Studievalg og videregående studie

Uddannelser i København - snit på 7,1

29. juni 2014 af CLK23 (Slettet)

Hvilke uddannelser kender I i Københavnsområdet, som kræver et snit på 7,1 eller under? Har lige afsluttet en HHX og derfor leder jeg efter en uddannelse, som indeholder sprog, handel og økonomi. Min plan var at læse noget handel og kommunikation på CBS men kan ikke komme ind på kvote 1 da de kræver mindst 8,5..

Ønsker virkelig at studere i KBH, og ikke Odense, Århus, Ålborg eller Slagelse!!

Brugbart svar (0)

Svar #1
29. juni 2014 af CarstenMatsson (Slettet)

Prøv at tjekke oecon/polit, bachelor i finans, og især negot. De to første kan jo suppleres med et sprogstudie udenom skolen. Sprøk på CBS kræver vel ikke over 7,1 ?

Brugbart svar (0)

Svar #2
30. juni 2014 af LarsJensen0 (Slettet)

hej,

ærgeligt at du ikke kan se dig selv vest for Valby Bakke.

Odense er jo kun en god time væk med toget. Aalborg og Slagelse er nok betydelig billigere som at bo i end København.

Og som bonus; man må faktisk gerne flytte tilbage til København efter endt uddannelse i Jylland!

Hilsen Lars

Brugbart svar (1)

Svar #3
30. juni 2014 af CarstenMatsson (Slettet)

LarsJensen har fuldstændigt ret.

Jeg ville til enhver tid også kigge mod Odense. Kæmpe campus, universitet og ikke business-school, 25.000 studerende fra et væld af lande at netværke med, lækre boliger som uden at overdrive koster halvdelen af en lille gusten 1-værelses i udkanten af Frederiksberg, super dygtige professorer, virkeligt mange spændende udvekslingsaftaler med udlandet og jeg kunne blive ved.

Der er en verden vest for København, og det er virkelig på tide at man skyder den hype ned, som der er omkring CBS. CBS er ikke en bedre business school end Århus, Aalborg og SDU. Og med en businessorienteret bachelor fra SDU suppleret med en master/kandidat fra udlandet eller med udlandsophold undervejs, står du mindst lige så stærkt som du ville gøre fra CBS.

Skriv et svar til: Uddannelser i København - snit på 7,1

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.