Studievalg og videregående studie

Side 2 - Valg af uni hvis man skal læse medicin, psykologi eller odontologi

Brugbart svar (0)

Svar #21
29. juni 2014 af JEEJ2008

:D Narj.... valget er dit eget, men jeg har jo kun erfaring fra Århus, og jeg synes det er et rigtig fedt sted at gå :) Det var mere så du kunne få indblik i de forskellige fag og hvad der forventes eks. i Århus :)


Svar #22
29. juni 2014 af preity1610 (Slettet)

Haha, jeg ved det godt det er også stor hjælp og dejligt det du sendte det link så får man mere at vide ;-) Lavede sjov med dig self. :p pendler du frem og tilbage? 


Brugbart svar (0)

Svar #23
29. juni 2014 af Teodos (Slettet)

#16

Jeg er meget enig i at det er individuelt, hvad man synes er bedst :) Det er trods alt en subjektiv vurdering.

Jeg vil dog nævne at man på SDU sjældent behøver at bruge meget mere en 2, max 3, uger på at læse til eksamen og ikke 1-1½ måned. Pensum er jo en del mindre (Ca halvt så stort) per modul i forhold til per semester, så det gør også at tiden til eksamenslæsningen ikke behøver at være ligeså lang.

Men igen, det kommer jo helt an på hvordan man bedst kan lide at gøre det. Jeg kan godt lide at gabe over mindre per eksamen, end at have de helt store eksaminer. 


Brugbart svar (0)

Svar #24
29. juni 2014 af JEEJ2008

#22 Nej jeg bor i Århus da det med at pendle ikke er noget jeg ville kunne holde ud i længere tid :)


Brugbart svar (0)

Svar #25
29. juni 2014 af DrProfEvil (Slettet)

#13

Jeg beklager at jeg ikke har fået svaret dig før, har bare haft en del om ørene...

Grunden til at jeg kiggede på SDU's optagelsesprocess er fordi jeg, som nævnt i #10, har nogle bekendte der studerede i København, og de omtalte en meget negativ stemning på uddannelsen. Jeg tænkte at optagelsesprocessen, hvor universitetet snakkede med ca. 50% af de optagne, ville medføre at der måske var mere fokus på stemningen på SDU, samt at de mange kvote 2 optagne måske ville betyde at der ikke var en "snob" stemning, hvilket jeg var bange for der ville herske i København.

Det skal dog bemærkes at jeg ikke har studeret på København, og derfor ikke ved hvordan det reelt er. Jeg ved kun hvad jeg har hørt, og kan sagtens, retrospektivt, forestille mig at noget af snakken måske har været overdrevet grundet stress og andre faktorer.

Hvad angår pensum og studiebyen Odense, har Teodos været inde på det ;)


Brugbart svar (2)

Svar #26
29. juni 2014 af Dulugtergrimt

Der er sgu godt gang i stud.med'erne lige nu...

Jeg har ikke følt eller hørt om dårlig eller negativ stemning på KU. Folk er meget nede på jorden, og virker glade og tilfredse. Der vil naturligvis altid være dem der så vidt muligt prøver at hæve sig over andre, men de er jo over alt.

Brugbart svar (0)

Svar #27
29. juni 2014 af DrProfEvil (Slettet)

Ja, det må man sige, men vi vil vel alle de bedste for vores kommende medstuderende...

Som sagt aner jeg intet om hvordan stemningen er på KU, jeg kan sagtens forestille mig at det er overdrevet. Det er klart at der er nødt til at være stræbere, der mener at de er guds gave til menneskeligheden. Som nævnt har jeg et andet syn på det retrospektivt, og vil sige til kommende studerende, der står og skal vælge mellem universiteter, at I IKKE skal vælge et universitet fra, på baggrund af noget som der bliver skrevet af os på studieportalen. I skal selv bestemmer jer for hvor I vil studere henne af, og slutresultatet vil blive det samme - gennemfører I, bliver I læger, og så er det ligemeget hvor I er gået på uni henne af.


Forrige 1 2 Næste

Skriv et svar til: Valg af uni hvis man skal læse medicin, psykologi eller odontologi

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.