Engelsk

HJÆLP! outline skal afleveres i morgen :O

25. maj 2014 af maria97p (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hejsa jeg skal aflevere engelsk outline i morgen, og jeg er kommet aaaalt for sent i gang, da jeg syntes jeg har valgt et svært emne og det har været svært at komme i gang:-/

Hvis der er nogen der har ideer til hvad jeg kan kommer ind på, ville det være fantastisk!

Jeg har lavet disse spørgsmål, som jeg tænkte på ville være godt at få svar på i en outline. Det ville være virkelig fedt, hvis der er nogen der vil svare på dem eller komme med ideer til flere ting jeg kan komme ind på. Jeg har skrevet dem på engelsk, fordi det jo er engelsk jeg skal op i. I bestemmer selv om i vil svare på dansk eller engelsk. Har virkelig brug for hjælp. Det ville betyde så meget!

What is affirmative action?

What is the story behind affirmative action?

Why does America need Affirmative action?

Why is it such a huge debate?

What’s the positive thing about it?

What’s the negative thing about is?

Would America be a better place without it?

In which way has Affirmative action changed America?


Brugbart svar (0)

Svar #1
25. maj 2014 af Kvistt (Slettet)

Hvor længe skal du snakke derinde? :-)


Svar #2
25. maj 2014 af maria97p (Slettet)

"kun" 5 minutter om dette, herefter trækker jeg et fordybelsesområde fra pensum. (South Africa during the appartheid, New Zealand and the Maori og The Minorities. Der er også opgivet From slavery to Obama, men det er det emne jeg har valgt at snakke om i 5 min, så derfor kan jeg ikke trække det ;)


Brugbart svar (0)

Svar #3
25. maj 2014 af Mistique (Slettet)

Hvis du kun skal snakke i 5 minutter, så tror jeg ikke du kan nå alt det du har lavet spørgsmål til. Det kommer ihvertfald til at blive meget overfladisk.


Svar #4
25. maj 2014 af maria97p (Slettet)

Når okay, men hvad er så bedst at komme ind på?


Brugbart svar (0)

Svar #5
25. maj 2014 af Mistique (Slettet)

Der er selvfølgelig ikke noget rigtigt svar, men jeg ville nok korte det ned til følgende:

What is affirmative action?

What is the story behind affirmative action?

What are the positive and negative sides of affirmative action?

In which way has Affirmative action changed America?

Men en god idé vil nok være at prøve at når du sådan ca. har svarene, så prøve at fortælle det højt for dig selv, og tag tid imens. Så du bedre får en idé om hvor længe du kan snakke om det. 


Svar #6
25. maj 2014 af maria97p (Slettet)

okay, tusinde tak - det begynder jeg på nu så :)

er det ikke rigtig forstået at affirmative action er en politik, som går ind og giver minoritets grupper og kvinder specielle muligheder for at komme i job og komme ind på universitet mm.

Man begundstiger dem, kan man sige. Minoritets grupperne har af historiske årsager(slaveriet fx) været udstødt og underrepræsenteret gennem tiderne og det ville man rette op på. Så alle har/får lige muligheder og bliver behandlet ens uanset køn, farve, religion, national oprindelse osv.

- selvom det jo ikke er at behandle alle lige, for man prioterer minoritetsgrupperne "højere" end normen, men det er et skridt på vejen derhen mod "ligestilling" for alle.


Skriv et svar til: HJÆLP! outline skal afleveres i morgen :O

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.