Fysik
Batteri som spændingskilde
Er der nogen der kan hjælpe til opgave 2 og 3
Svar #1
24. april 2014 af jnl123
Du har da lavet opgave 2 med de 4 grafer.
Skæring af y-aksen svarer til Upol når I er 0. Hældningen svarer til hvor meget Upol falder, når I stiger med 1.
Svar #2
25. april 2014 af simda (Slettet)
Nej de 4 grafer jeg har lavet, det er til spørgsmål 1 som lyder: Tegn diagrammer over alle 4 opstillinger.
Spørgsmål 2: Lav 4 grafer over Upol som funktion af I – en for hvert af de 4 forsøg. <-- den forstår jeg ikke hvordan jeg skal lave ind på excel.
Svar #3
25. april 2014 af jnl123
Jeg synes nu stadig at det er 4 grafer som de spørger om i opgave 2.
I opgave 1 skal du tegne diagrammer - altså tegne batterier og ledninger, og hvordan de er koblet sammen
Svar #4
25. april 2014 af hesch (Slettet)
#2: Dit skema over måleresultater for "første batteri" viser en aldeles monoton funktion ( konstant faldende Upol for voksende I ). Men på dit plot for første batteri hopper funktionen op og ned.
I stedet for at undres over dette, kaster du dig over hvordan du dokumenterer denne åbenlyse fejl i Excel !
Glem alt dette Excel, lineær regression med 5 betydende cifre, grafer i tre farver, osv. Koncentrer dig i stedet om det du kan lære af forsøget ( at hældingen på en ret linie gennem dine målepunkter = -Ri ). Plot dine målepunkter på et gammeldags millimeterpapir, fat en lineal, sjus en linie gennem punkterne og aflæs hældningen på denne. Done.
Det er jo ikke en IT-aflevering, men en fysik-aflevering.
Svar #5
27. april 2014 af simda (Slettet)
Ok, hvordan tegner jeg de 4 diagrammer over opstillingerne ?
Svar #6
27. april 2014 af simda (Slettet)
Altså der skal tegnes et diagram til seriekobling, parallelkobling, første batteri og andet batteri.
Skriv et svar til: Batteri som spændingskilde
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.