Eksamensforberedelse

Nogen der kan hjælpe med et engelsk disposition eksempel til I morgen?!

12. maj 2014 af JulietBieber (Slettet) - Niveau: 10. klasse

Jeg kan ikke finde ud af det rigtigt, så tænkte om der nogen der kan hjælpe? Den skal være om kendte, speciefikt Justin Bieber! :)


Brugbart svar (1)

Svar #1
12. maj 2014 af ChristianET (Slettet)

Jeg ved ikke helt om jeg forstår spørgsmålet, men jeg prøver at svare så godt jeg kan :D Jeg sidder faktisk lige nu også selv og forbereder mig på mundtlig engelsk! Jeg har om sociale grupperinger by the way :D

Når jeg tænker på Justin Bieber og det at være kendt, så tænker jeg på at nogle mennesker ikke kan holde til at få for meget opmærksomhed. Der er selvfølgelig forskellige synspunkter på sagen, men f.eks. har der været en del sager, hvor Justin Bieber overtræder loven. Hvorfor gør han det? Laver han bare fejl, ligesom normale mennesker,og så når han gør det, så er det en nyhed sladdermagasinerne kan bruge?

Hvordan ændrer den kendtes liv sig (eksempelvis Justins) når han ikke kan gøre noget, uden at det kommer i nyhederne? Jeg har ikke selv læst den, men måske kan du bruge bogen: "First step 2 forever: My story", omhandlende Justin Bieber. Der står sikkert noget om, hvordan det var for ham at blive kendt.

Du kan måske også snakke om hvordan du tror hans liv kommer til at være i fremtiden..? Bliver han ved med at være en stor sensation, og kan han styre det? Eller bliver han et narkovrag der til sidst vælger at tage sit eget liv?
 

Jeg håber at det hjalp lidt, og held og lykke!


Brugbart svar (2)

Svar #2
12. maj 2014 af Amril (Slettet)

Om end jeg finder det en smule deprimerende at Justin Bieber nu accepteres som et reelt emne i de danske folkeskoler, så kan jeg vel godt give mit besyv med; et aspekt du eksempelvis kunne behandle er om hvorvidt de kendte og deres 'eskapader' afspejler virkeligheden, eller om hvorvidt der er tale om en gennemtænkt markedsføringsstrategi udført af kendissens rådgivere - og andre suits - med det formål at få deres klient promoveret bedst muligt. 


Svar #3
13. maj 2014 af JulietBieber (Slettet)

Mange tak! Begge jeres forslag, og hjælp, var perfekte, fik en rigtig god opgave ud af det :-)!!

Skriv et svar til: Nogen der kan hjælpe med et engelsk disposition eksempel til I morgen?!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.