Matematik

Vektorer og midtnormaler

05. oktober 2014 af Ecc0 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hey jeg har lige prøvet at lave vedhæftet opgave, dog syntes mit svar i c ikke at blive korrekt. Er der en venlig sjæl som kan hjælpe mig med hvad jeg gør forkert?

Vedhæftet fil: opgave.pdf

Brugbart svar (0)

Svar #1
05. oktober 2014 af Andersen11 (Slettet)

Du har ikke beregnet koordinatsættet for vektoren AB korrekt

AB = OB - OA = [1 ; -1] - [-3 ; 1] = [4 ; -2] .

Svar #2
05. oktober 2014 af Ecc0 (Slettet)

Ok så prøver jeg lige igen:) 

Svar #3

Hey jeg har nu ændret fejlen ned gennem opgaven, men for stadig ikke det korrekte svar i C.

Vedhæftet fil:opgave.pdf

Brugbart svar (0)

Svar #4

I a) beregner du ikke OM korrekt.  Benyt, at AM = (1/2)·AB = (1/2)·[4;-2] = [2 ; -1] , så

OM = OA + AM = [-1 ; 0] .

Svar #5

Hey nu håber jeg da snart at jeg ikke laver flere sjuske fejl... Men det er også rettet nu og stadig er min skæring mellem de to linjer ikke korrekt? 

Brugbart svar (0)

Svar #6

I a) skriver du stadig M(-0,5 ; 0) .

I b) skal du bestemme en ligning for midtnormalen.

c) Når man bestemmer skæring mellem to linier ved at benytte deres parameterfremstillinger, skal man benytte forskellige parametervariable for de to linier. Kald den ene parameter s og den anden t og løs så ligningssystemet i s og t.

Svar #7

Hey jeg har nu beregnet skæringen som du sagde, ser det koorekt ud. Med hensyn til b er jeg lidt ligeglad, da jeg bare ville finde ud af det med c, men tak fordi du gjorde mig opmærksom på det:)  

Skriv et svar til: Vektorer og midtnormaler

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.