Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 19961 til 19980 af 27496
-
Paracetamol reaktionsmekanisme
ForumindlægHej. Er der nogen, der kan forklare mig tre trins syntesen af paracetamol helt nede i detaljer dvs. reaktionsmekanismen. De tre trin er vedhæftet. Mange tak på forhånd. -
optagelsesprøve til en STX uddannelse!!!
ForumindlægHej, jeg er en pige der gerne vil tage opatagelsesprøve for at kunne komme ind på Gym. Men det der undrer mig er, kommer man til at fortryde sit valg hvis man tager optagelsesprøve og ikke vælger at tage 10.klasse? -
redox reaktioner
Forumindlæghvordan afstemmer jeg denne redox reaktion? . Mn2+ + Pb3O4 → MnO4- + Pb2+ sur opløsning jeg får det til: +2 +8 +7 +2</o:p> Mn2+ + Pb3O4 à MnO4- + Pb2+ ... -
hjælp til emnet: adskillelse af forskellige stoffer
Forumindlæghej er der nogen som kan forsklar hvad emnet handler om og nogen som kender sider på nettet til emnet? på forhånd tak! -
Eksamen 9.klasse
ForumindlægHej SP Om ikke særlig lang tid skal jeg til mine første afgangsprøver, og derfor har jeg allerede nu tænkt, at jeg stille og rolig vil begynde med at forberede, men dog ved jeg ikke helt, hvor jeg skal starte. Hvis I har nogle tips eller nogle idéer til, hvordan jeg kan bedst forberede mig til de... -
stx eller htx
Forumindlæghej jeg skal snart starte på gym. men har et lille problem. på STX hvilken fag skal man op i? og vil det betale sig at tage HTX når man alligevel skal læse til medicin efter? jeg mener hvor mange fag skal op der? er de begge lige svære, da man ikke får lige så mange fag i HTX som i STX.... -
pH- hjælp..
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe mig med en opgave: opg 1. Beregn pH i 0,0072 HNO3 hvis det er muligt, kunne det være rigtig godt emd en forklaring på svaret, tak:) Mvh. Rasie -
Stivelse og amylase
ForumindlægHej (: Nogen der ved om temperaturer spiller en rolle, når amylase skal nedbryde stivelse? "ødelægger" høje temperaturer amylasen, eller? -
Optagelsesprøve i HF
ForumindlægHej, jeg skal på 4 April i en optagelsesprøve i HF. Grunden til det er at jeg over 19 år og er gået ud af skolen for 2 år siden, så jeg har ikke en UUvejleder som gør at jeg er parat. Jeg vil gerne spørge hvordan det går, og hvad man skal i denne tid. Jeg skal i Dansk, Engelsk og Matematik. Jeg... -
Lille spg. ang. substitution
ForumindlægNår der står, at substitutionen foregår ved eksempelvis det tertiære carbonatom, hvad menes der så? -
Leusn
Forumindlæga) Angiv det systematiske navn for leucin. Dette ovenstående har jeg gjort men hvordan gør jeg rede for, at stoffer findes i to isomere former? og hvad skal jeg med : b) Anfør reaktionstype for reaktionerne I og II. -
reaktionsskema
Forumindlæghej reaktionsskemaet er C6H8O6 + C12H6Cl2NNaO2 --> C6H6O6 hvad sker der og hvordan afstemmer man reaktionsskemaet? -
ligevægt..
Forumindlægja.. er så færdig med min rapport, men hun har lavet 2 "bonusspørgsmål", og altså spørsgmål vi ikke behøves at besvare pga. vi ikke har haft om det. Jeg har følgende reaktion Fe(III) + SCN(-I) <--> FeSCN (II)..1) Så er spørgsmålet, hvad sker der ved en fortynding (forøgelse af vol... -
redox afstemning alkohol
ForumindlægKære kemieksperter Jeg sidder med en redoxafstemning, men har problemer med at finde det rette oxidationstal. CH3CH20H + MnO4- -> Mn2+ + CH3COOH Jeg har fået OT(C) i CH3CH20H til at være -2, hvilket jeg formoder er forkert. Jeg har fået OT(Mn) i MnO4- til at være7. OT(... -
Hvilken videregående uddannelse er flest studerende blevet optaget på?
ForumindlægHej! Hvor finder jeg hvor mange der blev optaget på en videregående uddannelse? Her tænker jeg fx Ingeniør, jura og antal... Ug.dk Dst.dk? -
Brackets
ForumindlægHej Jeg har et lille problem med \{ - hvordan får jeg den til at dække over to linier? Altså: \begin{align*} \{ y = 2x+3 \\ y=5x+8 \end{align*} Hvordan får jeg {-parentesen til at dække over begge linier ude i siden. Håber i forstår. Mvh. -
Ikke højt nok gennemsnit...?
ForumindlægHej Jeg går i 3.g og har planer om at uddanne mig som tandlæge, men regner med at få et gennemsnit på ca. 8,3-8,5. Sidste år lå standby på 8,8 og derfor er jeg sikker på at jeg ikke kan komme ind i år. Spørgsmålet er så: Hvordan er det muligt at komme ind på denne uddannelse(Er ellers rimelig t... -
Et ekstra A-fag
Forumindlæghej jeg overvejer at hæve et ekstra A-fag, men er bange for, at det vil blive hårdt med alle de afleveringer... jeg har ikke besvær med at aflevere min afleveringer til tiden foreløbig hvor jeg har 4 A-fag... overvejer at droppe valgfaget på C-niveau og hæve faget B- til A-niveau... nogle der ha... -
Mulighed for sommerstart hvis man supplerer t.o.m. aug?
ForumindlægHej. Hvis man færdiggør et suppleringskursus i august 2018, er der så mulighed for at blive optaget via sommerstart på et studie? Eller bliver man nødt til at vente til vinter? Tak på forhånd. -
ækvivalenspunkt
ForumindlægHej, er der nogen af jer der ved hvordan man kan bestemme nulpunkt i ækvivalenspunktet (titrering af fosforsyre) ? Har ingen anelse om hvordan !
