Dansk

debatindlæg eller ej

10. december 2014 af peter567 (Slettet) - Niveau: 9. klasse
I behøver ikke at rette men bare fortælle om det er et debatindlæg.

Brugbart svar (0)

Svar #1
10. december 2014 af rakijovic

Det kommer lidt an på i hvilken kontekst teksten optræder, men ud fra spalterne og underoverskrifterne at dømme er den i første omgang (et forsøg på) en artikel.

- - -

Vriendelikheid is net sinisme wat 'n jol gekry het! ◄ |||| ► Ljubaznost je samo cinizam što je dobio piće! ◄ ||||

► Prietenia este doar cinism care a băut puțin alcool ! 

Svar #2
10. december 2014 af peter567 (Slettet)

Layoutet i et debatindlæg mener meget om det i en artikel. Det har min lærer sagt.
men fokusere mere på teksten. Er det et debatindlæg.
undskyld for før Rakijovic

Svar #3

Det kommer lidt an på i hvilken kontekst teksten optræder, men ud fra spalterne og underoverskrifterne at dømme er den i første omgang (et forsøg på) en artikel.

http://da.wikipedia.org/wiki/Debatindl%C3%A6g

her står der tydeligt at Ee debatindlæg kan være en artikel i en avis eller tidsskrift. det er derfor mit layout ser således ud.

Brugbart svar (0)

Svar #4
10. december 2014 af rakijovic

Det var da et rapkæftet layout, så, hvis det ligefrem mener meget om noget. ;) Du mener at det minder meget. Jeg har imidlertid ikke tænkt mig at rode mig ud i en debat om forskellige avisers og tidsskrifters layoutpolitik (og husk på at et debatindlæg lige så godt kan være et læserbrev fra Maren i Kæret – spalter eller ej).

Med sproget og indholdet in mente hælder jeg stadig til (forsøg på) artikel; et debatindlæg indeholder gerne skribentens personlige mening/standpunkt og adressering af andres meninger/standpunkter; denne tekst er snarere en mellemting. Faktuel smøre, nogle løse spørgsmål smidt ind her og der og antydninger af personlig mening.

- - -

Vriendelikheid is net sinisme wat 'n jol gekry het! ◄ |||| ► Ljubaznost je samo cinizam što je dobio piće! ◄ ||||

► Prietenia este doar cinism care a băut puțin alcool ! 

Svar #5

hvor ligger min karakter.

to har allerede set på min opgave og sagde at den lå på et 7 tal. er det rigtig?

Skriv et svar til: debatindlæg eller ej

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.