Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 19941 til 19960 af 158493
-
UDREGNING
ForumindlægBrug for hjælp a - hvor mange procent sted indeekset fra 2006 til 2012 (1 decimal) b - forbrugerprisindekset sted 6,1% fra 2000 til 2003. Beregn firbrugerprisindekset for 2000. (1 decimal) c - basisåret ændres til 2009. Beregn det bye forbrugerindeks for 2012 (1 decimal) -
Drilleopgaver
ForumindlægHej,Nogle der kan fortælle hvordan jeg skal lave nedstående opgave?:Et slagteri leverer grillkyllinger, hvis vægt er normalfordelt med middelværdien 0,820 kg og spredningen 0,080 kr. a) Hvad er sandsynligheden for, at en tilfældigt udvalgt kylling vejer under 0,800 kg? b) Over 0,900 kg?Tak for hj... -
Vektorer
ForumindlægI et koordinatsystem i rummet har en kugle ligningen x^2+y^2+z^2=29 Punktet p(0.2.5) ligger på kuglen. a) Bestem en ligning for kuglens tangentplan i punktet P Jeg kan simpelthen ikke finde ud af denne opgave :) Nogle der kan give mig et clue :) -
Eksamensgennemsnit
ForumindlægJeg går i gymnasiet, og kunne godt tænke mig at udregne mit nuværende eksamensgennemsnit. Jeg fandt et udmærket excelark her: http://www.solroed-gym.dk/udregnsnit.htm ...men jeg ved ikke, om den er up-to-date. Tæller C-niveau-fag stadig for 0,5, B-niveau for 0,75 og A-niveau for 1? Mvh -
Linjens ligning
ForumindlægHejsa Jeg skal "gør rede for linjens ligning på formen ax+by+c=0, specielt den geometriske betydning af koefficienterne a og b." Jeg må indrømme at jeg ikke ved hvad koefficienterne betyder og kan ikke lige finde det nogle steder. Nogen som gider at forklare mig det? På forhånd tak -
Haster
ForumindlægJeg har en opgave der skal afleveres i aften.... men jeg er gået helt i stå.... Jeg får givet en en linging a) Bestem o´(x) og gør rede for at o(x) er en voksende funktion (dette er gjordt, med for to forskellige resultater) n-Spire: O´(x)=17-16*sin(0,16x) Wordmat: O´(x)=-0,2792527*sin(0,... -
AT-OVERVÅGNING MAT/DANSK
ForumindlægHej Jeg har et AT-forløb om emnet overvågning indenfor fagene matematik og dansk. Men jeg står med det problem at jeg ikke kan finde den helt rigtige case og problemformulering mm. Derfor vil jeg vil bare høre om der en rar sjæl derude, som kunne hjælpe mig med dette. Jeg havde tænkt noget i re... -
Hældningskvotient
ForumindlægHvordan beregner jeg hældningskvotienten for den linje der er pil ud for?http://frip.dk/kbkl/mat3.jpgLinjen starter i (0,2) -
Udregne tømning af en sø
ForumindlægHej kære sp Sidder med den her opgave, hvor jeg skal udregne hvor lang tid det tager at tømme en sø, men jeg forstår ikke helt hvad jeg skal gøre, er der nogen der kan give mig et hint eller forklare mig hvad jeg skal gøre? Det er den markede opgave herpå billedet: http://prntscr.com/i06wd6 -
Angående pensum
ForumindlægHej allesammen Er der nogen, som kan fortælle mig hvad pensum på matematik A i 2g er.? altså hvilke emner skal man have gennemgået undervejs i 2g, hvis man har Mat på A? kunne i evt. skrive dem op, hvis du/i vidste det? Jeg siger: På forhånd tak fra mig :) -
Reducér
ForumindlægJeg er i gang med en matematik opgave på B-niveau, og det eneste der står i opgaven er: Reducér a b(i anden) 2a a b Vildt forvirrende, der er jo ingen gangetegn eller noget som helst, så jeg vil ikke helt hvordan jeg skal gribe denne opgave an. -
Tillykke folkeskole elever!
ForumindlægJa, nu var der en tråd der hyldede De nye Studenter, men det er da også på tide, at hylde os (tidl. folkeskole elver). Hurra! Tillykke! Men hvordan er det så gået i De forskellige eksamner? Jeg selv har været vidt omkring på karakter-skalaen. Vi starter i bunden: Dansk mdt: 2 F/K: 4 Engelsk mdt... -
vektorer
ForumindlægHej Er i gang med en opgave som jeg er nået meget langt i, men mangler lige det sidste, og det er her jeg er i tvivl. opgaven består af to underspørgsmål. a) bestem afstanden fra cirklens centrum til linjen l med ligningen 3x-4y-4=0 x^2+4x+y^2-6y-23=0 her er centrum (-2,3) og r=kvadratroden a... -
Beregning af vinkel B i retvinklet trekant.
ForumindlægJeg har ligenu i matematik emnet trigonometri. Jeg skal beregne i opgave vinkel A og B i en retvinklet trekant. Jeg ved godt hvordan man beregner vinkel A ved hjælp af cos, sin eller tan, men jeg er ikke sikker på hvordan jeg beregner vikel B eller C. Skal jeg bare starte med, at finde vikel A ... -
2. grads ligning med 3 ubekendte
ForumindlægHej,Nu er den gal igen. Den matematik driller mig altså. Nogen der kan hjælpe ??Har fået stillet følgende opgave : P(x) = ax^2 + bx + c* Bestem tallene a, b og c således at grafen for P gennem punkterne P(0,6), Q(7,2½) og R(-2,16).Nogen der kan give mig et hint til hvordan opgaven skal ... -
Matematikopgaver
ForumindlægJeg har brug for hjælp til nogen matematik opgaver, ville hører om i eventuelt kunne hjælpe mig :) 1. Når man køber en bestemt bil skal man vælge mellem 10 forskellige lakeringer og 5 forskellige indtræk a. Bestem antallet af muliger måder, hvorpå der kan vælges en lakering og et indtræk til en ... -
Akut hjælp
ForumindlægHej jeg har akut brug for hjælp til disse matematik opgaver, det er en min sidste afllvering. Jeg har virkelig haft svært ved opgaverne. HJÆLP?!!! -
Binomialfordeling og chi i anden test
ForumindlægJeg er igang med dispositioner til min matematik B niveau eksame. De sidste 2 spørgsmål kan jeg ikke forstå hvad jeg skal gøre.. Da jeg ikke er særlig god til emnet :-( 1. Spørgsmål 14. Sandsynlighedsregning og binomialfordeling Du skal kort redegøre for beregning af sandsynligheder. Du skal ... -
Hoved/bi-fag (SRO)
ForumindlægSå vidt jeg har forstået det, så skal hovedfaget i SRO'en være studieretningsfaget (mindst B-niveau). Eksempel: Jeg har en studiretning med engA, samfB og psyC. Jeg vælger så at skrive SRO i engA og dansk. Derved skal eng være mit hovedfag og dansk er så mit bifag. Ja/nej? Eller må jeg ger... -
Logaritmisk udvikling
ForumindlægVed en logaritmisk udvikling på formen, y=a*log(x)+b, hvilke tal tilhører a og b? Til min årsprøve i mundtligt matematik står der, at jeg skal fortælle om logaritmefunktioner og deres egenskaber. Skal jeg så komme ind på formen, y=a*log(x)+b og regnereglerne for logaritmer?
