Søgning på: psykologiens veje noter. Resultater: 19881 til 19900 af 29738
-
Hjælp til undermener SSO
ForumindlægHej alle. Det står sådan til, at jeg skal til, at skrive sso i samfundsfag på B, mit enme er ungdomskriminalitet med speciel opmærksomhed på det Sociologiske, jeg har været til mine to første vejledninger, jeg modtager min problemstilling på torsdag d. 11 og skal gerne der have nogle af mine und... -
Optimeringsprojektet
ForumindlægEn vej skal anlægges på tværs af en mose. Den første del af vejen føres parallelt med mosen og koster 4 mio. kr. pr. km. Resten af vejen føres skråt over mosen og koster 5 mio. kr. pr. km. Mosen er 80 km lang og 10 km bred. Længden af det stykke af vejen, der er parallelt med mosen, betegnes med ... -
Kogepunkt
ForumindlægHej Jeg har prøvet at udregne kogepunktet ud fra deltaTb = Kb*m*i, hvor m er molalitet. Jeg får 3 mol/kg * 0.52 c*/m* 45 = 70,2 *c, hvor *c = celcius grader Det har jeg gjort ud fra de informationer, "En sukkerknald vejer ca. 2 gram. En sodavand indeholder 25 cl med koncentrationen 0.... -
massen af Kr-85
ForumindlægJeg har fået at vide, at jeg skal bestemme massen af Kr-85 i en radioaktiv kilde.Et Kr-85 atom vejer 84,9 u.Halveringstiden er 10,7 år.Aktiviteten er 1,85*10^10 Bq.Henfaldskonstanten er 2,0*10^-9 s^-1.Hvordan gør jeg det? Jeg er virkelig på bar bund. Hvis jeg nu vidste hvor mange atomer der var, ... -
elktrokemi
ForumindlægHej jeg sidder og læser op til kemieksamne, men der er noget jeg umiddelbart ikke forstår. På side 30 i Myginds kemi 3 står følgende: ..som følge af processerne på zinkstangen og kobberstangen sker der en stadig forøgelse af zinkionkoncentration og en formindskelse af kobberionkoncentration. Det ... -
postmodernisme i "plastic"?
Forumindlæghej allesammen. Jeg skal skrive et analyserende oplæg om romanen "plastic" af Mette Thomsen. Jeg skal analysere og fortolke på postmoderne træk i romanen, både i dens indhold og form. Mine spørgesmål er : Hvad er postmoderne træk? hvordan kan jeg analysere og fortolke på ... -
Hjælp til Pest-analyse
ForumindlægHej Jeg håber der er en der kan hjælpe mig.. for jeg er virkelig på bar bund. Jeg har en opgave der lyder på en bank der gerne vil åbne en filial i England og skal lave en Pest-analyse der beskriver hvad der kan påvirke en evt. fremtidig kundemasse i England. Jeg har skrevet noget om fa... -
Brøkregning
ForumindlægHej alle kloge hoveder! Jeg har en lidt besværlig brøk (synes jeg) som jeg ikke helt kan finde ud af at regne. Den lyder sådan: ((2+3i)*(1-i))/(1+i) Jeg har prøvet gange 2+3i inde i den anden brøk og jeg har også prøvet at dividere 1-i på "begge sider" men jeg kan stadig ikke komme f... -
find a f(x)= a*x^2
Forumindlæghej jeg sidder med en opgave uden hjælpemidler og opgaven lyder f(x)=a*x^2 jeg skal finde tallet a.... f(x) er en funktion som afgrænser et område som skal være 2 den afgrænser bare med x aksen og grafen er afgrænset ved x=0 og x=1 jeg er fundet frem til 1/2a^2*1/2x^2 og så indsætter jeg... -
Energiforbruget i hjemmet.
ForumindlægHej alle! Jeg har været så uheldig at trække Energi til fysik eksamen imorgen, som jeg virkelig sejler rundt i ! Jeg skal redegøre for energiformer og energiomsætninger, herunder specifikt varmekapacitet(varmefylde) - Allerede her er jeg mere eller mindre stået af så ville høre om der havde nog... -
Generel formel for bølgehøjde som funktion af afstand
ForumindlægHejsa. Jeg sidder med en række tal for bølgehøjder fra en tsunami og afstanden fra epicenteret. Efter at have lavet en kurvetilpasning får jeg en potensfunktionen med en potens på -1,645. Det er jo også meget fint, men min lærer har snakket om, at jeg ud fra afstandskvadratloven skulle ... -
Elektromagnetik og tangamperemeter
ForumindlægHej.Jeg har nu forsøgt at forstå nogle principper i et stykke tid. Tildels forstår jeg, men jeg har også brug for med formler at bevise hvorfor...En ledning der leder strøm, omgives af et magnetfelt. Dette magnetfelt har en styrke (tesla?), men hvor stort? F.eks. hvad bliver magnetfeltets styrke,... -
Ægteskabets åg
ForumindlægI Medea står der i v. 242-243:''Og har hun så det held i denne svære kunst at manden finder sig i ægteskabets åg, er livet værd at leve - ellers døden bedst.''Hvormeget skal jeg helt præcis gør ud af denne sætning? Jeg er lidt i tvivl om jeg overhovedet forstår det.. jeg forstår æ... -
Plausibilitetsstruktur
ForumindlægHej... Plausibilitetsstruktur = en slags sandhedskasse, som man sætter alle sine spørgsmål i og får svar på. Kan man godt bruge begrebet plausibilitetsstruktur på Buddha? Buddha forlod jo sin familie og palads for at finde meningen med livet. Først prøvede han at leve i askese i 6 år, men fa... -
Hjæææælp! 3:D
ForumindlægVi skal opfinde noget som kan køre ned ad en linje som hælder ca. 45 grader, linjen er en snor, Væres opfindelse skal være med en mælkekarton og vi må gerne sætte noget på den men ikke ændre dens grund form. Den må højest veje et halv kilo, og må være 70 x 70 x 70 cm. Hjælp- hvordan gør vi? ... -
Finanskrisen Eksamen
ForumindlægHej alle :-) jeg har lige et par spørsmål som jeg brug for hjælp til. hvad forstår man ved finanskrisen? hvad kendetegner et land med lavkonjunktur? hvorfor er det de 16-24 årige der er hårest ramt af arbejdsløsheden i danmark lige nu? hvorfor kan det blive katastrofalt hvis de unge ikke kommer i... -
anvendelse af potensudvikling - hjælp! s;
Forumindlæghej alle, jeg sidder og skulle til mundtlig matematik B eksamen her om et par dage, og jeg er simpelthen så lost ved et af spørgsmålene, som hedder: "Du skal præsentere funktioner af typen f(x)=b*x^a med tilhørende egenskaber og anvendelser." jeg har lavet det første, men anvendelse af ... -
opdrift
ForumindlægHej venner! Jeg er lige i gang med den sidste opgave i fysikafleveringen, og den driller mig nu en deeeel, så vil sætte stor pris på lidt hjælp! Jeg har en opgave, der lyder således: Vi ser på en heliumballon med rumfanget 250L. Temperaturen er 22C og trykket 1 atm. Luftens densitet er 1,... -
Ligevægtstemperatur
ForumindlægJeg har fået stillet en fysikopgave, hvor jeg skal finde ligevægtstemperaturen. 175g vand har en temperatur på 12,5 grader C. Et messinglod der vejer 100g og har en temperatur på 100 grader C sænkes ned i vandet, og der bliver rørt rundt. Hvad er ligevægtstemperaturen? Min lærer har fortalt mig,... -
Energi
ForumindlægI en svømmehal, hvor vandet skal skiftes ud, skal det nye vand opvarmes fra 14°C til 22°C. a) Hvad vejer 900 m³ vand målt i kg? - 900.000 kg b) Hvor meget energi skal vandet tilføres for at opvarme det fra 14ºC til 22ºC? c) Omregn energien til kWh? Nogle der ...
