Søgning på: fysik eksamen 9 klasse. Resultater: 19901 til 19920 af 77388
-
Essay...HJÆLP???!!
Forumindlæghh -
kan det passe
ForumindlægVi lavede nogen forsøg sidste år med en geigertæller. Hvilken stråling der kunne stoppes osv.Kan forsøget passe? Da jeg ikke rigtig kan huske. Bare om det kan passe...Baggrundstrålingen = 10 hvert ½ minutStrålinger: Alfa Beta Gamma Radioaktiv: 54 1872 4321 stk. papir 27 1800... -
FP9 problemregning
ForumindlægHej, jeg sidder med en problemregnings opgave som lyder således: "Du skal vise, hvordan babyloniernes formel kan omskrives til formlen for arealet af et kvadrat.". Nogen der kan hjælpe?:) -
Projektopgave - Samfundet på godt og ondt
ForumindlægHey allesammen. Så er årets projektopgave blevet smidt i hovedet på os :D Overemnet er: SAMFUNDET PÅ GODT OG ONDT. Nogle der har nogle ideér til et underemne? Måske har i selv lavet en projektopgave, som passer nogenlunde med overemnet? Bring it! :D -
Studenterhuen
ForumindlægHej alle :) Er der nogen der kan "reglerne" for studenterhuen? Altså hvornår de forskellige hak og sådan skal laves i den. Jeg ved at, hvis man ryger til udpumpning skal skyggen hives af. Andre? -
Tabeeller og regning
ForumindlægHej jeg kan simphelthen ikke finde ud af disse opgaver, er der nogle som kan hjælpe (evt facit + forklaring) -
Matematik algebra
ForumindlægHurtig hjælp tilmatemstik afl. Bileldey er linket !’ -
Lejlighedtale?
ForumindlægHej Allesammen Jeg skal holde en lejlighedstale næste uge og jeg har ingen ideer om hvad jeg kan skrive om! Nogle der har gode forslag?? -
matematik moms
Forumindlægjeg skal lave en opgave og er i tvivl hvordan jeg skal regne den ud og hvordan stykket skal skrives op. jeg skal finde ud af hvad en id voks til 65 kr koster, første skal jeg regne det uden momes og under det står der (indkøbspris+100% fortjenelste) og så skal jeg regne salgsprisen med moms, h... -
Ligevægtsprisen - optimal??
ForumindlægHej. Jeg forstår at ligevægtsprisen er den pris som vil medføre at alle virksomhedens varer bliver solgt og kunderne får alle de varer de ønsker (udbud = efterspørgsel), men er det så ensbetydende med at ligevægtsprisen er "optimal" for både sælger og køber? Det siger min bog, men alt... -
Wildlife (socialt) i 1.g
ForumindlægHejsa.. Jeg har et spørgsmål ang. noget der hedder wildlife.. Altså, det er det, at jeg skal på gym, men jeg ved, at der kommer en dag, der hedder "wildlife" hvor man skal være et sted i en hel dag og have et socialt samvær med klassen.. okay, det er ikke fordi, at jeg synes det ... -
Bevis nulpunkt
ForumindlægJeg skal til eksamen definere Nulpunkt/rødderne for et Andengradspolynomium/Andengradligning Og er der ikke et bevis for det? Påforhånd tak :) -
Omskrivning af andengradsligning
ForumindlægJeg har fået en opgave der lyder: Omskriv 4x2-12x+9 til formen (ax+b)2. Er der nogen, der kan hjælpe?? :O) -
Hjælp til reducering med gange
ForumindlægJeg har fået stykket, der lyder sådan her: 6(4a+7b-5)-3(8a+8b-2)+(a-2b+3)*9 Jeg har lavet en udregning, men jeg er slet slet ikke sikker på om den er rigtig. Jeg forstår ikke, hvad jeg skal gøre med gangetegnet, der står til sidst. I må gerne tjekke/rette min udregning: 6(4a+7b-5)-3(8a+8b-2)... -
hjælp til opg
Forumindlægjeg har bruge for hjælp til den her opg Du skal finde et tal, som giver 1 mere når du dividerer det med 8, end når du dividerer det med 9. Hvad er tallet? -
grundlæggende matematik
ForumindlægEr det et alm klogt hoved som kan hjælpe mig med at genvinde hukommelsen når det drejer sig om basal matematik.Hvordan finder jeg x og ynår: x*y=1271x-y=10jeg ved resultatet, men hvordan kom jeg frem til det, så det kan forklares til min 12-årig datter? -
Optagelsesprøve
ForumindlægHeej allesammen. Vi har lige fået standpunkts karakterer og jeg har fået: dk: 7,10,7,7 i mat: 7,4,7 i eng: 10,7 i tysk: 10,7 bio og geo: 10 fysik/kemi: 7 religion:7 historie: 7. Men min mat lærer mener jeg ikke er parat til stx. Det er sikkert derfor jeg har fået det 4 tal i problemregning,... -
Ny-gammel ordning
Forumindlægefter at have gået 3. år om er jeg blevet lidt forvirret. På min gamle ordning var det sådan at hvis du havde taget f.eks. på A-niveau, så tæller på B og A karakteren med i dit endelige gennemsnit, men har fået at vide at det ikke længere gør det. Nogen mener dog at det stadig gør. Nogen der kan ... -
Stræbere
ForumindlægStræbere… sådan et dyr går i min klasse. Jeg vil betegne en stræber som en der får mere end 9,75 i gennemsnit, ikke medregnet eksamenskarakterer. Så, er DU er stræber?Jeg kan ikke rigtig forstå dem. Det er da okay at være god til 2-4 fag, men næh nej de vil være gode til ALT. I stedet på at brænd... -
Bør jeg droppe ud?
ForumindlægHej Det er en måned siden jeg startede på ingeniøruddannelsen byg, men overvejer allerede at droppe ud. Jeg har rigtig svært ved at regne mat / fys opgaverne. Jeg er allerede bagud med 2 afleveringer. De opgaver der står på lektionen, får jeg ikke lavet selvom jeg bruger lang tid på dem. Jeg får...
