Engelsk

Hjælp til mindre oversættelse / rettes

02. februar 2015 af jeppesensen (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej studieportal. 

Sidder her med en SSO jeg skal aflevere om et par dage, og skal skrive et engelsk resume. Håber i vil hjælpe med at rette de fejl jeg har lavet, da det efterhånden er et par år siden jeg afsluttede engelsk på b niveau. 

This study examines the body ideals’s changes through the time. Attention has been focused on young people and identity in the post-modern society, and the consequences of late modern society has on young people's upbringing and identity, as well as Anthony Giddens and his views also is told. The modern body image has changed through time, and today it is particularly influenced by the media. Young people's aspirations to emulate these body ideals have been greater than it has ever been and this affects more both their childhood and identity.

På dansk: 

i teksten vil jeg fortælle om kropsidealers udvikling gennem tiden, og om hvordan de har ændret sig. Der er lagt fokus på unge og identitet i det senmoderne samfund, og hvilke konsekvenser det senmoderne samfund har på unges opvækst og identitet, samt Anthony Giddens og hans synspunkter. Det moderne kropsbillede har ændret sig gennem tiderne, og er idag særlig påvirket af medierne. Unges stræben efter at ligne disse kropsidealer er blevet større end den nogensinde har været, og dette påvirker i højere grad både deres opvækst og identitet.

Det er ikke en præcis oversættelse, bare det giver samme mening det er det vigtigste, da det jo er noget jeg selv har skrevet. 

Håber i vil hjælpe, på forhånd tusind tak! 

- Daniel

Brugbart svar (1)

Svar #1
02. februar 2015 af exatb

This study examines the body ideals’  s changes through the time. Attention Focus has been focused on young people and identity in the post-modern society, and the consequences of late modern society´s has influence on young people's upbringing and identity., as well as Anthony Giddens and his views have also been described. also is told. The modern body image has changed through time, and today it is particularly influenced by the media. Young people's aspiration to for living up to emulate these body ideals is have been greater than ever before it has ever been and this affects more both their childhood and identity.

Svar #2
02. februar 2015 af jeppesensen (Slettet)

Jeg takker og bukker!

Skriv et svar til: Hjælp til mindre oversættelse / rettes

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.