Matematik
Areal af overflade
Hej :-)
Se vedhæftet PDF-fil, kan det passe at det er f(x)
Svar #1
06. januar 2015 af peter lind
Hvad mener du med det er f(x) ? f(x) er ± afstanden fra x aksen til kurven i x. Den bliver radius i den cirkel du får hvis du drejer kurven omkring x-aksen.
Svar #2
06. januar 2015 af Banff (Slettet)
Det er den måde f(x) er skitseret. På skitesen til venstre, vises f(x) pil retning som vertikalt, ser man på skitsen til højre vises f(x) pil retning horizontalt, det er jeg ikke forstår ?
ds syntes jeg ser rigtigt ud.
Svar #3
Figuren til højre angiver blot at f(x) er radius i en cirkel. Retningen kan gå hele cirklen rundt
Svar #4
:-) ok, men det undre mig at ds og f(x) er paralelle på skitsen til højre, og derfor kan jeg ikke se at f(x) er radius.
Svar #5
ds angiver tykkelsen af skiven. Det har intet med retningen af f(x) at gøre. Som nævnt kan retningen af f(x) gå hele cirklen rundt
Svar #6
06. januar 2015 af Andersen11 (Slettet)
Plottet til højre er et perspektivisk plot, der viser en lille cylinderskive. x-aksen til venstre er blevet til cylinderens symmetriakse, og f(x) er cylinderens radius mens ds er cylinderens højde.
Svar #7
#6) Kopi fra #6: x-aksen til venstre er blevet til cylinderens symmetriakse, og f(x) er cylinderens radius mens ds er cylinderens højde.
:-) Så får jeg en perspektivtegning der ser således ud, se vedhæftet PDF-fil
Skriv et svar til: Areal af overflade
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.