Psykologi

Bjarne bruun og antonowsky

24. juni 2009 af elna (Slettet)

Er der nogle som har et overblik over de to teoretikere omkring handlekompetence?

skal til eksamen i morgen og ville rigtig gerne have de to teoretikere på plads selvom de ikke er en del af pensum.


Brugbart svar (2)

Svar #1
24. juni 2009 af diernaes (Slettet)

Antonovskys arbejde drejede sig primært om salutogenese (årsagen til sundhed) -  det drejede sig primært om  sammenhæng mellem stress (fx fra arbejde eller samfund) og helbred (biologisk, psykisk og socialt... biopsykosocialt). Hvis du læser til læge, vil du støde på denne filosof sociolog/filosof igen.

Jeg kan i øvrigt henvise dig til et udmærket indlæg i wikipedia, en.wikipedia.org/wiki/Aaron_Antonovsky

Bjarne Bruun (Charlie Brown?!) - er det ikke en tegneserie? :-)

Held og lykke med eksamen!


Svar #2
24. juni 2009 af elna (Slettet)

haha nej det er han ikke. Han snakker om den moraliserende og demokratiske læring osv. Læser ikke til læge men sygeplejerske, og ja vi støder på ham indimellem, men er alligevel aldrig blevet helt klar over hvad hans teorier var. men tak:-D


Brugbart svar (2)

Svar #3
24. juni 2009 af diernaes (Slettet)

 Hehe. Er Bjarne Bruun en dansk filosof? Har aldrig hørt om ham.


Svar #4
24. juni 2009 af elna (Slettet)

ja det mener jeg at han er:-)


Brugbart svar (2)

Svar #5
24. juni 2009 af Zipzap112 (Slettet)

Charlie Brown fra "Radiserne" hedder Søren Brun på dansk, så det må være en anden, hehe =)


Svar #6
24. juni 2009 af elna (Slettet)

hehe jamen godt det blev opklaret så;-)


Brugbart svar (2)

Svar #7
24. juni 2009 af diernaes (Slettet)

 Men det vigtigste må da være Antonovsky... er du blevet klogere? :-)


Svar #8
24. juni 2009 af elna (Slettet)

naa ikke i vores skole, der snakker vi også rigtig meget om bjarne bruun og han er os en del nemmere end antonovsky. men lidt klogere er jeg blevet:-)


Skriv et svar til: Bjarne bruun og antonowsky

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.