Studievalg og videregående studie

HVORDAN får jeg medsendt mit enkeltfagsbevis?

25. juni 2014 af lauraha (Slettet)
Hej!

Jeg skal i gang med en universitetsuddannelse og har i den forbindelse har været nødt til at supplere et enkelt fag, som jeg bestod, altså ikke heri spørgsmålet ligger.

Spørgsmålet lyder: Bliver mit enkeltfagsbevis (mit eksamensbevis for det enkelte fag, jeg har suppleret) automatisk uploadet til eksamensdatabasen, som mit eksamensbevis fra gymnasiet gjorde det?

Hvis ja: Hvornår? Det ligger der nemlig ikke endnu, men jeg har heller ikke modtaget eksamensbeviset fra uddannelsesinstitutionen endnu.

Hvis nej: Hvad skal jeg så gøre? Nogle steder står der, jeg skal vedsende det elektronisk som bilag, andre steder står der, jeg skal sende det manuelt via. postvæsenet - i så fald: hvad er adressen, og er der samme deadline for modtagelse?

Jeg håber virkelig, nogle af jer sidder med en (effektiv og hurtig!) studievejleder i maven, eller bare selv har været i gennem det her rod før!

Tak!

Brugbart svar (0)

Svar #1
25. juni 2014 af Jerslev (Slettet)

#0: Når jeg underviser på suppleringskurser i sommerferien op til studiestart, kan kursisterne eftersende beviser for bestået kursus.

Jeg går stærkt ud fra, at har du allerede afsluttet dit enkeltfag, så bliver det lagt i databasen sammen med alle de andre beviser, når alle er færdige med eksaminerne her i denne uge.

Brugbart svar (0)

Svar #2
25. juni 2014 af JEEJ2008 (Slettet)

Ring til skolen i første omgang. Når du har beviset kan du enten scanne det ind  og sende det som bilag i din ansøgning. Eller du kan aflevere det på Universitetet. Hvis du har søgt et uni. langt væk så ring til dem og sp. hvor du sender det hen. :)

Svar #3
25. juni 2014 af lauraha (Slettet)

Siger du det, fordi du er sikker på, det ikke bliver lagt op automatisk, eller går du bare ud fra det, JEEJ2008?

Brugbart svar (0)

Svar #4
25. juni 2014 af PSXL

Jeg er lige blevet færdig med at supplere kemi gennem GSK. Jeg skal selv scanne det ind og vedlægge det som bilag i mine ansøgninger.

Brugbart svar (0)

Svar #5
25. juni 2014 af JEEJ2008 (Slettet)

#3 Siger du det, fordi du er sikker på, det ikke bliver lagt op automatisk, eller går du bare ud fra det, JEEJ2008?

Jeg siger det fordi det er hvad jeg selv skulle gøre. Og jeg nøjedes endda ikke med bare at sende det til Uni. jeg marcherede op på deres kontor i Århus, og afleverede det direkte til en studievejleder, og fik en kvittering :) Sidenhen er mit gsk kursus lagt op i databasen. :)

Skriv et svar til: HVORDAN får jeg medsendt mit enkeltfagsbevis?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.