Dansk

Dansk Mundtlig, Prøveform B

22. maj 2014 af Hansihh (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hej, jeg har brug for hjælp til min Disposition, jeg kan nemlig ikke forsætte/finde ideér til min begrundelse for valg af prøveoplæg. Mit emne: Fædreland, under hovedemnet: Det Moderne gennembrude 1800 tallet.

Har ikke skrevet så meget, her er det jeg har skrevet under begrundelsen: ¨Jeg har valgt dette digt ¨I Danmark er jeg født¨ Af H.C. Andersen, fordi den har betydning for Danmark. Dette digt bliver betragtet som den, anden national sang for Danmark. Der er nemlig meget information omkring dette emne på nettet.¨

Håber der er nogle kloge åger der ude, skal op i Dansk mundtlig snart, og skal aflevere Dispositionen imorgen :)

OBS min klasse valgte emner, ved at trække nogle kort.

I kan godt give mig nogle punkter at have med i dispositionen, eller nogle symboler, der er i digtet

Hvis det er, kan i også godt give mig nogle tips :D

Brugbart svar (0)

Svar #1
22. maj 2014 af LæreNyt (Slettet)

Ville nok ikke vælge at skrive "der er meget information om dette på nettet" det skal være mere danskfagligt. Måske noget med at du har valgt den fordi der var en stigende nationalisme i Danmark på det tidspunk hvor den er skrevet, og den handler om et fædreland? Hvad ved jeg. Jeg ved jo ikke hvorfor du har valgt den :)

Brugbart svar (0)

Svar #2

Og bare til Info hedder det "dette digt"

Svar #3
22. maj 2014 af Hansihh (Slettet)

Tak for dit hjælp, skrev det da jeg ville skrive så meget muligst.

Brugbart svar (0)

Svar #4

det er ligemeget med hvor meget du skriver, hvis det ikke er godt :)
Hellere kort og godt

Svar #5

ok

Svar #6

Mener du ikke Romantismen og ikke Nationalismen?

Brugbart svar (0)

Svar #7

Natioalismen = fædrelandskærlighed

Nationalismen var en del af romantismen/romantikken

Skriv et svar til: Dansk Mundtlig, Prøveform B

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.