Dansk

Emne til Projektopgave

08. januar 2015 af Asger2 - Niveau: 8. klasse
Jeg skal til at lave en projektopgave i 8. Klasse men ved ikke hvad jeg vil skrive kun at det gerne må være naturfagligt men det er ikke et must det må også gerne være noget alle ikke skriver om som f.x. Selvmord, stoffer, eller 9/11

På forhånd tak.

Brugbart svar (0)

Svar #1
08. januar 2015 af Egofaciens

Der findes massere af forskellige ideér til emner, hvis du blot søger på Google. Hvis I ikke har et overemne, er det meget let at finde noget du egentligt interesserer dig for, hvilket gør det meget nemmere for dig at skrive, når du så skal i gang. Nogle bud kunne fx være kunst, kultur, racisme osv. Her kan du muligvis fokusere på et yderligere emne - fx. hvis du tager kunst, så kunne du fokusere på samfundskritisk kunst, med kultur kunne du fokusere på madkulturen i USA, med racisme - KKK, og så videre og så videre! 

Du kan også tage nogle mere specifikke emner såsom skilsmisse, aktiv dødshjælp, pubertet, spiseforstyrrelser (anoreksi, bulimi ..) 

Ellers er der et link her, hvor der er maaange gode ideer til inspiration: 

http://www.emu.dk/modul/emnevalg-projektopgave


Svar #2
08. januar 2015 af Asger2

Jeg glemte lige at sige at overemnet var vendepunkter.

Brugbart svar (0)

Svar #3
08. januar 2015 af Egofaciens

https://www.google.dk/?gws_rd=ssl#q=vendepunkter+i+verdenshistorien :) måske kan du finde noget her?


Brugbart svar (0)

Svar #4
09. januar 2015 af Ganymedes

I 9. klasse havde vi samme overemne, hvor jeg besluttede at skrive om livet efter døden. Du er velkommen til at kontakte mig, hvis du finder behov for det.


Brugbart svar (0)

Svar #5
10. januar 2015 af Chrystine (Slettet)

Du skriver, at det gerne må være noget naturfagligt. Hvad med astronomi?

Ved du hvad Krebsens vendekreds er, og hvilken betydning den har?
Som produkt kunne I måske lave en halvkugleformet model.
I kunne også komme ind på Solens daglige bane set fra forskellige steder på Jorden
på forskellige tider af året.
(Engelske søgeord: Sun path, Equator, equinox, solstice, tropic, ...).

Det er vist ikke et emne, alle skriver om.
Men ellers skal du nok kigge på, hvad dine interesser er.


Skriv et svar til: Emne til Projektopgave

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.