Søgning på: de måske egnede. Resultater: 19921 til 19940 af 29788
-
Vejgaard, Aalborg
ForumindlægHej :-) Jeg skal starte på Aalborg Uni. her til d. 1. september. Da jeg kommer fra Fyn, er det at finde en bolig i en ukendt by ikke helt nemt. Jeg har et godt øje til en meget flot ejerlejlighed på Årestrupvej i Vejgaard. Men er der nogle, der måske kan fortælle lidt om området? Hvilke typer bor... -
koordinater, funktionstype og regneforskrift
ForumindlægJeg skal ud fra følgende opstille en regneforskrift for funktionen uden hjælpemidler. Måske vil svaret være brug et CAS-værktøj, men det er faktisk meningen at vi skal kunne resonere os frem til regneforskriften. X 1 2 4 8 16 32 Y ... -
a-b
ForumindlægHey folkens ville lige spørge jer om der var nogle af jer der måske kunne hjælpe? Opgaverne lyder sådan (Ved ikk om jeg har lavet dem rigtige) Opgave 1 : a+b ____ a2+b2 + 2ab = a3+b3+ 2ab Opgave 2: a2-b2 ______ a-b = a-b Er der nogle der evt. kan hjælpe mig med om jeg har lavet disse opgaver r... -
Længden af storaksen i den ellips
ForumindlægHej Alle Jeg sidder med en opgave vedr, vektorer i rummet . jeg har løst a og b opgave men sidder fast i c opgave er det nogle der kan hjælpe med opgave c ? jeg vedhæfte hele opgave som fil. jeg har fået følgende resultet til både a og b ! måske skal bruges til løsning af c. a) 111x -116y... -
Engelsk stil - Hjælp
Forumindlæghej, vi har fået en engelsk stil for, og jeg kan bare ikke finde ud af hvordan jeg skal begynde på den, og det er her jeg mangler jeres hjælp, her er de følgende krav til den: "write the story of the girl featured in the video" og den pige de snakker om er fra denne her sang cocaine (... -
afskaffelse af hurtigstartsbonussen
ForumindlægHejsa. Jeg går pt. i 2.g og ønsker efter gymnasiet at læse HA pro. eller måske endda BSc IBP på CBS. Snittet til begge af disse uddannelser er højt, og da jeg ikke fik mulighed for at få et ekstra a-fag, da der ikke var nok på skolen som havde valgt faget, samt at den såkaldte hurtigstartsbonus... -
Bolig i Aalborg!
ForumindlægHej alle, Jeg skal studere i Aalborg nu her efter sommer, og er derfor ved at lede efter et sted at bo. Har selv kigget på AKU-aalborg, facebook og boligportalen, men ville lige høre om der er nogen der har et smart bud på hvor jeg også kan kigge. Kender du en boligforening med billige lejligh... -
division med ukendte, hvordan?
ForumindlægJeg er kommet lidt i tvivl, men tror måske jeg har fundet en løsning på en opgave. Jeg kan bare ikke lige huske hvad der er af regler for division med ukendt fx. x^2/(x-8). jeg har prøvet at reducere så godt jeg kunne men jeg synes det ser meget rodet ud, i forhold til at jeg har mat C og det er... -
Ellære
ForumindlægHej. Jeg sidder med en opgave, som jeg ikke rigtig kan komme igang med. Er der en som måske kunne hjælpe mig igang her? opgaven lyder: Et batteri har en hvilespænding på 9 volt og en indre modstand på 2 ohm. Der tilsluttes nu en modstand på 15 ohm over batteriets poler. Hvordan vil du beste... -
Reducere en brøk
ForumindlægHej sidder lige og prøver at repetere lidt mat for mig selv men da jeg ikke er for god til at vedligeholde mit matematik er jeg nu stødt ind i et problem. (x+2y)/3x - (3y-2x)/2y - 4y^2+ 6x^2)/6xy Jeg har prøvet at gange igennem med henholdsvis 2y og 3x men kan ikke få den til at gå op, så mås... -
To ligninger med to ubekendte
ForumindlægKan ikke løse disse to ligninger, viser mit løsningsforslag, hvis der måske er nogen der kan finde fejlen..? 1. 3(x-1)-2(y+1) = x-y <=> 2x-3y = 5 2. (3x-2)/4 -(3y-1)/5 = 0 <=> 15x-12y-6/20 = 0 <=> 15x-12y = 0*20+6 <=>15x-12y = 6 15(2x-3y) = 30x - 45y = 75 2(15x-12y) = 3... -
Syrer og baser - molaritet
ForumindlægHej Jeg har lidt svært ved kemi, og håber derfor der er nogle som måske lige kan hjælpe mig igang med en umiddelbart enkelt opgave. 10,00mL af en eddikesyreopløsning med ukendt koncentration titreres med 0,5062 NaOH. Der bruges 16,58 mL inden ækvivalentpunktet er nået. a. Eddikesyreopløsningens m... -
Hjælp vedr. Blækregning Opgave.
ForumindlægFølgende Tekst "siger": Da tankvognen ankom om morgnen, indholdt den 5000Liter vand. Kl.15 måler eleverne vandstanden i tanken til 29 cm. På tegningen herunder har eleverne indtegnet vandstanden og nogle Hjælplinjer til brug ved beregning af, hvor meget vand der er tilbage. Tjek Gennems... -
Seminarie?
ForumindlægHey, Til næste år skal jeg måske læse til lærer. Jeg kan godt komme ind i Århus, men jeg overveje at læse i Skive eller Silkeborg i stedet. Der er selvfølgelig åbenlyse fordele ved begge seminarier, men jeg vil gerne høre, om der er nogen af jer som har erfaringer, positive som negative, med en e... -
Kemisk ligevægt
ForumindlægHej Jeg sidder med en opgave jeg har ret svært ved. Jeg har fået opgivet et reaktionsskema: Cd2+ + Fe ⇔ Cd + Fe2+ Jeg får at vide at ligevægtskonstanten er 20 og at en jernplade anbringes i en 0,15 M cadmiumsulfat opløsning. Ud fra disse oplysninger skal jeg beregne cadmiumkoncentrationen n... -
Oversættelse? MEGET LET !
ForumindlægHej, jeg har brug for en, der kan flydende fransk, hvis DU kan FLYDENDE fransk, vil du så ikk' være sød at oversætte dette? : Jeg hedder Tila Jeg bor i Danmark Jeg er 14 år gammel Jeg leder efter en penneven, som elsker chokolade og elsker sjov og ballade, når det kommer til stykket, så er ... -
samf og bio? emner ?
ForumindlægJeg skal snart vælge hvilket emne, som jeg vil skrive om i SRP, og jeg vil gerne skrive i Samf og bio. Har tænkt på stamceller mht biologi, men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal få samf inde i det, måske noget omkring risikosamfundet? det der med at vi selv producerer vores risici, og derfor pas... -
engelsk sætninger :)
Forumindlæghej folkens.. Nogle der kan hjælpe med at oversætte de her sætninger, ved brug af ingform, hvis det er nødvendigt. Håber også i kan forklare , hvorfor det er sådan, og måske et par regler for, hvornår det er " ing form " 1) Jeg har ikke noget imod at komme lidt før 2) danskere elsker at... -
Kvindebevægelsen, problemformulering (haster)
ForumindlægHej, jeg skal aflevere en problemformulering til dansk-historie opgaven (i dag) men synes det svært, så håber i/du måske kan hjælpe mig lidt. Mit emne er kvindebevægelsen i slutningen af 1800-tallet, med fokus på Nielsine Nielsen. Som overspørgsmål havde jeg tænkt noget i retningen af: Hvorfor kæ... -
Mangler dagbogsnedskrivninger el. lign. der viser betydningen af bilen/togets fremkomst.
ForumindlægSom titlen siger mangler vi en dagbogsnedskrivning eller lignende (måske en film), der viser betydningen af jernbanen eller bilens opfindelse. Vi skal nemlig "Undersøge dets fremkomst og belyse hvordan det var et gennembrud". Vi har valgt samfundsfag og engelsk, vi bruger samfundsfag i...
