Eksamensforberedelse

Mundtlig dansk sagprosa

28. april 2014 af CarstenGR (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hej alle sammen.

Jeg har tilfældigvis trukket sagprosa (artikler) i munndtlig dansk, jeg må være ærlig og indrømme at jeg er lidt på bar bund, derfor søger jeg jeres viden og hvad i gjorde da i skulle op i det. :)

Brugbart svar (0)

Svar #1
28. april 2014 af laurapaaaaby (Slettet)

Alt efter hvilket emne du kunne tænke dig at komme op i, ville jeg vælge noget du har interesse for. Fx. problemstillinger i samfundet, med økonomi og politik, der er der en del i politiken. 

Ellers kan du jo også tage om fx. vold i nattelivet, i hjemmet eller lignende, hvis det interessere dig. Det er der blevet skrevet en del om her på det sidste. 

Du kan også tage om stort set alt andet da der er skrevet en milliard forskellige artikler, ellers er skulle din lærer gerne havde nogle forslag. :-)) 

Svar #2
29. april 2014 af CarstenGR (Slettet)

Tak for svaret men jeg er ikke så meget interreseret i hvad man skal vælge, man hvad man skal gøre med det man har valgt, fx hvordan analysere jeg det og det, og hvordan skal jeg forklare det

Brugbart svar (0)

Svar #3
30. april 2014 af Mistique (Slettet)

https://sites.google.com/site/danskfag/analysemodeller/analysemodel-til-nyhedsartikler

Skriv et svar til: Mundtlig dansk sagprosa

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.