Debat

IPAD

24. august 2014 af ohwell (Slettet)

Hejsa allesammen!
 

Jeg har allerede en pc, som fungerer fint, men da jeg nemt har ondt i ryggen ville jeg gerne købe en ipad til når jeg skal i skole, mht. så jeg kan læse/ skrive noter eller læse e-bøger, når jeg er i skolen  :) Hvad synes i? og skal det være ipad, ipad mini eller ipad air? Jeg skal også spare op så prisen er også vigtig for mig :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
24. august 2014 af CarstenMatsson (Slettet)

iPads har mange smarte funktioner, men de kan nok ikke kurere rygsmerter. Der må du nok kigge på en mere ergonomisk stol i stedet.


Svar #2
24. august 2014 af ohwell (Slettet)

rygsmerter fordi min taske er for tung hvis pc´en også er i. Pc´en vejer tre kilo :/


Brugbart svar (0)

Svar #3
24. august 2014 af MaibritG

Jeg bruger også primært min iPad til studiebrug, da jeg ikke gider slæbe rundt på min MacBook. Der kan dog være lidt begrænsninger ift. powerpoint præsentationer, da det kræver et speciel kabel, men det kan man da købe sig fra.

Umiddelbart vil jeg anbefale en iPad Air eller Mini med Retinaskærm, da de har den kraftigere A7-processor. Dertil vil jeg nok også købe udgaven med Wi-Fi + Cellular, så man ikke er afhængig af Wi-Fi. Om det så skal være en Air eller en Mini afhænger vist helt af om du kan leve med en mindre skærm.

Dropbox, et godt cover og et tastetur ville heller ikke være en dårlig investering.

Tilføjelse
MEN MEN, hvis du går på HTX, som du angiver, så kan du ligeså godt lade være, da du er afhængig af din Windows-PC i mange af fagene. 

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Brugbart svar (1)

Svar #4
24. august 2014 af CarstenMatsson (Slettet)

iPad + tastatur = Macbook Air :) Har aldrig forstået den kombination.


Svar #5
24. august 2014 af ohwell (Slettet)

#4

iPad + tastatur = Macbook Air :) Har aldrig forstået den kombination.

bortset fra at en macbook nemt kan koste 7-8000kr mens en ipad og tastatur måske kommer op på 4000kr 

som sagt skal jeg spare op i noget tid så det er ikke en løsning for mig


Svar #6
24. august 2014 af ohwell (Slettet)

#3

Jeg bruger også primært min iPad til studiebrug, da jeg ikke gider slæbe rundt på min MacBook. Der kan dog være lidt begrænsninger ift. powerpoint præsentationer, da det kræver et speciel kabel, men det kan man da købe sig fra.

Umiddelbart vil jeg anbefale en iPad Air eller Mini med Retinaskærm, da de har den kraftigere A7-processor. Dertil vil jeg nok også købe udgaven med Wi-Fi + Cellular, så man ikke er afhængig af Wi-Fi. Om det så skal være en Air eller en Mini afhænger vist helt af om du kan leve med en mindre skærm.

Dropbox, et godt cover og et tastetur ville heller ikke være en dårlig investering.

Tilføjelse
MEN MEN, hvis du går på HTX, som du angiver, så kan du ligeså godt lade være, da du er afhængig af din Windows-PC i mange af fagene. 

jeg har kun hørt at vi kommer til at bruge maple, men jeg skal nok spørge an :) tak for tippet


Brugbart svar (0)

Svar #7
25. august 2014 af CarstenMatsson (Slettet)

Jeg tænkte bare, at man kan få en virkeligt god 11" Macbook Air fra 2012 brugt for ca. 4500, og så er dit behov dækket langt bedre ind end det er med en iPad.

Du kan dog godt bruge Maple på en iPad. Der findes en App i AppStore som hedder Maple Play.

Det er naturligvis ikke helt det samme som at sidde med en computer, men det fungerer.

Men jeg vil virkelig anbefale dig at bruge pengene på en brugt Macbook i stedet, da du får så evigt meget mere glæde af den end en iPad med tastatur. Jeg har selv været igennem hele møllen, så jeg taler af erfaring.


Skriv et svar til: IPAD

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.