Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 19881 til 19900 af 102572
-
Eksamen: Virksomhedsanalyse - Vestas A/S
ForumindlægHej folkens, jeg skal til eksamen i faget EØ (C), hvor vi skal lave virksomhedsanalyse af selvvalgt virksomhed. Denne skriftlige opgave skal fylde 5-8 sider. Jeg har valgt at arbejde om Vestas A/S. Jeg ved ikke hvad jeg skal komme ind på i min skriftlige aflevering. Det jeg har brug for, er de ... -
delprøve - hjælp og rettelse :)
ForumindlægJeg har som aflevering en delprøve for, men jeg sidder lidt fast ved brugen af genitiv. Hele prøven er herunder, så hvis i har lyst til at kommenterer eventuelle rettelser, ville det var rart! - Mht. genitiv, er der så en der kan komme med en definition som kan forståes . På forhånd tak. Delprøve... -
Afstemning af fotosyntese og respiration
ForumindlægHej alle.. Jeg sidder med en tværfaglig opgave og har VIRKELIG svært ved at afstemme fotosyntese og respiration, da jeg ikk helt forstår hvordan. Er med på der skal være lige mange på hver side af pilen, men hvordan? Det skulle være ren matematik. Kan nogen hjælpe.? På forhånd tak :-) Louise -
Hvordan siger man følgende på engelsk?
ForumindlægHej. Jeg er igang med at lave et engelsk A eksamenssæt, men der er nogle ting som jeg er i tvivl om. 1. “Sorry for Disturbing You” deals with the problems that desolation can causes, "det får vi at se idet at" the man we meet in the story, Michael, who is a great example o... -
Rettelse af sætninger
ForumindlægHej, håber der er nogle som vil rette mine sætninger igennem for fejl. På forhånd tak 1. The old dog excitedly ran to its owner. 2. Flies are annoying insekts. 3. My younger sister are not coming to the party. 4. I gave the nice waitress a large tip. 5. For a long time ago my fav... -
Engelsk fritekst, ret - evt. dode ideer?
ForumindlægHejsa! Har skrevet en C-opgave (Besvar et spørgsmål), men den fylder kun 150 ord, ca. - og den skulle egntlig fylde 300. Men hellere skrive en kort, god én, end at fylde 150 meningsløse ord ind, ikke? Vil meget gerne modtage ideer, og jeres holdninger. Spørgsmålet lyder: Hvad tror du det er, der ... -
Statskundskab
Forumindlæghvor god skal man være til matematik for at klare statskundskab i århus? -
Funktioner
Forumindlægf(x)={ x+1 for x<2 og -½x+4 for x ≥2 a) Tegn grafen for f. (hvordan tegner jeg den ind (har programmerne derive og Graph, hvis det er til nogen hjælp) b) Bestem f(-1) og f(6). c) Løs ligningerne f(x) = 2 og f(x) = 4. d) Bestem monotoniintervaller og ... -
Differentialkvotient
ForumindlægGodaften. Jeg ved ikke om der stadig sidder oppe så sent, men jeg håber på det. Jeg har en matematik opgave jeg simpelthen ikke kan løse. Jeg har brug for hjælp. Parablen med lignignen y = ax^2 + bx + c tangerer linien y=x i (0,0). Desuden er y =2x-3 tangent til parablen. Beregn konstanterne a,... -
Retvinklede trekanter
ForumindlægHej er der nogen der kan HJÆLP mig med en opgave. Jeg har en figur som er retvinklet trekant ABC. midtpunktet af siden AC betegnes med M, og det oplyses, at BC= 3 AB= 5 Beregn BM Jeg er dårlig til matematik..!!! Jeg har nogle formler jeg skal bruge: Sin ... -
Regning med bogstaver
ForumindlægJeg har fået nogle opgaver for i matematik- men der er et af spørgsmålene jeg ikke helt forstår. Efter at have prøvet at regne det ud flere gange tror jeg nu at jeg er kommet til det rette resultat, men vil hører om der er nogen der kan bekræfte det:) ....da jeg ikke lige har fået min bog endn... -
hjælp angående "software"
Forumindlæghej igen derude :D jeg sys efterhånden mit tema (xp tema) er ved at bli for kedeligt at se på, derfor vil jeg skifte mit tema til http://www.crystalxp.net/galerie/en.id.557.html jeg har hentet det, men ka ikk få det til at virke... er der nogle der kan hjælpe? sys det er giga cool, så vil ne... -
bestem arealet
ForumindlægNogen der kan hjælpe!!!! Der er givet funktionerne f (x) = 0,5 * x(1,5) og g (x) = 2 * √x Bestem arealet af det område, der afgrænses mellem graferne for f og g i intervallet {1: 3} billedet er vedhæftet. Forstår ikke hvad jeg skal starte med at gøre. på forhånd tak -
Massemidtpunkt - Densitetforskelle i stift legeme
ForumindlægHej :) Jeg skal til AT i fysik og matematik, og der er en lille ting jeg har undret mig over i mine noter. Jeg er kommet frem til at massemidtpunktet i en cylinder, der ligger i x-aksen massemidtpunkt = (summa m*r)/M r som stedvektor delta(m)=A*delta(x)*p(x) i mine noter står der så sum... -
Andengradspolynomier
ForumindlægJeg har fået stilt en opgave, som jeg virkelig har brug for hjælp til. Opgaven lyder følgende: P1, P2, P3, P4, P5 er grafer for forskellige andengradspolynomier, der kan skrives på formen: Bestem i hvert af tilfældene fortegnene for a, b, c og d på grundlag af graferne på figuren. Idet ande... -
uddannelsesønske
ForumindlægHej allesammen Jeg skal til at starte på gymnasiet, men fik at vide at jeg muligvis ikke er uddanbelsesparat. Jeg hørte at man gymnasiet kigger på ens karakter og laver en revurdering. Altså omkring uddabnelseaparatheden. Hvis gymnasiet er enig med Uu vejleder... -
Student anno 2008
ForumindlægHej alle kommende studenter anno 2008. Jeg tror ikke på, at jeg er den eneste som glæder mig vildt meget til at få hue på..(?) Derfor vil jeg gerne høre om, hvor meget i glæder jer. Er det noget i tænker på hele tiden? Og hvad betyder det for jer at blive studenter..? Og sidst, men ikke minds... -
LYN KURSUS
Forumindlæghej jeg tænkte på om der nogen der ved noget om, man kan få et lyn kursus i matematik A ??? har virkelig brug for det... på fforhånd tak -
Fysik A og Kemi A
ForumindlægEr der nogen, der har haft de to fag uden Matematik A (højest B) og kan anbefale det? Eller bare generelt sige noget om kombinationen. -
Mat hjælp! polynomier igen!
ForumindlægNogen der kan hjælpe med opgaveeeen Opgaven er vedhæftet!!
