Søgning på: matematik fp9 maj 2021. Resultater: 19941 til 19960 af 33706
  • Finde radius på en cylinder, når man kender overflade og højde

    Forumindlæg
    Jeg har fået en opgave der lyder således: Bestem r, når overfladen = 377, h = 12 Jeg er ikke lige den skarpeste kniv i skuffen, når det kommer til matematik, så håber der sidder en venlig sjæl der kan hjælpe mig :-)
  • Et par spørgsmål

    Forumindlæg
    Sidder og laver lidt matematik og undre mig over nogle ting. Hvorfor kan 9xy^(1/2)/3xy give (3xy)^(1/2)? burde xy ikke gå ud med hinaden? Og hvorfor kan f.eks. (a+b) pludselig blive til (a+b)1? tak
  • Matematikproblem om kapital og rente (9.klasse)

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har et lille matematik problem, jeg godt kunne bruge lidt hjælp til ;) Hvor stor er renten, når en kapital forrentes til 5,50% p.a., når kapitalen er: a. 12000 kr? b. b. 450 kr? c. c. 24225? Knus!
  • Jeg har brug for hjælp til denne opgave

    Forumindlæg
    Hej alle.. Jeg har et problem med min matematik aflevering til mandag... der er nogle stykker (opgave 1.c, 1.d, 1.e og 1.f + 2.d og 2.e) har regnet alle de andre ud, men kan bare ikke komme videre... øvøvøvøv kan i hjælpe mig, så ville det være fedt.
  • Stamfunktion

    Forumindlæg
    Funktionen f er givet ved f(x)= ½x+3. Bestem til den stamfunktion F, hvis graf har y= -2 som tangentent.Jeg ved ikke hvordan jeg skal lave det. Måske vælger jeg matematik fra. Er der nogen der ved hvordan man løser det her opgave?Tak på forhånd.
  • Eksempel på SRP i His A-Mat A ?

    Forumindlæg
    Hej er så godt igang med min SRP, men jeg har svært ved at koble mit historie til matematiken. Så håbede på nogle havde et eksempel på en SRP skrevet omkring grækenland. Jeg har ledt lidt på Studieportalen, men har intet fundet :( Håber nogle kan hjælpe :)
  • TI-84 Plus

    Forumindlæg
    Da jeg ikke længere har matematik, sælger jeg min lommeregner TI-84 plus. Den er ikke brugt meget, og ser ud som ny. Alle kabler, instruktionsbog og cd-rom medfølger. Nypris ca 1000 kr. Byd
  • Hjælp til matematikprøve

    Forumindlæg
    Hej :D Jeg skal til prøve i matematik her på onsdag, og jeg skal op i rettelinjer og rentesregning. Det er på omkring stx c/b-niveau. Nogle, der ved hvad jeg sådan ca. skal kunne og hvad jeg kan komme ud for? :D På forhånd tak :)
  • Kildehenvisning

    Forumindlæg
    Hejsa. :) Jeg har i forbindelse med min SRP om kolesterol i biologi og matematik fået kontakt til en forsker. Hvis jeg nu anvender stof som hun har fortalt om hvad skriver jeg så i min litteraturliste og kildehenvisning? Er der noget der hedder personlig samtale eller er det et form for interview?
  • Andengrads ligning! Help

    Forumindlæg
    Hej Jeg er stødt ind på et problem i min matematik lektier. Håber der er nogle der vil hjælpe. Tak på forhånd! :-) Bestem konstanten c, så ligningen x^2 -2x+c=0, har netop en løsning.
  • Simplex SRP

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg skal skrive om lineærprogrammering i matematik, herunder er en af spørgsmålene, redegør for de grundlæggende principper i simplex. Nogle der har nogle links eller kan fortælle mig noget om simplex, har forsøgt at søge på nettet men syntes ikke rigtigt jeg forstår det jeg finder frem.
  • beviset for en andengradsligning!

    Forumindlæg
    hej, jeg er helt lost, på hvordan man beviser en andengradsligning!, det er noget jeg har fået for i min matematik afl. og kan ikke komme videre. en af mine andengradsligner ser således ud: x^2-x-6=0 håber virkelig i kan hjælpe mig!
  • differentialligning

    Forumindlæg
    bestem til differentialligningen:dy/dx = ((x+1)/x) * yden løsning, hvis graf går gennem punktet P(1,1)håber der er nogle seje matematikere, der kan hjælpe mig!Philip
  • Hvordan finder man radius af en kegle, hvis man kun har fået oplyst rumfang og højden?

    Forumindlæg
    Hej!:) Jeg skal aflever en matematik aflevering i morgen, vil i være sød at hjælpe, det vil jeg sætte stor pris på!:D opgaven lyder således: Beregn radius r af keglen. Rumfang V: 1526,04 cm3 Højde h: 18 cm
  • Ligning! HELP :-)

    Forumindlæg
    Hey Guys Håber der er nogle der har tid til at hjælpe med noget matematik :) A. Løs for k=2 ligningen x^2-x-k=0 B. For hvilke værdier af k har ligningen ingen løsninger?
  • SSO (logaritmisk spiral)

    Forumindlæg
    Hey!Jeg sidder lige og roder med større skriftlig opgave. Jeg skriver i matematik om spiraler og ville bare hører om der er nogen der ligger inde med nogle gode links, gode råd eller andet?Alt er meget værdsatHilsen Asmus.
  • Lektiehjælp

    Forumindlæg
    Jeg er en ung fyr på 18 år, der er HF- søfart studerende på Svendborg Gymnasium. Jeg har problemer med matematik niveau B og søger derfor en studerende der mod betaling vil give mig hjemmeundervisning. Henvendelse hurtigst muligt.
  • Bestem en ligning ud fra kordinatsystem

    Forumindlæg
    Hej derude er i knibe med en matematik opg , så håber der nogen der kan hjælpe - på forhånd mange tak ! :) Bestem ligningen for den rette linje, der går gennem punkterne A(-3, 4) og B(5, 0).
  • Eksponentiel funktion

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har denne matematik opgave, jeg har lavet a) og ville lige høre om den første del i b) er rigtig. Kan det passe, at konstanten a er fremskrivningsfaktoren, og på ét år vil elektricitetsproduktionen ændre sig med faktoren a? (Har vedhæftet opgaven)
  • Hvordan skriver I noter?

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg går i 1.g, og ville gerne høre hvordan I tager noter i matematik timerne ? Jeg synes det er svært både at lytte og skrive det læreren skriver på tavlen. - kom endelig med jeres gode tips og råd :D TAK