsmålet efter er: Af hvilken værdi af a, kan det ikke lade sig gøre? På forhånd tak! -
titalslogaritmer (dens egenskaber?)
ForumindlægJeg har fået stillet dette spørgsmål til min matematik-eksamen: Gør rede for egenskaberne ved funktionerne 10x og log(x) Hvad menes der med egenskaber? Er det noget med at de er hinandens omvendte funktioner? Tak på forhånd -
Dumpe årsprøve
ForumindlægHalløj :-)) Jeg går i 2g på Gymnasium på den naturvidenskabelige linje (mat A, fysik B, kemi B) På fredag skal jeg have den skriftlige årsprøve i matematik, hvis jeg dumper den, skal jeg så gå 2g om ? Mvh. Malene :-) -
dragefirkanter
Forumindlægjeg har trukket dragefirkanter i matematik, men forstår slet ikke hvad min opgave går ud på og hvordan jeg skal besvare den. 1. kan dragefirkanter tesselere? (forstår ikke spm) 2. gælder arealformlen også for denne firkant på same type? kan deltafirkanter tesselere? (billag insættet) -
Bestemt integral og bestemmelse af areal! HJÆLP!
ForumindlægHej! Jeg har fået stillet en opgave i matematik (på B-niveau stx): Gør rede for hvorledes det bestemte integral kan anvendes i forbindelse med areal-bestemmelse. Jeg håber virkelig, at der er en klog og venlig sjæl, der vil hjælpe mig. :-) -
SRP i mekaniske svingninger
ForumindlægHej Allesammen Jeg skal snart til at skrive en SRP i mekaniske svingninger med fokus på dæmpede harmoniske svingninger. Jeg har Mat A og Fys A. Har i nogle ideer til hvad for noget matematik der er nødvendigt og hvad jeg kan eksperimentere med? På forhånd, tak. -
Logaritmefunktioner
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal op i mundtlig matematik på mandag og har lige et spørgsmål. Hvordan begrunder man at en logaritmefunktion er monoton? Har det noget at gøre med den inverse funktion? Og hvilke andre forudsætninger gør sig gældende for logaritmefunktionen? På forhånd tak. -
Kontrol af Lineær funktion
ForumindlægHej alle, jeg er igang med eksamensspørgsmål i matematik, og har brug for hjælp i en enkelt opgave. - Jeg skal forklare hvordan man kan kontrollere at ens lineære funktion er rigtig, hvilket jeg ikke ved hvordan man gør. Forskriften til funktionen er 2x+3 Tak på forhånd. -
privat/hjælpe lærer
ForumindlægHej Alle ! Jeg har nu fået brug for en hjælper, nogle interreseret? Jeg er kommet grundigt bagud i min matematik C-niveau HF fjernundervisning.. Nogen der kan hjælpe mig? Jeg vil være ubekrivelig taknemmelig -
At udlede en formel?
ForumindlægHej :) Jeg sidder med et spørgsmål til min mundtlige matematik eksamen, som jeg ikke helt kan kommer igang med. Spørgsmålet er: Du bedes udlede formlen for fordoblingskonstanten eller halveringskonstanten. Nogen der ved hvad udlede en formel er? - er det bare, at skrive formlerne til de to ... -
Beregn arealet og omkredsen.
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til en matematik opgave, og den lyder: Beregn arealet og omkredsen af en kvadratisk grund med sidelængden 37,5 meter. Et hegn koster 118,75 kr. pr. meter. Hvad koster hegnet, når der går 3,5 meter fra ved indkørslen? Tak på forhånd :-) -
Spejl den fremkomne trekant i y-aksen?
ForumindlægHej jeg har fået en matematik opgave hvor jeg skal tegne en trekant ind i et kordinat system og det har jeg så gjort så står der at jeg skal spejle den fremkomne trekant i y-aksen men hvordan gør man det??? Tak på forhånd :-) -
Rente
ForumindlægHej :D Jeg skal op i Matematik C, og vi har fået udleveret nogle spørgsmål. Jeg skal gøre rede for rente. Hvad vil det sige? Jeg håber folk kan hjælpe mig ;D M.v.h C123 -
Strålebane efter brydning formel?
ForumindlægHej jeg har en matematik opgave jeg ikke kan løse, jeg håber der er nogle der kan hjælp :) Den er vedhæftet som billede. lige et bonus sprøgsmål er hvad er det egentlig der sker? hvad fortæller y-væriden noget om? På forhånd tak :) -
Giver dette 0?
ForumindlægHej Er der nogen meget skarpe matematik-mennesker, som kan se, om summen af det røde og det blå giver 0? Har vedhæftet et billede, hvor det røde og blå står, og de 3 lodrette prikker indikerer, at det fortsætter ned til n. Håber nogen kan se det. Tak på forhånd :)
