Eksamensforberedelse

Hvor lang tid tager en eksamen i dansk/engelsk mundtlig?

05. juni 2010 af qwak - Niveau: 9. klasse

Hej, jeg skal til eksamen i engelsk mundtlig på tirsdag (folkeskolens afgangseksamen) og jeg er ikke helt sikker på hvor lang tid jeg skal snakke om mit forberedte emne og om mit ikke-forberedte emne...

Det gælder også i dansk...

Tak, qwak


Brugbart svar (1)

Svar #1
05. juni 2010 af Nadiakb (Slettet)

Hej, du skal snakke ca.5-10 min. om dit forberedte emne og derefter er der en dialog mellem din lærer og dig i forhold til den text, billede eller spørgsmål du trækker denne dag. Hele eksameninationen varer 25 min.

I dansk trækker du et text, derefter har du en time til forberedelse. Du har ca. 5 min til tale selv, men den kommer an' på at hvordan det går, til sidst er der en dialog mellem din lærer og dig i forhold til teksten.

Håber det kan hjælpe dig lidt.


Svar #2
05. juni 2010 af qwak

 øh.. er du sikker på det?? 

Jeg har nemlig allerede lavet disposition og afleveret i dansk... og har valgt en tekst at snakke om...

Men tror også at de har lavet det om siden sidste år...


Brugbart svar (1)

Svar #3
06. juni 2010 af Terrago (Slettet)

Skal op i engelsk på onsdag og har fået at vide af min lærer at vi bare skal tale så længe som vi kan, dog maks ca. 5min. så bliver vi stoppet og skal svare på spg osv.

Det med dansk er forskelligt fra skole til skole, har også selv afleveret disp osv.


Svar #4
06. juni 2010 af qwak

 ok, nu starter jeg bare med engelsk 5 min


Brugbart svar (4)

Svar #5
07. juni 2010 af Sytten17 (Slettet)

Jeg var oppe i mundtlig dansk sidste år, hvor jeg også havde prøveform B (altså afleverede synopsis/disposition)
I dansk skulle jeg snakke ca. 10-12 minutter om mit forberedte emne, og så munder resten af eksamen ud i en dialog med din lærer.
I engelsk snakker du ca. 5 minutter om dit eget emne, og så trækker du et spørgsmål, som indgår i det pensum i har fået opgivet. :)

Håber det var en hjælp. :)


Svar #6
11. juni 2010 af qwak

 super sytten17, det var lige det jeg ledte efter


Skriv et svar til: Hvor lang tid tager en eksamen i dansk/engelsk mundtlig?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.