Søgning på: fysik eksamen 9 klasse. Resultater: 19941 til 19960 af 77388
-
Rette korte tyske sætninger?
ForumindlægHvad fortæller avisen? Was erzählt die Zeitung? Avisen fortæller alt. Die Zeitung erzählt alles. Avisen fortæller undertiden læseren sandheden. Die Zeitung erzählt mitunter der Läser die Wahrheit. Hun har købt et ur. Sie hat eine Uhr gekauft. Hun har købt broderen et ur. Sie hat dem Bruder... -
Heldet følger den bedst forberedte - men hvor kommer energien fra?
ForumindlægDet kommer sikkert ikke som en stor overraskelse at resultater som regel er ligefrem proportionale med den flid der er lagt for dagen som forberedelse. Men kender I det at man sådan set har tiden til at forberede sig, men det er et rent helvede at finde motivation til at gøre det rigtigt grundigt... -
Gymnasieklasseskift - HJÆLP
ForumindlægHej, Jeg har virkelig, virkelig brug for hjælp: Jeg skal starte på STX. I en klasse jeg ikke helt bryder mig om, (her er jeg et forfærdeligt menneske og dømmer dem selvom jeg ikke har mødt de fleste før) Jeg syntes slet ikke jeg føler mig engageret og positiv omkring at starte i denne k... -
Jeg overvejer og droppe ud af gymnasiet
ForumindlægJeg overvejer og droppe ud af min gymnasielle uddannelse. Rent fagligt går det rigtigt godt, jeg er uden tvivl en af de mest aktive elev i timerne, og inden startede på uddannelsen havde jeg også fået 6 ud af 7 tolv-taller på d-niveau. Så jeg er på et fagligt rimeligt højt niveau. Men jeg har l... -
At skifte skole fra 2g til 3g
ForumindlægJeg går lige nu i 2g, jeg bor selv og har mistet kontakten til den del af familien jeg har her hvor jeg bor. Jeg har det umiddelbart fint i min klasse men når jeg så kommer ind begynder tankerne at flyde, jeg savner min familie og venner der hvor jeg er fra, så tænkte på om det faktisk ville vær... -
Proteinsyntesen
ForumindlægTranskription: Der bliver lavet en kopi af den kodende streng kaldet MRNA hvor T er udskiftet med U. Ens gener sidder på den kodende streng. Det er dem der koder for bestemte proteiner. Translation: MRNA kommer ud i cytoplasmaet til organel ribosom og TRNA kommer med forskellige koder også da... -
Emissionsspektrer og ioniseringsenergi
ForumindlægIoniseringsenergien for kviksølv i grundtilstanden er 10,4 eV. Emissionsspektret for kviksølv indeholder blandt andet linier med bølgelængder på 140 nm, 185 nm, 254 nm, 313 nm og 579 nm.Beregn de tilsvarende fotoenergier (går ud fra der skal stå fotonenergier).Er det rigtigt, hvis jeg gør følgend... -
03????
ForumindlægHej med jer!Ville lige dele en noget chokerende oplevelse med jer:S jeg har haft denne ubehagelige oplevelse af at have fået 03 i historie, det var heldigvis en årsprøve, men man blir da ked af det.. jeg ved godt det er min egen skyld at jeg ikke har læst så meget og sådan, men alligevel.. 03? je... -
haster tid
Forumindlæghej hvad bruges halveringstid altså er det til at se hvor lang radioaktiv det tager eller er det forkert håber for svar det haster tak på forhånd -
Er matematik på A-niveau svært?
ForumindlægJeg har aldrig været speciel god til matematik, men jeg kan godt lide matematik. Jeg aflsutter folkeskolen til sommer og jeg er i tvivl om jeg skal vælge mat på A-niveau eller B-niveau. Jeg er bange for at A-niveau er for svært og at jeg bliver for stresset og fortvivlet midt i forløbet... Siden ... -
12+
ForumindlægEr 12+ et 13 tal?? -
Mat A vægtning?
ForumindlægJeg var KUN op i skrft. mat A for ikke så længe siden og nu bilder en ven mig ind at den karakter jeg får til eskamen tæller 2? Jeg har jo ikke været op i både mdt og skrft. så tæller den ikke kun 1? -
Ækvator
ForumindlægSpørgsmål i fysik, jeg simpelthen ikke kan finde ud af: To byer ligger på ækvator med en afstand på 350 km. a) beregn de to byeres forskel i længdegrad b) Ca. hvor lang tid går der mellem solens opgang i de to byer? -
Argumentationsmodel
ForumindlægHejsa Vi har lige haft om Toulmins Argumentationmodel (påstand, belæg, hjemmel). Jeg ville bare lige spørge om man kunne skrive dette ud fra de 3: Påstand: Stop tyveri på skolen Belæg: lad os føle tryg Hjemmel: Hvis tyverierne på skolen bliver ved på denne måde, kan vi ikke føle os tryg længere! ... -
Engelsk - skriftlige eksamener gennem de sidste år!
ForumindlægHvad har været emnerne til skr. eks. i engelsk de sidste par år?Gerne forår, sommer og december? -
Kvadratisk programmering
ForumindlægHey!Når man skal tegne en niveaukurve, der svarer til et overskud på 2154 kr pr dag.og jeg har overskuddet= -2x´2+108x-y´2+72y-500 skal man så bare sige 2154=-2x´2+108x-y´2+72y-500?det her er sikkert ret let,ved ikke hvordan man kommer videre, det er godt nok langt væk. -
Russikse rev. spørgsmål
ForumindlægHar lidt om den Russiske rev. Har ikke forstået så meget vidst. Men det jeg gerne vil have i hjalp mig med var, hvis I kunne forklare mig forskellene på befolkningerne.Der er bolsjeviker. Mensjeviker Sovietter. Og vidst flere endnu. HVad er forskellen? Hvor de er fra eller deres holdning. Og hvis... -
Dansk A - Terminsprøve HTX
ForumindlægHej alle. Jeg skal til skriftlig terminsprøve i Dansk A i HTX om en måned. Ved i hvad det er man kommer op i? Skal man bare skrive en stil eller noget? Har i nogle gode råd til mig? Evt noget forberedelsesmateriale eller terminsprøve fra sidste år ville være fantastisk at kigge igen... -
Historie-årsprøve!!!!
ForumindlægHej.Vi har ikke fået en skid afvide, hvordan en årsprøve i historie forholder sig! - vi skal IKKE forsvare vores historieopgaven...Er der nogle, som har prøvet det? - eller nogle som kender noget til det? -
Problemformulering
ForumindlægHejsa folkens! Jeg har et stort problem. Da jeg er 3.g9;er, har jeg, ligesom alle andre 3.g9;ere fået en AT opgave smidt i hovedet, som skal afleveres på mandag. Problemet er nu bare, min dansklærer føler ikke hun har nok tid til at hjælpe mig (hun er min vejleder i dansk, det skal lige sig...
