Debat

Wildlife (socialt) i 1.g

18. juni 2014 af snylt (Slettet)

Hejsa..

Jeg har et spørgsmål ang. noget der hedder wildlife.. Altså, det er det, at jeg skal på gym, men jeg ved, at der kommer en dag, der hedder "wildlife" hvor man skal være et sted i en hel dag og have et socialt samvær med klassen.. okay, det er ikke fordi, at jeg synes det er latterligt, men det er pga. at jeg skal ifl. min religiøsitet bede 5 bønner.. det bliver selvfølglelig sandsynligvis svært når der er sådan noget wildlife..

skal man det? og er der nogen, der har erfaring med det??


Brugbart svar (0)

Svar #1
27. juni 2014 af ohwell (Slettet)

Jeg har samme spørgsmål... Nogen som kan hjælpe??


Brugbart svar (0)

Svar #2
27. juni 2014 af bjerg11 (Slettet)

Du kunne jo bede dem dagen efter ligesom i ramadan. 


Svar #3
28. juni 2014 af snylt (Slettet)

Nej, det kan man ikke. Man skal be bønnerne på bestemte tider.


Brugbart svar (0)

Svar #4
22. august 2014 af nz5

Halløj,

Hvad er "wildlife"? Never heard it before.

Jeg tror ikke, at det er et problem med de 5 bønner. Du kan da sagtens bede dem! 
Tag en snak med din kontaktlærer, og fortæl ham/hun, at der er sådan et problem (hvilket jeg ikke anser som et værende problem), og sig at det er obligatorisk, at bede dem. 

Desuden, dét "sted" I skal være er da bare et helt normalt sted. Hvis vi taler om færden i naturen, tager du bare dit bedetæppe med/jakke- whatever og beder på den. Hvis det er indendørs, beder du bare i et hjørne eller lign. for dig selv, så de andre ikke forstyrrer.

Man kan hvad man vil. Er ret sikker på at der tages hensyn. 

 


Svar #5
22. august 2014 af snylt (Slettet)

wildlife er bare det samme som en introtur...

altså.. tror du ikke det bliver kontroversielt, hvis jeg tager bedetæppet og ber?

tak :)


Brugbart svar (0)

Svar #6
22. august 2014 af nz5

Kommer an på hvilken skole du går på.

Jeg har ingen problemer med mine daglige bønner, da jeg beder dem. Om det skal være på skolen, i hjemmet eller et andet sted - whatever, just do it. 
I sidste ende er der INGEN der skal fortælle dig, om hvorvidt du har et passende forhold til din religion? Hvad der er korrekt og ikke passende? Gør som du selv føler.

Ja okay, du bør nok ikke ligefrem tage et bedetæppe med, men du kan da sagtens nå dem :) 

Brugbart svar (0)

Svar #7
22. august 2014 af Amril (Slettet)

skal man det? og er der nogen, der har erfaring med det??

Skal man hvad, bede fem bønner om dagen eller tage på introtur med sin klasse?

Svaret er selvfølgelig nej til begge spørgsmål. 

Du kan ikke tvinges til at tage på introtur, og for det meste er det også bare noget "ryste sammen" pis uden faglig relevans målrettet de über ekstroverte hippier som desværre er stærkt repræsenteret i de danske gymnasier. 


Svar #8
22. august 2014 af snylt (Slettet)

#6

Har du været udsat for lignende situationer?

#7

Kan ikke være mere enig. Det er meget træls, og fuldstændig ligegyldigt. Du kan være en af dem, der bliver "holdt ud", og tage med på introturen, men får du så the best friends?! Højt sandsynligt NEJ!

Det andet problem er, at gymnasiet konsekvent skal gøre det her til en rutine, hvor folk deltager i sådanne introturer. Altså, man kan nærmest ikke sige "nej", fordi så kan du blive holdt ude. Jeg forstår det ikke.


Brugbart svar (0)

Svar #9
22. august 2014 af nz5

Om jeg har været udsat for lignende? Nej, det har jeg ikke. Desværre.

Svar #10
23. august 2014 af snylt (Slettet)

#9 I orden. Jeg tænker bare på, om du måske har været på en tur osv.


Skriv et svar til: Wildlife (socialt) i 1.g

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.