Søgning på: matematik fp9 2023 december. Resultater: 19881 til 19900 af 32822
  • en sammenhæng

    Forumindlæg
    der står i et eksamensspørgsmål at jeg skal komme ind på sammenhængen mellem tilvækster for x og y i en potensfunktion.. er der nogen der kan hjælpe med det, for jeg forstår det ikke rigtigt. Jeg har kun matematik på c niveau, så det behøver nok ikke være helt vildt indviklet og avanceret..
  • Isoler G i ligningen: 5 = G(1 + r)^p

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg har en matematik aflevering for, hvor jeg skal isolere G i ligningen 5 = G(1 +r)^p Jeg kan simpelthen ikke lige greje hvordan jeg skal gøre. Er der nogen der kan hjælpe mig?
  • Boxplot

    Forumindlæg
    Hey. Jeg skal op i matematik i morgen tidlig og er lige ved at få det sidste på plads. Jeg er lige ved statistik og tæntke så - hvorfor bruger man egentlig et boxplot ? Hvad er grunden til at man ikke bare bruger søjlediagram eller sumkurve ?
  • 3.grads polynomium

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg har lige brug for lidt notater/teori omkring et 3.grads polynomium. Nogle der kan hjælpe? For jeg synes det er lidt svært at forstå en Matematik A-bog.. Og der står ikke noget omkring det i min B-bog. Mvh. Birgitte
  • HF vurdering prøv og samtale

    Forumindlæg
    hej jeg prøver at melde mig i HF efter sommer men, min vejleder har beslutted sig at de skal vurdere min danskkpmetencer og matematik måske jeg skal op til optagelse prøv eller noget andet det ved jeg ikke. er der nogen venlige sjæl kan hjælp mig her :) ?
  • Softwareudvikling (ITU - Bachelor) og Datalogi (ITU - Kandidat) - Fremtidsmuligheder, karakterer, studiejobs osv.

    Forumindlæg
    Hej alle på Studieportalen, Har nogle spørgsmål, som jeg håber i kan svare på :D - Er bøgerne (softwareudvikling) på dansk eller engelsk? - Ville spørge jeg, hvorvidt karakterer er vigtige på studiet (er det fx. på medicin, hvor det er godt nok bare at få mindst 02, eller er det måske ligesom ...
  • ln og log

    Forumindlæg
    Kan man godt sige følgende om ln og log: Den naturlige logaritme virker efter princip som 10-tals-logaritmen, den har dog et andet grundtal, nemlig e (Eulers tal). Er denne formulering rigtig, eller er den for kringlet? Dette er til en matematik emnerapport om logaritmer.
  • radikal komposant?!

    Forumindlæg
    Sidder midt i 24-timers naturgeografis forberedelse og støder så på noget med radikale komposanter og vertikale komposanter ved en kernekappe - jeg aner ikke hvad komposanter er så råb om hjælp? Har på fornemmelse der godt kunne ligge noget fysik, matematik bag, men er ret sproglig :)
  • Svingninger formel Hurtigt!

    Forumindlæg
    Skal op i matematik B i morgen. formlen fra bogen lyder f(t)=A*sin(at+b) Hvad betyder de forskellige bogstaver? altså hvad sker der hvis man ændre nogle af dem. hvis en af jer gider hjælpe.
  • Analyse 0

    Forumindlæg
    Studerer matematik og har pt. et fag kaldet analyse 0 med mundtlig eksamen. Ville høre om andre har haft erfaringer med faget og kunne fortælle lidt om hvordan det gik og om den tilhørende eksamen, som jeg er lidt usikker på hvordan jeg skal forberede mig til.
  • Spørgsmål omkring eksamen

    Forumindlæg
    Hvis man til eksamen kommer til at taste data forkert ind og dermed får et forkert resultat men at fremgangsmåden og alt matematikken er helt rigtig, hvor mange point vil man så få for den opgave? Det kunne for eksempel være man kom til at taste et punkt forkert ind når man laver en lineær regres...
  • Rumfang/højde i tetraeder

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder og laver en matematik aflevering, men jeg stødte på dette spørgsmål: Rumfanget af tetraeder med sidelængden på 3 cm Jeg kender formlen til rumfanget, men jeg ved ikke hvordan jeg kan finde højden. Kan nogen hjælpe mig?
  • Hvilken slags ligning?

    Forumindlæg
    Hej, jeg har lige fået kastet den her i hovedet og er lidt i tvivl om hvor den hører hjemme i matematikken og hvordan man løser den. S(t) er afstanden i meter afhængig af tiden t i sekunder. S(t)=5t^(1/2) Find t når hastigheden er 2m/s. Nogen med et svar?
  • lektiehjælp

    Forumindlæg
    Jeg er en pige på 19 år, der har brug for lektiehjælp i matematik. Jeg skal til at gå i 3.g og kunne derfor godt tænke mig at forbedre mig matematisk, da det er der, jeg halter. Har du kompetancerne til at hjælpe mig, vil jeg gerne høre fra dig.
  • Hypotesetest (Hvornår chi^2-test? Hvornår binomial?)

    Forumindlæg
    Hej allesammen :) Jeg sidder her og sveder over min SRO opgave, hvor jeg i matematik skal forklare forskellen på hvornår man anvender chi^2-test og binomialtest. Jeg vil blive rigtig glad, hvis der var nogle der kendte svaret og havde lyst til at dele det. Mvh
  • Andengradsligning

    Forumindlæg
    Mit matematik er lidt rustent, og kan simpelthen ikke huske hvordan man ophæver parentesen i en ligning som dette. Det er altså hvad der er a, b og c jeg ikke kan finde ud af. Er der en sød sjæl der vil hjælpe? (x-3)^2-4=0
  • Til salg!!!

    Forumindlæg
    Heyy Jeg har alle eksamensopgaver i matematik (A;Bniv), som er til salg. Jeg har fået 12 i alle mine afleveringer. Folk der ønsker at gøre et køb, kan kontakte mig via privatbeskeder. Mvh Askme
  • Finde funktionsværdien til f(2) ogmonotoniforhold for f(x)=2x^2

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Jeg skal bruge lidt hjælp med mit matematik For funtionen f(x) er følgende gældende f(x)=2x^2 for Dm(f)={xεR| - 1<x<=3} hvordan bestemmer jeg funktionsværdien til f(2) og monotoniforholdene?? Tak på forhånd :)
  • Hvordan finder man radius af en kegle, hvis man kun har fået oplyst rumfang og højden

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal aflever en matematik aflevering i morgen, vil i være sød at hjælpe, det vil jeg sætte stor pris på! opgaven lyder således: Beregn radius r af keglen. Rumfang V: 1526,04 cm3 Højde h: 18 cm
  • defibitionsmængde af en funktion

    Forumindlæg
    Hey er der nogen der kan hjælpe med en matematik opg ? ( det kan jeg ikke finde ud af :) ) f(x) = ln(1+2x) - (1/3)x vi skal angive definitionsmængden for ovenstående funktion, nogle der kan hjælpe ??