Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 19921 til 19940 af 23609
-
Beregning af PH for Ammoniak
Forumindlæghejsa, jeg er lige igang med en rapport her og pludselig bliver jeg fuldstændig i tvivl... hvis jeg skal beregne PH-værdien for NH3→ N2 + H+ ,så skal jeg da finde Pka værdien for NH3 ikke? og hvis ja hvad er den så???- kan ikk finde oplysningerne i min bog. og vil det så ikke nogenlunde ... -
Nyttevirkning
ForumindlægHejsa. Jeg sidder med en rapport, hvis formål lyder: Bestem hvor stor en del af glødetrådens omsatte elektriske energi, der går til belysning. Jeg har målt temperaturen for vandet, hvor der har været nedsænket hhv en elpære, og en resistor, og på den måde beregnet mig frem til hvor meget ... -
ligestilling
ForumindlægHej, jeg skal lave en rapport, og i den skal jeg svare/lave følgende spørgsmål: 1. find flg, info om emnet ægteskab (hvornår og hvorfor begyndte folk at indgå ægteskab) (statistik om ægteskabet)- sæt tal ind i et diagram, der viser en historisk udvikling 2. kan man idag sige at der er fuld ... -
Reaktion ved eksplosion.. stofmængde
ForumindlægHej :) Jeg arbejdede for noget tid siden med nogle opgaver til en rapport, og jeg har sidenhen glemt grunden til mit resultat. Jeg har brug for at kunne forklare hvorfor jeg gør som jeg gør, er der nogen der kan hjælpe med det? C. Beregn den samlede stofmængde af de dannede gasser ved e... -
Cellers optagelse af glukose
ForumindlægJeg skriver rapport om osmose, men der er noget som jeg har siddet med i et par timer og ikke rigtig kunne få til at passe. Hvis koncentrationen af sukkeropløsninger uden for cellen, altså uden for cellemembranen, er højere end indenfor cellemembranen, så vil noget af vandet inden i cellen diffun... -
efterbehandling på fremstilling af 2-chlor-2-methyl-propan
ForumindlægHej lovely mennesker! jeg har en kæmpe stor kemi rapport for til imorgen(mandag) og mangler at besvare nogle efetrbehandlingsspørgsmål... jeg har nu siddet i 4½ time og prøvet at regne de sidste opgaver ud, men kan simpelthen ikke finde ud af dem! så jeg håber meget at i kan hjælpe mig: ... -
Stærkt brug for hjælp!
Forumindlæghar Rapport for til imorgen den 6. ville bliver ubeskriveligt glad hvis nogen kunne hjælpe. de sidste spørgsmål jeg mangler kunne være skrevet på russisk, jeg fatter ikke en brik af det! Hvorfor er iltmætningen vigtig for søen og livet i søen Hvor kommer fosfor fra og hvad kan man gøre for at beg... -
Specifik varmekapacitet
ForumindlægHej :) Jeg er i gang med en rapport, hvor jeg skal finde den specifikke varmekapacitet af nogle materialer. Jeg har lært at formlen for den specifikke varmkapacitet for f.eks. et lod (clod) er: clod=Clod/mlod Jeg har regnet de forskellig ting til: Clod=56,67 J/oC mlod=0,1 kg Når jeg sætter tallen... -
Kemi reaktionsbrøk og protolysegrad
ForumindlægCs 0,100 M 0,0100 M 0,00100 M PH (målt) 2,94 3,27 3,64 [H3O+] ... -
Fluxtæthed
ForumindlægJa jeg sidder og laver en rapport over et forsøg hvor jeg udregner fluxtætheden i en strømførende leder ved hjælp af en hesteskosmagenet dette gør jeg ved hjælp af denne formel B=Fm*L*I*V forsøget går ud på: 1) en strømførende leder sættes fast i et stativ 2) en hesteskomagnet sættes på... -
Beregning af stofmængde OH- = H3O+
ForumindlægHej. I forbindelse med en rapport om "Eddikesyreindholdet i hysholdningseddike" har vi fået til at opgave at lave nogle beregninger. En af spørgsmålene lyder: Beregn Stofmængde OH- = Stofmængde H3O +. Nogle fakta/ noterede observationer under forsøget inkluderer bla. Med pipette... -
<=> ligninger og tegn?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg er blevet i tvivl om hvornår man skal gøre brug af tegen <=> og hvad det betyder? Kan jeg f.eks. godt gøre brug af det i dette eksempel: (S-T)(S+T) - (S+T)2+ 2ST<=> S2- T2- S2+ T2+ 2ST+ 2ST<=> 2ST+ 2ST=4ST Jeg er også i tvivl om hvor mange mellemregninger... -
kemisk syntese
ForumindlægJeg har følgende spørgsmål til en rapport som jeg lige mangler noget hjælp til :) 1. Opskriv reaktionsmekanismer for den udførte reaktion, og redegør vha. resonansformer for dannelsen af 2-nitrophenol og 4-nitrophenol som produkter frem for 3-nitrophenol. reaktionsmekanismer, vil det sige jeg b... -
Fortynding
ForumindlægHej Jeg skal sidde og lave en kemi rapport, som vi har lavet forsøg over. Forsøget går ud på at bestemme manganindholdet i te ved spektrofotometrisk analyse. Vi skulle i forsøget lave standardopløsninger med disse koncentrationer af KMnO4 - a) 0,000200 M b) 0,000100 M c) 0,00050 M d) 0,00025 ... -
Hjælp til at beregne koncentrationen af IO_3 - og HSO_3-
ForumindlægHej. Jeg er en fortabt pige, der virkelig står i nød i en kemi rapport .. Jeg er blevet bedt om, at beregne koncentrationen af IO3- og HSO3- inden IO3- har reageret med HSO3- . Jeg er simpelthent gået kold over, hvilken formel jeg skal benytte. Jeg sidder her med op til 3 forskellige formler, og ... -
Blodtryk fra liggende til stående tilstand?
ForumindlægHej Jeg har en rapport hvor jeg bl.a. skal skrive en hypotese om hvorfor blodtrykket stiger, når man rejser sig op fra liggende tilstand. Jeg har ledt længe i bøger og på nettet, men har ikke fundet særlig meget om det.. Lidt har jeg dog fundet og jeg håber, at en af jer derude kan hjælpe mig m... -
Bestemmelse af to ting .. (Svær)
ForumindlægAf en rapport fra sundhedsstyrelsen fremgår det, at sammenhængen mellem husradonkoncentrationen og stueradonkoncentrationen i enfamiliehuse er givet ved udtrykket: log(H) = 0.227 + 0.992 * log(S) , hvor H er husradonkoncentrationen (målt i Bq/m3) og S er stueradonkoncentrationen (målt i Bq/m3). a... -
Eksponentiel funktion - opstil model
ForumindlægHej, Jeg har fået den vedhæftet opgave: "I dag har omrking 380.000 danskere diabetes. Rapporten fastår, at det tal vil stige til cirka 650000 i 2025. i 2040 vil diabetesforekomsten være steget til tæt på 1,2 million mennesker" Den lyder på at vi skal opstille en eksponentiel model fo... -
Fældningsreaktioner?!
ForumindlægJeg sidder og skal skrive rapport om om fældningsreaktioner, udfra et forsøg vi har lavet for noget tid siden. Problemet er bare at jeg har noteret nogle bundfald ved nogle forbindelse som tilsyneladende ikke burde give bundfald, ifølge et fint lille skema over saltes opløselighed som kan findes ... -
Søger eksamensprojekt i informationsteknologi
ForumindlægHey Jeg går på 3 år på htx, og skal op til eksamen i informationsteknologi. Hertil skal jeg skrive en rapport, og lave en fremlæggelse. Dertil har jeg fået en liste over mulige eksamenprojektor: 1. Computer systemer og ydre enheder. a. Arduino og sensorer 2. Robot systemer a. Lego robot 3. Compu...
