Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 19881 til 19900 af 119569
-
eksamen
ForumindlægMå man gerne tage computer med ind i forberedelseslokalet? alle mine noter er på computer???? tak på forhånd -
En linjes skæringspunkt
ForumindlægDa jeg ikke ligefrem kan siges at være et matematik-geni, ville det hjælpe mig ubeskriveligt, hvis der var en der kunne fortælle mig hvorledes jeg kan beregne en ret linjes (y= 18,467x) skæringspunkt? -
Hvor meget bør jeg gøre ud af det!
ForumindlægMisforstå mig nu ikke, jeg prøver ikke at springe over hvor gærdet er lavest. Der er bare ingen grund til at gøre alt for meget ud af det hvis det er unødvendigt. Med henblik på eksamen. Jeg har en masse kernetekster, som jeg har læst/læser. Bør jeg lave noter på hver enkelt, eller burde min hu... -
I VIL IKKE ENGANG SVARE PÅ MIT ?
ForumindlægHej. Jeg vil spørger om der er nogen af jer som har taget en optagelsesprøve før. Da jeg nemlig skal op i, dansk og matematik, suppleret med et skriftligt krav. I engelsk som er mundtlig prøve. Spørgsmålet lyder? -Hvad for noget skal jeg lave indenfor det?(Nogen som har prøvet det før, som kan f... -
Cosinus bevis - stump vinkel
ForumindlægHej allesammen Jeg sidder netop og er igang med at læse op til matematik eksamen på b niveau. Jeg har lige gennemgået cosinus beviset, hvor det er en spids vinkel. Så har jeg lige snakket med min lærer, som siger det ville være en god ide, at forklare/bevise hvor i beviset det er anderledes, hvis... -
Henfald
ForumindlægDet her er et lidt specielt spørgsmål. Men jeg har lavet det forsøg som andre måske også har hvor man skal kaste med 100 terninger og så skal man sammenligne det med henfaldelses sandsynligheden. Derefter skulle man tegne en graf i et koordinat system, grafen er en bue der kører langs Y og X akse... -
x*(x+6)=16
Forumindlægløsning ?? -
Optjening af kvote 2 point / Optagelse via kvote 2. HA(psyk.)/HA(kom.)
ForumindlægSpørgsmål omkring optagelse via kvote 2 på henholdsvis HA(kom.) og HA(psyk.) Jeg er i tvivl om hvad jeg kan gøre for at forbedre mine chancer for at komme ind på et af studierne. Mit gennemsnit ligger under sidste års adgang kvotient (både kvote 1 og standby). Jeg skal i gang med at opgradere mi... -
Er dette korrekt?
Forumindlæga) What is the mode of inheritance? Why? b) What are the genotypes for each individual (x = sick and X = healthy)? http://www.flickr.com/photos/45168476@N05/4152408781/ -
Bue
ForumindlægHej! jeg har brug for hjælp til opg a og b i det vedhæftede dokument :) -
Bestem volume i træklods
Forumindlæghttp://mimimi.dk/eksamenSkriftlig/stx_B/stx_123_matB.pdf Opgave 12 I en træklods med længde l, bredde b og højde h er der udskåret en cylinder med diameter 6, som vist på figuren (alle mål i cm). a) Bestem volumen af træet i klodsen udtrykt ved l, b og h, når cylinderen er udskåret. Jeg bruge... -
faktorisering af andengradspolynomie
ForumindlægHvad menes der med at gøre rede for faktorisering af andengradspolynomiet f(x) = ax2+bx+c ? Skal jeg forklare hvad a, b og c er? -
Hvis du var undervisningsminister..
Forumindlæg... hvilket obligatorisk fag ville du så slette fra skemaet i henholdsvis 1., 2. og 3.g? -
musik i gym
Forumindlæghejsa folkens ! Er der en der ved hvordan musik undervisning foregår i gym ? Skal nemlig hav det når jeg starter om 20 dage.. håber på rigtig mange svare På forhånd tak -
MEDICIIIN?
ForumindlægHeeej jeg går i 2.g nu , og har siden jeg har kendt mig selv altid villet læse medicin i fremtiden. Altså det er VIRKELIG noget jeg brænder for , jeg interesser mig virkelig meget for det. Men har et problem. Jeg afslutter matematik B i år, og min lærer har givet mig 00 både i mundtlig og skrifll... -
Ligning! HELP :-)
ForumindlægHey Guys Håber der er nogle der har tid til at hjælpe med noget matematik :) A. Løs for k=2 ligningen x^2-x-k=0 B. For hvilke værdier af k har ligningen ingen løsninger? -
Vinkel mellem tangenter
ForumindlægHej, jeg sidder med en matematik aflevering og er stødt på et lille problem.. Opgaven(PDF): http://www.vtg.dk/fag/2b/matematik/Projekter/Mat-B_IT-2005(K5)/opgave-a-opgave.pdf Det er opgave 2e det drejer sig om.. På forhånd tak.. -
Vinkelhalveringslinje
ForumindlægHej .. Jeg kan ikke rigtig finde du af denne opgave i matematik? I en trekant ABC er vinkel C ret. Envidere er siden b=3 og og vinkelhalveringslinjen VA= 4. Bestem de ukendte sider og vinkleri trekanten ABC? -
Trigonometri
ForumindlægHej. Jeg sidder og laver nogle øvelser i matematik og har sat fast i den vedhæftede opgave i noget tid. Er der nogen der kan hjælpe mig lidt på rette vej? På forhånd tak -
Bestået eller dumpet?
ForumindlægHej alle, jeg er pludselig kommet i tvivl om jeg er dumpet i Matematik B? - HJÆLP Jeg fik 7-7 i årskaraktere, men fik 00 i skr. mat til eksamen. Har jeg så dumpet eller bestået Mat B ??
