Biologi

Nv Eksamen 1.G

25. november 2014 af s0175 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej!

Jeg har brug for jeres hjælp!

Jeg skal snart op i nv eksamen, og jeg kan ikke komme igang med rapporten.

Vil nogen være så sød at forklare hvad jeg skal? Her kan i se hvordan rappoerten skal skrives. 

Formuler dit eget formål øvelsen
Beskriv i teoriafsnittet de processer der ligger til grund for metoderne med hovedfokus på gæraktivitet. Mht. den spektrofotometriske analyse skal du udelukkende forklare princippet med dine egne ord.

Derudover kommer du lige ind på hvordan glukose og stivelse ligner og adskiller sig fra hinanden.

Beskriv din fremgangsmåde detaljeret. Husk at ikke alle grupper laver forsøget på samme måde, så det er vigtigt at få det hele med for at læseren(læreren) kan forstå hvad der er sket. Måske laver du en tabel, hvor man kan se, hvad der er blevet til sat de forskellige kolber og reagensglas?
Præsentér dine resultater så de er lette at forstå for læseren. Grafer er ofte gode.
Hvordan kommer du frem til dit endelige bud på hvad den ukendte prøves glukose/stivelseskoncentration er? Forklar! Gør rede for om og hvorfor du stoler mere på nogle målinger frem for andre.
Konkludér. Lav en kort sammenfatning af forsøget og dets resultater med inddragelse af den centrale teori.

Meget vigtigt! Håber i kan hjælpe mig for er ret stresset og deprimeret over at jeg ikke kan komme igang.


Brugbart svar (0)

Svar #1
25. november 2014 af Camillemille (Slettet)

- Formål - Teori - Matrialer - Fremgangsmåde - Fejlkilder- Diskussion. 

Start evt med formål, og derefter et teoriafsnit, hvor du går i dybden med teori. 

Husk fagord!! - Det trækker hvis du har få fagord med ;-) 

God fornøjelse! 


Svar #2
25. november 2014 af s0175 (Slettet)

Tusind tak :-D

Det skal jeg nok huske :-D


Skriv et svar til: Nv Eksamen 1.G

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.